Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمالی به کشفیات پنج تن و ۱۳۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان و افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: این کشفیات نتیجه زحمات و تلاش های نیروهای انتظامی و امنیتی و دیگر همکاری ها است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «احد جمالی» عصر امروز(۳۰ دی) در نهمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبنای پیشگیری، کنترل، مقابله و مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد در استان نتایج فعالیت های تحقیقاتی، پژوهشی و دانشگاهی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: باید در حوزه اعتیاد هوشمندانه، سیستمی و به دور از سلیقه ای و سنتی عمل کرد.

 

جمالی با بیان اینکه در بحث اعتیاد و مواد مخدر باید میدانی عمل شود، تصریح کرد: طرح های پژوهشی و مطالعاتی در حوزه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر باید قابلیت و راهکار اجرایی و عملیاتی داشته باشند و به خروجی دقیق که قابل ارزیابی باشد منجر شود.‌

 

وی با اشاره به اینکه هیچ گونه پیچیدگی سیستمی در استان در بحث اعتیاد نداریم، تاکید کرد: برای هرگونه فعالیت در حوزه اعتیاد باید به دور از آمارهای پنهان و پیچیدگی های سیستمی برنامه ریزی و عمل شود.

 

جمالی به کشفیات پنج تن و ۱۳۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان و افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: این کشفیات نتیجه زحمات و تلاش های نیروهای انتظامی و امنیتی و دیگر همکاری ها است.

 

«سید ناصر رضایی» هم گفت: سال گذشته و امسال ۱۷ طرح پژوهشی، تحقیقاتی و پایان نامه در حوزه مواد مخدر و اعتیاد در استان داشته ایم.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: همه تلاش ها بر این است تا فعالیت ها در حوزه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر تخصصی شده و مردمی باشد و در این رابطه تعداد تشکل های اجتماعی بیشتر و فعال تر عمل می کنند و نقش به سزایی دارند.

 

وی طرح یاری گران زندگی را یکی از طرح های مهم در مدارس استان دانست و گفت:این طرح در موضوعاتی چون آگاه سازی دانش آموزان از مضرات انواع مواد مخدر و پیشگیری، کنترل، مقابله و مبارزه جدی با اعتیاد و مواد مخدر بسیار موثر است.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما فعالیت های مسجدی طرح ملی فهما اردبیل مسجد کانون های مساجد مساجد سردار سلیمانی طرح پژوهشی کشفیات مواد مخدر اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۶۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت پایبندی اتحادیه اروپا به تعهدات بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری مهر، اسکندر مؤمنی، در دیدار با رئیس هیئت نمایندگی ایتالیا گفت: بازار اروپا باعث اغوای قاچاقچیان مواد مخدر می‌شود و از پیامدهای منفی این جریان خسارت‌های غیر قابل جبرانی است که ما در منطقه خودمان تحمل می‌کنیم.

وی افزود: ایتالیا از جمله کشورهای معدودی از اروپا است که در تهران رابطی در مبارزه با مواد مخدر داشت و همکاری‌های خوبی از جمله تبادل اطلاعات و برگزاری دوره‌های آموزشی بین دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر برقرار بود و باید توسعه یابد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: از اتحادیه اروپا و بخصوص از ایتالیا، انتظار داریم بر اساس اصل مسئولیت مشترک و عمومی به تعهدات بین المللی خود پایبند باشند.

مؤمنی با اشاره به تحولات اخیر افغانستان، موضوع تغییرات میزان قاچاق از منشأ افغانستان را از این مقام اروپایی جویا شد که ژنرال پیرانجلو ایانوتی در پاسخ به این سوال گفت: ما هم ادعای کاهش ۹۵ درصدی تولید مواد مخدر را قبول نداریم چرا که آثار آن مشهود نیست.

رئیس بخش خدمات مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور ایتالیا ضمن اعلام آمادگی همکاری در زمینه‌های مبارزه با مواد مخدر در منطقه و ترانزیت آن به اروپا به خصوص مواد صنعتی، خواستار توسعه تبادل همکاری‌های اطلاعاتی شد.

این مقام ایتالیایی در خصوص موضوعات درمانی و اقدامات پیشگیرانه نیز بر همکاری مشترک تاکید کرد.

نماینده دائم و سفیر ایتالیا نزد سازمان ملل و همچنین نماینده دائم کشورمان و سردار کاکاوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز در این دیدار دوجانبه حضور داشتند.

کد خبر 6057288

دیگر خبرها

  • قاچاق از منشاء افغانستان کاهش محسوسی نداشته است
  • ۴۰ معتاد متجاهر در مهاباد جمع‌آوری شدند
  • تقویت مبارزه ایران با ترانزیت موادمخدر و پولشویی
  • دنی اسوالدو: افسردگی باعث شده است که به الکل و مواد مخدر اعتیاد پیدا کنم
  • لزوم برخورد جدی شهروندان با معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر
  • کشف ۱۷ کیلوگرم «شیشه» در درگیری مسلحانه با یک سوداگر مرگ در تهران
  • ضرورت پایبندی اتحادیه اروپا به تعهدات بین‌المللی
  • ایتالیا کاهش ۹۵ درصدی تولید مواد مخدر در افغانستان را رد کرد
  • ۱۱۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند
  • محموله ۵ هزار کیلویی مواد مخدر در ایران