Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه دارو به وفور در کشور وجود دارد، گفت: از طریق اتخاذ راهکارها و روش‌هایی و با دورزدن تحریم‌ها در حال تامین داروهای بیماران MPS هستیم.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا شانه ساز در حاشیه سومین یادواره شهدا و ایثارگران حوزه دارویی کشور با حضور در جمع خبرنگاران درباره کمبودهای دارویی بیماران خاص گفت: در حال حاضر از نظر آمریکایی‌ها همه داروها تحریم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها تا هر کجا که دستشان برسد اجازه نمی‌دهند که دارو به مردم ایران برسد اما ما تاکنون اجازه نداده‌ایم که کمبودی در زمینه داروهای بیماران خاص و ... به وجود بیاید. 

وی افزود: باید توجه کرد که توانمندی حوزه داروسازی کشور از تجارت و واردات گرفته تا تولید و توزیع دارو بالاتر از این است که دشمنان بتوانند ما را در این حوزه با مشکل مواجه کنند. تاکید می‌کنم که از نظر آمریکا هر دارویی که بتواند کشور ما را با مشکل مواجه کند در قالب تحریم‌هایی که بر خلاف ادعای دروغ‌شان که می‌گویند دارو تحریم نیست قرار دارد. خوشبختانه تا کنون خداوند کمک کرده است و با همت داروسازی کشور اجازه نداده‌ایم هیچ یک از این تحریم‌ها کارگر بیفتد. 

شانه‌ساز تاکید کرد: قطعا ما روش‌های خودمان را داریم و آن‌ها نمی‌توانند حریف هوش و ذکاوت ایرانی شوند و در حال حاضر از توانمندی صنعت داروسازی ما درمانده‌اند. خوشبختانه ما توانسته‌ایم با روش‌هایی واردات دارو را به میزان کافی انجام دهیم و در حال حاضر ذخایر دارویی‌مان بسیار خوب است. در عین حال تعداد کمبودهای دارویی نیز بسیار اندک و انگشت شمار است. 

شانه ساز ادامه داد: البته ممکن است برخی داروخانه‌ها به دلیل مشکلات مالی که دارند نتوانند از شرکت‌های توزیع کننده دارو بخرند که این مشکل باید حل شود اما در کشور دارو به وفور موجود است و هیچ کمبودی نداریم. 

وی درباره مشکل نقدینگی داروخانه‌ها نیز گفت: راهکارهایی برای حل مشکل نقدینگی داروخانه‌ها دیده شده و تامین اجتماعی در حال کارسازی یک سری مبالغ برای داروخانه‌ها است. در عین حال وزیر بهداشت پیگیر هستند و دولت کمک کرده است و سازمان تامین اجتماعی در این زمینه همکاری کرده است. سازمان بیمه سلامت هم به‌زودی کمک خواهد کرد تا مشکل نقدینگی داروخانه‌ها حل شود. اگر این اتفاق بیفتد یکی از چالش‌های جدی ما در بحث تامین نقدینگی برای دارو برطرف می‌شود و خیالمان راحت می‌شود که دارو به وفور در داروخانه‌ها وجود دارد.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکیدکرد: در حال حاضر دارو به میزان کافی در کشور وجود دارد. منتهی اگر برخی داروخانه‌ها یا بیمارستان‌ها در زمینه تامین این داروها مشکل دارند به دلیل مشکلاتی است که در نقدینگی و روابط مالی‌شان با شرکت‌های توزیع دارو ایجاد شده است. این نقدینگی باید برای داروخانه‌ها از سوی سازمان‌های بیمه گر تامین شود. کارهایی را در این زمینه انجام داده‌ایم و امیدواریم در آینده نزدیک خبر خوشی را در این زمینه بشنویم. 

شانه ساز درباره آخرین وضعیت تامین داروی بیماران MPS نیز گفت: داروهای بیماران MPS از اقلامی هستند که از آنجایی که شرکت تولید کننده این داروها آمریکایی بوده‌اند در تامین آنها مشکلاتی ایجاد شد. در حال حاضر مدت‌هاست که شرکتی که وارد کننده این داروها بوده است ارز را در بانک‌های اروپایی نشانده است اما آن شرکت به دلیل تهدیدهای آمریکایی‌ها جرأت نمی‌کند که دارو را تحویل دهد. ما داریم از طریق اتخاذ راهکارها و روش‌هایی و با دور زدن تحریم‌ها این داروها را تامین می‌کنیم. 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیماری MPS وزارت بهداشت دارو دور زدن تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۶۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوداگری در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیس جمهور گفت: سوداگری و سوءاستفاده در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست و لازم است سوداگرانی که به خاطر سودجویی با جان مردم بازی می‌کنند، به دست قانون سپرده شوند تا برخورد سختی با آنها شود.
سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز دوشنبه در جلسه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی امنیت غذایی به معنای تامین و تولید غذای سالم، ارزان، با کیفیت و در دسترس برای همگان با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی را از مهمترین مولفه‌های تامین و تدوام سلامت کشور برشمرد.

وی افزود: وجود نظام باثبات غذایی و جلوگیری از نوسان در فراوانی مواد غذایی لازم در کشور از ضروریات امنیت غذایی است.
رئیس جمهور با بیان اینکه کشور ظرفیت‌های مناسبی برای تامین و تولید غذای سالم و در دسترس برای همگان دارد، تضمین سلامت غذا در زنجیره تامین، تولید، توزیع و مصرف را نکته مهم دیگر در تامین امنیت غذایی عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت مسئول تدوین و نظارت بر احصای شاخص‌های سلامت مواد غذایی است و وزارت جهادکشاورزی نیز باید شاخص‌های سلامت در بخش کاشت، داشت، برداشت، فرآوری، حمل و نقل و توزیع محصولات غذایی و پروتئینی را تعیین و بر رعایت آنها نظارت دقیق داشته باشد.
آقای رئیسی با تاکید بر رعایت شاخص‌های سلامت در کل زنجیره تامین مواد غذایی، بر ضرورت بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این بخش و فناوری‌های موجود برای ارتقای سلامت تغذیه مردم و هوشمندسازی نظارت بر این فرآیند تاکید کرد.
رئیس جمهور تهیه پیوست عدالت برای فرآیند‌های تامین امنیت غذایی را ضروری برشمرد و اظهار داشت: اجرای عدالت در فرآیند امنیت غذایی منوط به تعیین شاخص‌های ضروری در زمینه میزان کالری و پروتئین مورد نیاز برای مردم و نظارت بر تامین آن به نحو مقتضی است و هر جا که تامین کالری و پروتئین مورد نیاز برای بخشی از مردم ممکن نباشد، دولت باید به شکل مناسب تامین آن را بر عهده بگیرد.
آقای رئیسی اهمال در تامین امنیت غذایی جامعه از سوی دستگاه‌های مرتبط را تخلف و خسارت غیرقابل جبران تلقی نموده و بر ضرورت همکاری همه بخش‌ها از جمله سازمان غذا و دارو، سازمان استاندارد، سازمان دامپزشکی و بخش‌های مرتبط دیگر در زمینه تامین امنیت غذایی تاکید کرد و افزود: سوداگری و سوءاستفاده در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست و لازم است سوداگرانی که به خاطر سودجویی با جان مردم بازی می‌کنند، به دست قانون سپرده شوند تا برخورد سختی با آنها شود.
رئیس جمهور رعایت شاخص‌های امنیت غذایی و ارتقای کیفیت محصولات غذایی تولید شده در کشور را از مولفه‌های مهم اقتدار منطقه‌ای و جهانی کشور برشمرد و بر استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌های کشور برای رسیدن به خودکفایی در تولید مواد غذایی و همچنین نظارت بر اجرای الگوی کشت با اولویت تولید کالا‌های اساسی تاکید کرد.
آقای رئیسی در ادامه وزارت جهادکشاورزی را مسئول تولید مواد غذایی و وزارت بهداشت را مسئول تعیین و پایش شاخص‌ها در تولیدات غذایی دانست و تصریح کرد: وزارت جهادکشاورزی با همکاری سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده، مسئولیت تنظیم تولید و تامین مواد غذایی، مدیریت قیمت و جلوگیری از هر گونه اجحاف در حق تولیدکننده و مصرف کننده را بر عهده دارد.
رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت مدیریت بازار و قیمت‌ها، به خصوص جلوگیری از عرضه کالا‌هایی که با ارز نیمایی تامین یا تولید شده‌اند با قیمت‌های بالاتر، صادرات مواد غذایی کشاورزی را فرع بر تامین نیاز‌های داخل دانست و از وزارت جهادکشاورزی خواست که تامین نیاز بازار داخل را در اولویت قرار دهد.
آمادگی دولت برای تامین ارز مورد نیاز تولید و تامین مواد غذایی و نظارت دقیق از دیگر نکات مطرح شده از سوی رئیس جمهور در این جلسه بود.
آقای رئیسی در پایان این نشست را جلسه‌ای برای افزایش هماهنگی، هم‌افزایی و همکاری میان دستگاه‌های عضو شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی دانست و با قدردانی از همه تلاش‌های انجام شده در زمینه تامین شاخص‌های امنیت غذایی، از مسئولان دبیرخانه شورا خواست که جلسات آن را مستمر و منظم برگزار کنند.

دیگر خبرها

  • فهرست داروخانه‌های شبانه‌روزی و توزیع‌کننده داروهای خاص در شیراز اعلام شد
  • رئیسی: اهمال و سوداگری در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست
  • اهمال و سوداگری در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست
  • سوداگری در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست
  • اهمال در تامین امنیت غذایی و سوداگری در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست/ ضرورت تهیه پیوست عدالت برای فرآیندهای تامین امنیت غذایی
  • رئیس‌جمهور در جلسه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی: اهمال و سوداگری در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست
  • دلایل کاهش گوشت قرمز؛ وزارت جهاد: بهار مشکل گوشت رفع می‌شود
  • روایتی از برگ‌های زرین حوزه داروسازی
  • توزیع بیش از ۳۰۰ دستگاه با تکنولوژی بالا در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
  • ذخیره کافی دارو برای نوروز / شیفت‌بندی کادر درمان و تعطیلی نداشتن داروخانه‌های شبانه روزی