Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی فدراسیون فوتبال عنوان کرددر خصوص برگزاری بازی‌های تیم ملی در کشور ثالت، نامه ای ارسال نشده است.

طرفداری - پس از سلب امتیاز میزبانی تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، سخنگوی فدراسیون فوتبال توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.

به گزارش فارس، امیرمهدی علوی پس از جلسه نمایندگان باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، معاون وزیر ورزش و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت:

در ابتدا باید از این اجماع ملی که در فضای رسانه‌ای تماشاگران، باشگاه‌ها و پیشکسوتان در برابر تصمیم غیرورزشی که گرفته شد، تشکر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز هم بر این موضوع تاکید و تصریح شد. جلسه‌ای با حضور مدیران ارشد استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهرخودرو با حضور مسئولان فدراسیون برگزار شد. این جلسه در امتداد نشست‌های قبلی و بیشتر در مورد نامه‌ای که امروز از طرف دبیرکل کنفدراسیون آسیا مطرح و ارسال شده بود، تشکیل شد.

وی ادامه داد:

در این نامه به مواردی اشاره شد که شاه‌بیت آن در مورد برگزاری مسابقات در خارج از کشور در یک بازه زمانی و بررسی آن برای مراحل بعدی صورت می‌گیرد. باشگاه‌ها به طور متحد و در یک پیام واحد اشاره کردند که به هیچ عنوان این موضوع را نمی‌پذیرند و فقط در کشور خودمان میزبان خواهند بود. چیزی که حق تماشاگران ایرانی خواهد بود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال عنوان کرد:

4 بند را در این نامه اطلاع‌رسانی کردیم. اول اینکه باشگاه‌های ایرانی تاکید می‌کنند هیچ دلیل قانونی برای سلب امتیاز میزبانی وجود ندارد و تاکید می‌کنند که به هیچ عنوان میزبانی در کشور ثالث را نمی‌پذیرند. موضوع دوم اینکه صرفا در شرایطی حاضرند در مسابقات حاضر شوند که کنفدراسیون آسیا به صورت رسمی این تضمین را بدهد که در مسابقات آتی، میزبانی باشگاه‌ها انجام می‌گیرد و اینطور نباشد که گفته شود و بعد اتفاق نیفتد. موضوع سوم این است که در صورتی که دو موضوع ذکرشده بالا مورد قبول قرار گرفت، فدراسیون و باشگاه‌ها می‌پذیرند که تقویم برگزاری با تغییرات احتمالی روبرو شود.

وی افزود:

مباحث مختلفی در مورد برگزاری نشست فوری با رئیس یا دبیرکل کنفدراسیون آسیا مطرح شد. اعضا تقاضا داشتند جلسه‌ای با قید فوریت برگزار شود. نامه این موضوع هم توسط فدراسیون به AFC ارسال شد و امیدواریم این نشست هرچه سریع‌تر برگزار شود تا نگاه و درخواست به حق تماشاگران فوتبال ایران به اطلاع شیخ سلمان برسد.

مسئول روابط عمومی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا برای برگزاری بازی‌های تیم ملی بزرگسالان در کشور ثالث نامه‌ای ارسال شده، گفت:

در این خصوص نامه‌ای ارسال نشده است. برگزاری مرحله مقدماتی جام جهانی در کادر فدراسیون جهانی قرار دارد و در این خصوص نامه‌ای را دریافت نکردیم و این موضوع تکذیب می‌شود.

علوی در مورد محرومیت‌هایی که ممکن است به خاطر کناره‌گیری از لیگ قهرمانان آسیا شامل حال فوتبال ایران شود، اظهار داشت:

این موارد بررسی شده، اما هر تصمیمی ممکن است تبعاتی داشته باشد. این تصمیم در قبال تضییع حقی که اتفاق می‌افتد گرفته شده، اما به طور حتم باشگاه‌ها همصدا با هواداران، مردم، رسانه‌ها و تمام اهالی ورزش این تصمیم را گرفتند و نسبت به آن مصر هستند.

سخنگوی فدراسیون در مورد اینکه آیا مهدی تاج در هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا تصمیم‌گیرنده است و آیا با کنار رفتن او از ریاست فدراسیون، ایران دچار ضرر می‌شود تصریح کرد:

روز جمعه حوالی ساعت یک این نامه را به صورت رسمی دریافت کردیم. جلسه‌ای تا ساعت 2:30 با حضور مسئولان فدراسیون برگزار شد و مهدی تاج هم در این جلسه حضور داشت. بلافاصله موضع و اعتراض تند خودشان را در قبال این موضع کمیته مسابقات به صورت مکتوب و شفاهی اعلام کردند. در این نامه اشاره کرد که از برادرانم در هیات اجرایی که مستحضر هستید 24 عضو هستند، می‌خواهم در اینجا برادری خودشان را در قبال این تصمیم غیرورزشی و نادرست ابراز کنند و درواقع به نوعی مرزی بین خودش و این دوستان در حوزه تصمیم‌گیری مشخص کرد.

علوی در مورد حضور ناگهانی علی دایی پس از جلسه امروز در فدراسیون اظهار داشت:

تلاقی حضور دایی که اسطوره فوتبال ما هستند با مباحثی که اخیرا مطرح شده را به فال نیک می‌گیریم. فدراسیون خانه همه پیشکسوتان و بزرگان فوتبال ایران است. در مورد بحث سرمربی‌گری تیم ملی مباحث نهایی در هیات رئیسه فدراسیون در حال تکمیل است و کمیته توسعه فنی آن را بررسی می‌کند. علی دایی قطعا جزو گزینه‌های فدراسیون است و این افتخاری برای فدراسیون خواهد بود. یک فرایندی است که باید طی شود.

سخنگوی فدراسیون اظهار داشت:

در روزهای آینده مسابقات لیگ هم به اوج خود خواهد رسید و تعیین سرمربی تیم ملی خیلی اهمیت دارد. اگر من قبلا اعلام کرده بودم طی 10 روز سرمربی تیم ملی را اعلام می‌کنیم و این اتفاق نیفتاد، عذرخواهی می‌کنم. طبق آخرین صحبت‌هایی که با حیدر بهاروند انجام دادیم، ان‌شاءالله تا آخر هفته به نتیجه می‌رسیم و سرمربی تیم ملی را معرفی می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات با امیر قلعه‌نویی به بن بست رسیده، عنوان کرد:

همه دوستانی که به عنوان گزینه برای سرمربیگری تیم ملی مطرح بودند، شامل گزینه‌های داخلی و خارجی، هنوز در حال بررسی هستند.

علوی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود سرمربیگری برانکو در تیم ملی عمان باز هم گزینه خارجی برای هدایت تیم ملی بزرگسالان مطرح است، گفت:

بله.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۶۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است

 به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ مهدی محمد نبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد برگزاری مراسم برترین‌های ورزش کشور از سوی رسانه ملی گفت: در این مراسم ۵۴ فدراسیون ورزشی نماینده دارند و این موضوع باعث شده است که انگیزه ورزشکاران برای حضور موفق در میادین ورزشی بالا برود و فدراسیون فوتبال هم در این مراسم حضور دارد؛ چرا که در سال گذشته، تیم ملی فوتبال ایران موفق شد بازی با ژاپن را در حالی پیروزشود که این تیم شکستی را در این چند سال متحمل نشده بود و جا داشت که در برترین‌های ورزش حضور داشته باشند. همچنین تیم‌های ساحلی و نوجوانان فوتبال و تیم ملی فوتسال نیز باعث شدند عملکرد فدراسیون فوتبال در سال گذشته مثبت باشد.

وی در مورد واگذاری باشگاه‌های استقلال وپرسپولیس گفت: بیش از ۲۰ سال است که قرار است این دو باشگاه خصوصی شوند، اما در این چند سال فقط یکبار پرسپولیس به صنعت و معدن واگذار شد، آنهم به دلیل آمدن برخی افراد غیر فوتبالی باز هم ناموفق بود و خوشحالم که این اتفاق افتاد، اما باید یک زنجیره‌ای برای موفقیت شکل بگیرد که اولین آن درآمد پایدار برای مالکان است و باشگاه باید با درآمد پایدار به بقا ادامه دهد. همچنین زیر ساخت‌های باشگاه‌ها باید ترمیم شود و بحث سخت افزاری مهم است و این واگذاری با درایت آقای رئیسی انجام شد و اهتمام وزیر ورزش و آقای خاندوزی وزیر اقتصاد باعث شد باشگاه‌های پر طرفدار تهرانی خصوصی شوند.

نبی ادامه داد: باشگاه‌های قدرتمند ما مثل پرسپولیس استقلال تراکتور و سپاهان در صورت درآمدزایی می‌توانند در عرصه‌های آسیایی موفق باشند و در حال حاضر فوتبال در دنیا به سمت در آمدزایی پایدار می‌رود و از سال ۲۰۱۰ کنفدراسیون فوتبال آسیا سختگیری‌ها را برای مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها بیشتر کرده است و تیم‌های ما می‌توانند در قالب یک باشگاه در تمامی زمینه‌ها موفق باشند.

وی در مورد درآمدزایی و حق پخش تلویزیونی بازی‌ها گفت: مصوباتی در قالب طرح از سوی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در حال آماده شدن است امیدواریم بعد از تایید مجلس این مصوبات برخی مشکلات فوتبال را حل کند و بخشی از این مصوبات هم مربوط به حق پخش بازی‌های فوتبال است که نیازمند تایید مجلس و حمایت دولت است.

دیگر خبرها

  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • برگزاری بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس بدون حضور بانوان+عکس
  • دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست
  • برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت با حضور رئیس فدراسیون فوتبال
  • نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • داوران بازی‌های جام حذفی مشخص شدند
  • فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از ۳ پرونده!
  • فحش‌های پول‌ساز! ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • فحش های پول ساز / ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث