Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سیو جنسن، وزیر دارایی نروژ و همچنین حزب راستگرای پیشرفت امروز اعلام کردند از دولت استعفا خواهند داد. جنسن دلیل استعفای خود را تصمیم دولت مبنی بر بازگرداندن یک زن داعشی از سوریه اعلام کرده است.

جنسن در این خصوص در یک نشست خبری امروز به خبرنگاران گفت: «من این حزب را به دولت آوردم و حالا دارم آن را بیرون می‌برم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

هفته گذشته زمانی که کابینه دولت نروژ تصمیم گرفت یک زن داعشی را به همراه دو کودکش به این کشور بازگرداند و به یکی از این کودکان که دچار بیماری است خدمات بهداشتی ارائه شود وزیر دارایی نروژ تصمیم به استعفا گرفت.

این استعفا سبب می‌شود که ارنا سولبرگ، نخست وزیر محافظه کار نروژ، اکثریت پارلمان را از دست بدهد و این مسئله مدیریت کشور را با مشکل همراه می‌سازد. اما انتظار می‌رود سولبرگ همچنان در مقام رئیس ائتلاف اقلیت در قدرت باقی بماند.

پس از شکست داعش در سوریه و بازداشت عناصر این گروه تروریستی، بازگرداندن این تروریست‌ها به کشور‌های اصلی‌شان به یک مشکل بزرگ در اروپا تبدیل شده است، زیرا بسیاری از آن‌ها تبعه اروپا محسوب می‌شوند. پیش از این، تعدادی از کشور‌های اروپایی اعلام کرده بودند به هیچ‌وجه حاضر نیستند این افراد را در کشورشان بپذیرند و حتی برخی از آن‌ها تهدید کرده بودند که قصد دارند تبعیت این افراد را لغو کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گروه های تروریستی تروریست های داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۶۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الجزایر در واکنش به تصمیم مغرب: تلافی می‌کنیم

الجزایر مصادره اموال سفارتخانه این کشور در مغرب را محکوم کرد و متعهد شد به این اقدام پاسخ خواهد داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وب سایت « اطلاعات مغرب» جمعه گذشته اعلام کرد: دولت رباط مقرر داشت چند ساختمان و زمین متعلق به دولت الجزایر در پایتخت مغرب را تصرف کند تا ساختمان‌های خدماتی مربوط به وزارت امور خارجه مغرب در رباط را توسعه دهد.

وزارت امور خارجه الجزایر با انتشار بیانیه‌ای به شدت مصادره اموال سفارتخانه این کشور در مغرب را محکوم و اعلام کرد: با هر وسیله‌ای که مناسب بداند به این اقدام تحریک‌آمیز دولت رباط پاسخ خواهد داد.

در این بیانیه آمده‌است: اقدامات تحریک آمیز مغرب علیه الجزایر وارد مرحله جدیدی شده و این اقدامات به تازگی از طریق مصادره اموال سفارتخانه الجزایر در رباط به نمایش گذاشته شده‌است.

به گزارش خبرگزاری رسمی الجزایر، این وزارتخانه در بیانیه خود تاکید کرد: مصادره اموال نمایندگی‌های دیپلماتیک نقض آشکار قوانین و عرف بین‌المللی است و اقدام مغرب با تعهدات «کنوانسیون وین » مبنی بر  حفاظت از سفارتخانه‌ها در کشور میزبان تحت هر شرایطی ناسازگار است.

وزارت  امور خارجه الجزایر مصادره اموال سفارتخانه این کشور در رباط را به شدت محکوم و اعلام کرد:  این اقدام غیرقانونی است و با وظایف کشورهای عضو جامعه بین‌الملل  همسو نیست.

در پایان این بیانیه تاکید شده‌ است: دولت الجزایر با هر وسیله‌ای که مناسب بداند به این اقدام تحریک آمیز مغرب پاسخ می‌دهد و از تمام ابزارهای قانونی و مجاز به ویژه در چارچوب مقررات سازمان ملل استفاده خواهد کرد.

اقدام سیاسی شاه مغرب در تنش زدایی با الجزایر

دولت رباط در خصوص انتشار خبر مصادره اموال سفارتخانه الجزایر در رباط تاکنون هیچ موضع گیری رسمی اتخاذ نکرده‌ است.

الجزایر و مغرب دو کشور در شمال آفریقا هستند که ده‌ها سال است در خصوص توسعه حوزه  نفوذ در منطقه و  رهبری مغرب عربی ( کشورهای شمال غرب آفریقا ) با یکدیگر رقابت دارند و طی این سال‌ها روابط دو کشور دارای فراز و فرودهایی بوده‌ است.

با وجود این، امضای توافقنامه عادی سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی در دسامبر 2020 سبب شد تا الجزایر این اقدام رباط را تهدیدی علیه حاکمیت ملی خود تلقی کند و به روابط  دیپلماتیک الجزیره با مغرب در اوت 2021 پایان دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی به دلیل اختلاف با نتانیاهو استعفا کرد/ رژیم صهیونیستی کرانه باختری را به پایگاه نظامی تبدیل کرده است/ شلیک بیش از ۱۰۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز / هشدار آژانس اطلاعاتی آمریکا در رابطه با تشدید تنش در منطقه + ع
  • استعفای کاظم صدیقی در هاله‌ای از ابهام / قلهکی: تا این لحظه استعفا نداده است
  • استعفای کاظم صدیقی در هاله ای از ابهام /قلهکی:تا این لحظه استعفا نداده است
  • وزیر دادگستری یک کشور اروپایی مجبور به استعفا شد/ دلیل؟ اجاره آپارتمان پسرخوانده‌اش را از بیت المال داده بود! + عکس
  • الجزایر در واکنش به تصمیم مغرب: تلافی می‌کنیم
  • انحلال شورای شهر نسیم شهر در دست بررسی/تصمیم با وزارت کشور است
  • استعفای وزیر دفاع لیتوانی در پی اختلاف با نخست وزیر
  • انحلال «شورای شهر نسیم شهر» در صورت تأیید وزارت کشور
  • استعفای مبینی از سرپرستی فدراسیون دوومیدانی
  • قطع اینترنت سال 98 به اراده من نبود