Web Analytics Made Easy - Statcounter

 علی اصغر نادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بر اساس این مصوبه و در راستای افزایش اثربخشی تسهیلات خرید مسکن نسبت به ارزش املاک مسکونی و تسهیل در شرایط خانه‌دار شدن مردم در شهرهای مختلف کشور، سقف تسهیلات از محل اوراق مسکن افزایش پیدا کرد.

وی افزود: سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در شهرهای اهواز، آبادان و دزفول ۸۰۰ میلیون ریال  و در سایر شهرهای خوزستان ۶۰۰ میلیون ریال  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 همچنین تسهیلات زوج‌ها نیز در شهرهای اهواز، آبادان و دزفول یک هزار و ۶۰۰ میلیون ریال  و سایر شهرهای خوزستان یک هزار و ۲۰۰ میلیون ریال است.

مدیرشعب بانک مسکن خوزستان ادامه داد: سقف‌ جدید تسهیلات اوراق مسکن به واحدهای مسکونی با حداکثر قدمت ۲۵ سال ساخت تعلق می‌گیرد اما در املاک با قدمت بیش از ۲۵ سال ساخت و حداکثر تا ۳۰ سال، سقف تسهیلات در در شهرهای اهواز، آبادان و دزفول۶۰۰ میلیون ریال  و سایر شهرهای خوزستان ۴۰۰ میلیون ریال  و در تسهیلات زوج‌ها نیز در شهرهای اهواز، آبادان و دزفول یک هزار و ۲۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرهای خوزستان ۸۰۰ میلیون ریال است.

نادری، درباره بخش دیگری از مصوبه شورای پول و اعتبار گفت: همچنین سقف تسهیلات جعاله تعمیر یا تکمیل هر واحد مسکونی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن،۴۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

وی درباره روشن شدن وضعیت درخواست‌هایی که در روزها و هفته های گذشته و قبل از اجرای بخشنامه سقف‌های جدید تسهیلات اوراق مسکن، برای دریافت این تسهیلات به شعب بانک مسکن مراجعه کرده اند هم بیان کرد:چنانچه مشتری تقاضای استفاده از تسهیلات اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن طبق ضوابط و با سقف‌های تسهیلاتی قبلی ( ۵۰۰ و ۴۰۰ میلیون ریال در تسهیلات انفرادی و ۸۰۰ و ۶۰۰ میلیون ریال در تسهیلات زوج‌ها) و همزمان ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده را داشته باشد، با آن درخواست موافقت خواهد شد و اجرای آن مانعی ندارد.

برچسب‌ها تسهیلات بانک مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانک مسکن تسهیلات بانک مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵٠٠ هزار واحد برای کارکنان نیرو‌های مسلح با دولت تفاهم شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در جلسه شورای عالی مسکن ویژه مسکن نیرو‌های مسلح، گفت: جایگاه مسکن در معیشت همه مردم جایگاه خاص و مهمی است، اما برای نیرو‌های مسلح به لحاظ دغدغه کاری، اضطراب و ویژگی‌های کاری که دارند، جایگاه ویژه‌تری دارد و بدیهی است که همه ما باید تلاش کنیم که آن رزمنده‌ای که در مرز، مناطق امنیتی و مناطق ماموریتی مشغول انجام خدمت خالصانه و شبانه روزی است کمتر دغدغه مسکن را داشته باشد و بدین جهت کار اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

وی افزود: به لحاظ اینکه خانه سازمانی نیز در نیرو‌های مسلح کسری‌های قابل توجهی دارد، نوعاً ۵۰ درصد و یا بیشتر از درآمد همکاران بنده صرف مسکن می‌شود و این وضعیتی است که قدری آنها را در اداره زندگیشان دچار مشکل می‌کند و طبیعتاً اگر موضوع مسکن حل شود، در جذب نیرو‌های مسلح، تداوم خدمت خالصانه و سایر ابعاد زندگی و روحیه کارکنان تاثیر بسزایی دارد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: تلاش نیرو‌های مسلح این است که در دهه دوم و سوم خدمتی‌شان و حتماً قبل از زمان بازنشستگی صاحب خانه ملکی شوند و این دغدغه را نداشته باشند؛ لذا ما باید هم خانه ملکی و شخصی و هم خانه سازمانی را همزمان دنبال کنیم که طبیعتاً کار سنگینی است، اما با اراده دولت محترم و همچنین نیرو‌های مسلح به این اهداف خواهیم رسید.

سرلشکر باقری تاکید کرد: ۵۰۰ هزار واحد با دولت محترم تفاهم کرده‌ایم که این تعهد انشالله به خوبی تا پایان دولت حضرت عالی باید پیش برود و به انجام برسد. وی عنوان کرد: حدود ۸۰ درصد از زمین را برای ۲۳۰ هزار واحدی که تاکنون تعیین و تکلیف شدند را از املاک نیرو‌های مسلح تامین کرده‌ایم و فکر می‌کنم کمک قابل توجهی به تامین مسکن در این بُعد باشد و باید کمکی شود تا مابقی آن به خوبی پیش رود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: وضعیت‌مان در این خصوص در بعضی از استان‌ها بهتر است و در بعضی از استان‌ها مشکلات بیشتری داریم؛ در استان تهران با وجود اینکه اندازه قابل قبولی تامین شده است،، اما این موضوع همچنان مشکل بزرگی است و نیاز به این دارد که وزارت راه و شهرسازی و سایر ارگان‌های مسئول در تامین زمین در مکان‌هایی که نیرو‌های مسلح زمین مناسبی ندارند همت کنند و کار بهتر پیش برود.

سرلشکر باقری ادامه داد: همچنین از جهت قیمت مصالح نیز که در پیشنهاد‌های امروز نیز قید شده است، انتظار داریم مصالح قدری با تسهیلات و قیمت مناسب‌تری در اختیار قرار گیرد؛ همچنین از جهت مجوز‌ها و خدمات جانبی به نیرو‌های مسلح کمک شود و به ویژه از جهت وام نیز، بانک سپه و مسکن بصورت جهادی به ما کمک کرده‌اند، اما مسئله وام و این تسهیلات، کمک اساسی خواهد بود و همرزمان و همکاران بنده توانایی اینکه بخواهند از آورده خودشان همه کار را انجام بدهند ندارند و نیاز است که میزان سود این وام همان ۱۸ درصد باقی بماند و دوستان ما بتوانند به موقع پیش ببرند.

وی تشریح کرد: به حمدالله این ۴۸ درصد با سرعت در حال پیشرفت است و مابقی آن را نیز با همین جدول زمان‌بندی پیش خواهیم برد.

وی در پایان تاکید کرد: مسئله صنعتی سازی و تسریع در ساخت نیز در نیرو‌های مسلح هم در وزارت دفاع و سایر شرکت‌های نیرو‌های مسلح در پیش گرفته شده و حداکثر تلاش را می‌کنیم که به لحاظ سرعت ساخت در صورت تامین منابع لازم بتوانیم تا پایان این دوره دولت، کار را به جای مناسب برسانیم.


سردارسلامی: در سپاه ۱۰۰ هزار نفر فاقد مسکن هستند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جلسه شورای عالی مسکن گفت: در مجموع در سپاه ۱۰۰هزار نفر فاقد مسکن هستند که برنامه ریزی شده در مرحله اول برای ۴۸ هزار نفر از این کارکنان مسکن را تامین کنیم و از این ۴۸ هزار نفر ۹ هزار و صد واحد به افراد طی دو سال گذشته تحویل شده است.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی  گفت: اکثر کارکنان جوان سپاه فاقد مسکن هستند و اینها امروز در مناطق مرزی از شمال غرب کشور، جنوب غرب، جنوب شرق، شمال شرق، در حال حراست از امنیت ملی کشور در مرز‌ها هستند. بخش زیادی از آنها داخل سایت‌های موشکی و پدافند هوایی سپاه آماده برای هر اقدامی هستند.
وی افزود: نیمی از کارکنان جوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در هجرت زندگی می‌کنند یعنی دور از خانواده هستند؛ بنابراین مسکن برای این کارکنان علاوه بر این که آرامش خاطر را فراهم می‌کند و همچنین به صیانت خانواده‌ها کمک می‌کند باعث می‌شود بار فشار معیشتی از دوش آنها برداشته شود. ما اینجا به مسکن فقط به عنوان یک بستری برای معیشت مطمئن نگاه نمی‌کنیم بلکه وسیله‌ای است برای این که آنها بتوانند با اطمینان خاطر ماموریت‌های سخت خود را انجام دهند.
سردار سلامی ادامه داد: در مجموع در سپاه صد هزار نفر فاقد مسکن هستند که برنامه ریزی شده در مرحله اول برای ۴۸ هزار نفر از این کارکنان مسکن را تامین کنیم. از این ۴۸ هزار نفر ۹ هزار و صد واحد به افراد طی دو سال گذشته تحویل شده است. البته این برنامه ریزی مربوط به ۵ سال گذشته است.
فرمانده کل سپاه گفت: ۲۰ هزار و ۱۵۲ واحد در حال ساخت است که درصد‌های پیشرفت متفاوتی دارد. ساخت انفرادی ۷ هزار است که آنها وام گرفته اند که خودشان یا بسازند یا بخرند. ۱۱ هزار نفر را هم در حال اخذ مجوز هستیم. با این حال برای ۵۲ هزار نفر کسری داریم که امیدواریم با اقداماتی که صورت بگیرد برای آنها هم واحد مسکن پیش بینی کنیم. البته پیشنهاداتی داریم که اگر عملی شود خیلی کمک می‌کند. اول تامین زمین برای فاقدین مسکن است که یکی از مشکلات اساسی است، اگر کمکی برای تامین زمین و تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن سازمانی کمک شود که دراینجا ۵۰ هزار واحد را در در دستور کار قرار داده ایم برای این که سال به سال کارکنان جدیدی به ما اضافه می‌شوند و آنها همچنان جزو کسانی هستند که نیازمند مسکن هستند.
سردار سلامی با بیان این که سود تسهیلات بانکی زیاد است گفت: با توجه به وضعیت پایین حقوق‌ها فشار مضاعفی را روی دوش کارکنان ما گذاشته است لذا درخواست کاهش سود تسهیلات بانکی را داریم و پیشنهاد ما این است که برای تامین تسهیلات بانکی حداقل به میزان ۵۰ درصد قیمت تمام شده یک واحد مسکونی تسهیلات داده شود و امیدواریم در بخش زیرساخت طرح‌ها از قبیل آب و برق وگاز و ساخت مساجد و مدارس هم کمک‌هایی صورت بگیرد که بتوانیم از عهده این نیاز واقعی و ضروری کارکنان بر بیاییم

سرلشکر موسوی: بیش از ۷۸هزار واحد مسکونی در دست ساخت داریم

فرمانده کل ارتش نیز در جلسه شورای عالی مسکن گفت: ۵۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی از مرحله پروانه تا مرحله تحویل در در دست اجرا قرار دارد، همچنین ۲۳ هزار و پانصد واحد در حال راه اندازی است که جمع آنها ۷۸ هزار واحد است که از این تعداد واحد ۶۴ هزار و ۴۰۰ واحد اراضی آن توسط خود ارتش تامین شده و ۱۳ هزار و ۶۰۰ واحد آن را وزارت راه و شهرسازی تامین کرده است.
 امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» با بیان اینکه ۵۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در حال ساخت و اجرا است مطرح کرد: این تعداد در مرحله اعطای پروانه تا تحویل قرار دارد. همچنین ۲۳ هزار و پانصد واحد در حال راه اندازی است که جمع آنها ۷۸ هزار واحد است که از این تعداد واحد ۶۴ هزار و ۴۰۰ واحد اراضی آن توسط خود ارتش تامین شده و ۱۳ هزار و ۶۰۰ واحد آن را وزارت راه و شهرسازی تامین کرده است. به دنبال این هستیم که خودمان را به تکمیل ۱۵۰ هزار واحد برسانیم در حال کار با وزارت راه و شهرسازی هستیم.
وی مهمترین موضوع چالشی در امر مسکن را موضوع منابع مالی برشمرد و بیان کرد: کار کنان نه آورده آنچنانی دارند و نه توان پرداخت اقساط، البته در ارتش هر کمکی می‌توانستیم انجام داده ایم ودر کنار آن هم بانک‌ها کمک می‌کنند. بانک سپه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع و تسهیلات و ۶۰۰ میلیارد ال سی در اختیار ما قرار داده است، بانک تجارت نیز ۶۰۰ میلیارد الی سی تسهیلات در اختیار ما قرار داده ک امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم و هر طور هم که رییس جمهور تشخیص دهند کمک شود این کار بهتر از قبل پیش خواهد رفت.
فرمانده کل ارتش درباره توقف ساخت مسکن ارتش در کنار باغ گیاه شناسی افزود: در چیتگر ۱۶ هزار و پانصد واحد در حال ساخت داریم که به گفته مسئولین باغ گیاه شناسی معارض با این باغ شد، کار به مسایل قضایی رسید که همه مراجع قضایی حکم را به نفع بنیاد تعاون ارتش دادند حتی دیوان عالی کشور هم حکم را به نفع بنیاد تعاون ارتش داد.
سرلشکر موسوی ادامه داد:، اما به خاطر این که باغ گیاه شناسی یک ثروت ملی است ما حاضر شدیم که کمک کنیم و هر طور که می‌شود این مشکل را حل کنیم تا این ثروت ملی حفظ شود. بر همین اساس رییس جمهور آقای منصوری را مامور این کار کرد که چند جلسه در این مورد تشکیل شد و در نهایت در جلسات تکالیفی برای ارتش، شهرداری و وزارت جهاد کشاورزی مشخص شد که ارتش از همان روز به تکلیف خود عمل کرد یعنی کار را در آنجا متوقف کردیم قرار شد وزارت جهاد کشاورزی زمینی را در اختیار بنیاد تعاون ارتش قرار دهد و شهرداری جواز مجانی دهد که این مشکل حل شود.

دیگر خبرها

  • اولویت بانک‌های خوزستان پرداخت تسهیلات ساخت مسکن
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در اولویت بانک‌های استان باشد
  • تامین مالی بیش از ۸۷ هزار میلیارد ریال طرح نهضت ملی مسکن در زنجان
  • سود تسهیلات مسکن به ۱۸ درصد کاهش یافت
  • در سپاه ۱۰۰ هزار نفر فاقد مسکن هستند
  • تخصیص تسهیلات برای ساخت مسکن کمک به رونق و رشد تولید است
  • کاهش سود تسهیلات مسکن از ۲۳ به ۱۸ درصد
  • رئیسی: برای کمک به رونق ساخت مسکن تمام توان خود را بکار گرفته‌ایم
  • ساخت ۵٠٠ هزار واحد برای کارکنان نیرو‌های مسلح با دولت تفاهم شده است
  • سردارسلامی: در سپاه ۱۰۰ هزار نفر فاقد مسکن هستند