Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مهدی یوسفی جمارانی،در تشریح وضعیت راه‌های مواصلاتی شهرستان فیروزکوه گفت: با توجه به اینکه در شهرستان فیروزکوه کمربندی وجود ندارد و جاده درون شهری اصلی همان جاده برون شهری محسوب می شود خودروها با سرعت بالایی وارد شهر می شوند و در عبور از شهر سرعت مجاز را رعایت نمی‌کنند؛ لذا شاهد تصادفات شدید منجر به فوت هستیم و بخشی از فوتی‌ها نیز ناشی از تصادف خودرو با عابرین پیاده در سطح شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرستان فیروزکوه به عنوان بزرگترین شهرستان استان تهران دارای ۶۰ کیلوتر بزرگراه، ۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۳۲۰ کیلومتر راه روستایی و ۲۴ کیلومتر راه فرعی است. به این ترتیب بخش قابل توجهی از راه‌های استان تهران به ویژه در بخش روستایی به شهرستان فیروزکوه اختصاص پیدا می کند.

یوسفی جمارانی اظهار داشت: ظرف یک سال گذشته اقداماتی چون آسفالت معابر، لکه گیری روکش جاده‌ها انجام شده است؛ اما هزینه‌های نگهداشت راه‌ها بسیار بالا است. تعریض محور سمنان به فیروزکوه به عنوان یک پروژه ملی در حال اتمام است و در اجرای این پروژه تعدادی معارض محلی وجود داشت که با برگزاری جلساتی سعی کردیم رضایت آنها را کسب کنیم تا محور هرچه زودتر تکمیل شود.

وی بیان کرد: محور فرعی فیروزکوه به گرمسار نیز تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تنها بحث علائم ایمنی آن باقی مانده است که پیگیریم تا بزودی تکمیل شود تا با بهره برداری آن ظرفیت جدیدی به راه‌های شهرستان اضافه شود.

فرماندار فیروز کوه گفت: قطعا اگر اعتباراتی که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به شهرستان فیروزکوه اختصاص می دهد همانند سایر ۱۶ شهرستان باشد نگهداشت راه های شهرستان با این کیفیت مشکل خواهد بود؛ لذا در سطح ملی و استانی پیگیری کرده ایم تا اعتبار مناسبی برای ترمیم و بازسازی جاده های موجود به ویژه در بخش روستایی انجام دهیم.

وی گفت: در حال حاضر جاده‌های اصلی ما علائم و خط کشی‌های لازم را دارند و وضعیت خوب است؛ اما چند پیچ خطرناک داریم که به عنوان نقاط حادثه خیز شناسایی شده اند امیدواریم از نقاط حادثه خیز استان تهران اطلسی تهیه شود که بخشی هم محورهای شهرستان فیروزکوه خواهد بود.

یوسفی جمارانی بیان داشت: دسترسی به استان‌های مازندران، سمنان و گلستان از فیروزکوه است لذا در برخی ایام سال بارگذاری خودروها بیش از ظرفیت مسیر خواهد شد و همین امر موجب بروز حادثه می‌شود. بر همین اساس امسال برای این نقاط دسترسی‌های فرار ایجاد کردیم. اصلاح هندسی محور فیروزکوه در دستور کار است و با تامین اعتبار مناسب آمادگی لازم برای انجام این اصلاح هندسی وجود دارد و می‌تواند بخش قابل توجهی از حوادث را کاهش دهد البته بی احتیاطی رانندگان نیز نیازمند آموزش است و در این راستا رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی باید در این حوزه ورود پیدا کند.

فرماندار فیروز کوه در پایان گفت: در حوزه راه های فرعی کمبودهایی برای علائم ایمنی راه داریم که در سال آینده پیگیری لازم انجام خواهد شد؛ البته امسال هم با بهره‌گیری از اعتبارات دهیاری ها در محورهای فرعی و روستایی این اقدام انجام شده و بخش از کمبود علائم ایمنی راه‌ها تامین شده است.

 

 

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۶۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی ۳ روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

سرهنگ احمد شیرانی درباره هشدار نارنجی و قرمز هواشناسی گفت: بر اساس هشدار‌های سطح نارنجی و قرمز سازمان هواشناسی، مبنی بر بارش شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید، به نظر می‌رسد برای فردا دوشنبه ۲۸ اسفند تا روز چهارشنبه اول فروردین در تمامی استان‌های کشور شرایط مناسبی برای سفر‌های جاده‌ای وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به ۵ استانی که بیشترین بارندگی را دارند؛ افزود: شدیدترین بارندگی‌ها در روز سه شنبه این هفته استان‌های چهار محال و بختیاری، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان پیش بینی شده که مشکلاتی را در وضعیت تردد و ترافیک معابر شهری و بین شهری ایجاد می‌کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترایک پلیس راهور فراجا ادامه داد: با توجه به همزمان شدن سفر‌های پایان سال و وضعیت جوی، مطمئنا شرایط مناسب و ایده آلی برای سفر در جاده‌های کشور نداشته باشیم. در این شرایط علیرغم حضور گسترده پلیس راهور و سایر سازمان‌های خدماتی و امدادی در ایام نوروز در جاده‌های کشور احتمال اختلال در ترافیک و تردد‌های جاده‌ای وجود دارد.

شیرانی به رانندگان توصیه کرد که احتیاط کامل برای رانندگی در این شرایط همراه با کاهش سرعت و افزایش مسافت بیشتر با خودرو جلویی به منظور پیشگیری از حوادث را مدنظر قرار داشته باشند.

وی افزود: همچنین در برخی از استان‌های شرقی کشور احتمال کاهش میدان دید در رانندگی به علت باد شدید و گرد و غبار وجود دارد بنابراین در این جاده‌ها رانندگی با چراغ روشن و کاهش سرعت بسیار حایز اهمیت است.

شیرانی با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس در جاده‌های کشور به‌خصوص محور‌های کوهستانی و برفگیر با قوت در حال اجراست، گفت: در شرایط زمستانی لازم است رانندگان نیز نکاتی را مدنظر قراردهند، همراه داشتن زنجیرچرخ از سوی رانندگانی که قصد عبور از محور‌های برفگیر را دارند، الزامی است و در صورت تشدید بارش برف، ماموران پلیس راه حتما از ادامه مسیر خودرو‌های فاقد زنجیر چرخ جلوگیری خواهند کرد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور با این شماره تماس گرفته و پیش از شروع سفر با اطلاع از وضعیت راه‌ها، بهترین زمان و مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • دستگاه‌ها برای حضور مسافران نوروزی در اردبیل برنامه‌ریزی کنند/ آمادگی در مقابل مشکلات آب‌وهوایی ضروری است
  • استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ساخت پایانه مسافربری در استان البرز ضروری است
  • تردد در جاده های آذربایجان غربی از مرز ۲ میلیون وسیله تقلیه گذشت
  • تردد در جاده‌های استان آذربایجان‌غربی از مرز ۲ میلیون وسیله نقلیه گذشت
  • سفرهای نوروزی در جاده‌های شمالی و زیارتی افزایش یافت
  • افزایش سفر‌های نوروزی در جاده‌های شمالی و زیارتی کشور
  • چالوس یکطرفه شد
  • طی ۳ روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست
  • جاده پونل تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ بازگشایی نمی‌شود
  • توزیع بسته های کمک معیشتی برای خانواده زندانیان فیروزکوه