Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-03-19@10:11:38 GMT

تحویل همه واحدهای مسکن مهر تا پایان ۹۹

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۶۵۷۴

تحویل همه واحدهای مسکن مهر تا پایان ۹۹

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، احمد اصغری مهرآبادی در برنامه را دیویی «صبح و گفتگو» با موضوع فروش اقساطی مسکن مهر با اشاره به فرآیند واگذاری واحدهای مسکن مهر به صاحبان آنها بیان کرد: اولین گام در فرآیند واگذاری و فروش اقساطی، تکمیل واحد از هر نظر و گام بعدی اخذ گواهی پایان کار و اخذ سند اعیانی واحد است که در این صورت کار فروش اقساطی به مراتب آسان‌تر خواهد شد و فشاری هم به مردم بابت ضامن وارد نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از فروش اقساطی، واحد باید به صاحبان تحویل داده شود که متأسفانه برخی مردم مراجعه نمی‌کنند و این به ضرر خودشان است زیرا باید کل مبلغ تسهیلات را در مدت زمان کمتری پرداخت کنند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در خصوص فشار بانک‌ها برای تسریع در فروش اقساطی واحدها قبل از تکمیل واحدها تأکید کرد: ما قطعاً زیر بار این قضیه نمی‌رویم، واحد باید تکمیل شده و قابل سکونت باشد.

مهرآبادی خاطرنشان کرد: از بالغ بر دو میلیون و سی هزار واحد مسکن مهر ساخته شده، در حال حاضر یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد آن تحویل شده و مابقی هم به خاطر مشکلات تحویل داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: عمده این واحدهای ناقص در شهرهای جدید پرند و هشتگرد و در استان‌های خوزستان و کرمانشاه است و در برخی استان‌ها هم کار تکمیل واحدها تا پایان سال تمام خواهد شد ضمن اینکه حدود ۶۵ هزار واحد نیمه تمام بلامعارض نیز داریم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در پاسخ به این سوال که آیا پروژه مسکن مهر تا پایان دولت دوازدهم تمام خواهد شد؟ گفت: دولت با تنگناهای مالی مواجه است و تنها منابع ما در قانون بودجه ۹۸ هم زمین بود لذا تصمیم گرفتیم که ۱,۵۰۰ میلیارد تومان زمین را از طریق فروش یا تهاتر در اختیار پیمانکاران قرار دهیم که هزار و ۵۰ میلیارد آن باید در شهرهای جدید و ۴۵۰ میلیارد تومان هم در سایر استان‌ها هزینه شود.

وی اضافه کرد: دولت سرمایه بانک مسکن را افزایش داد تا با وام ۲۵۰۰ میلیارد تومانی از این محل زیرساخت‌ها و محوطه‌ها تکمیل شوند.

مهرآبادی در پایان با بیان اینکه نمی‌توان تاریخ دقیقی برای تحویل واحدهای باقی مانده مشخص کرد عنوان کرد: تحویل واحدهای باقی مانده تا پایان سال ۹۹ تمام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: وام مسکن مهر قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۶۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت هزارمیلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای زلزله زده خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اقدامات شبانه‌روزی و جهادی در بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی گفت: این اقدامات در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت گرفت و الگوی خوب مدیریتی در سطح کشور است.

محمدصادق معتمدیان اظهار کرد: با وجود محدودیت‌های موجود، در خوی کار شبانه‌روزی و جهادی صورت گرفت و من از تمام مسئولان استان و نهادهایی که در صحنه حضور داشتند قدردانی می‌کنم.

وی افزود: اقدامات انجام شده در بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی در حداقل زمان، الگوی خوب مدیریتی در بازسازی مناطق زلزله‌زده در کشور است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۳ درصدی مجموع احداث، تعمیرات واحدهای خسارت‌دیده و بازسازی واحدهای دامی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی گفت: این اقدامات حاصل تلاش شبانه‌روزی و جهادی در ۱۳ ماه گذشته دستگاه‌های دولتی، حاکمیتی و مردمی است.

معتمدیان با اشاره به پرداخت هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای احداث و تعمیرات واحدهای آسیب‌دیده زلزله شهرستان خوی در کنار پرداخت‌ها و کمک‌های بلاعوض ادامه داد: از مجموع ۳۲۲۰ واحد تخریبی، بازسازی ۲۵۰۰ واحد تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است و ۵۹۴ واحد تقریباً با ۹۳ درصد پیشرفت در مراحل پایانی هستند.

وی تصریح کرد: تنها به‌دلیل استقبال نکردن مالکان ۱۳۲ واحد در مناطق شهری به دلایل مختلف، بازسازی این واحدها انجام نشده است.

معتمدیان همچنین در خصوص بازسازی واحدهای دامی نیز عنوان کرد: بازسازی ۳۵۲۲ واحد دامی با رعایت اصول بهداشتی نیز به پایان رسیده است و از طرف سازمان جهاد کشاورزی برای این واحدها پروانه بهداشتی نیز صادر می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه دولت برای پرداخت تسهیلات بانکی به زلزله‌زدگان خوی اظهار کرد: با وجود پرداخت بخشی از این تسهیلات ضروری است بانک‌های عامل استان توجه ویژه‌ای به پرداخت ادامه تسهیلات در کوتاه‌ترین زمان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • 22 واحد به جمع تولیدکنندگان منطقه آزاد قشم اضافه شدند / واحدهای تولیدی قشم به 230 رسید
  • ۱۲۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن زاهدان تحویل متقاضیان شده است
  • اتمام ۱۰۰ درصدی حدنگاری اراضی کشاورزی در ۵۳ واحد ثبتی کشور
  • ۳۵ واحد صنفی متخلف همدان در ماه مبارک رمضان پلمب شدند
  • واحدهای صنفی با افزایش قیمت غیرمجاز پلمب می شوند
  • پرداخت هزارمیلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای زلزله زده خوی
  • ۳۵ واحد صنفی متخلف در همدان پلمب شد
  • اولویت بانک‌های خوزستان پرداخت تسهیلات ساخت مسکن
  • تحویل بیش از ۵ هزار واحد مسکن روستایی در اردبیل
  • بهره برداری از ۱۹۲ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن فراجا در البرز