Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-03-19@03:18:47 GMT

مبهم ترین معادله یحیی در پرسپولیس !

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۶۶۰۱

مبهم ترین معادله یحیی در پرسپولیس !

در حالی که خط حمله پرسپولیس در نیم فصل نخست خلأهای بسیاری داشت و به وضوح نقطه ضعف این تیم به حساب می‌آمد اما قرار است در نیم فصل دوم نیروی موجود در این خط پر و پیمان باشد و انتخاب را برای یحیی راحت کند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

در نیم فصل نخست علی علیپور به عنوان مهاجم ستاره‌دار در خط حمله تنها بود و کالدرون سه مهاجم جوان دیگر داشت که خیلی کم به آنها اعتماد کرد تا جایی که مجبور شد وحید امیری را به خط حمله بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال کالدرون اعتقاد داشت پرسپولیس برای رقابت در کورس قهرمانی لیگ و صعود در لیگ قهرمانان به دو مهاجم خوب خارجی نیاز دارد.

هر چند بعدتر کالدرون حرفش را عوض کرد و گفت مهاجم ایرانی می‌خواهد اما باشگاه پرسپولیس بعد از ناکامی در جذب مهاجم داخلی و البته جدایی کالدرون، همان گزینه‌های الک شده خارجی را دنبال کرد تا به دو هدف نهایی رسید؛ یکی اوساگوآنا و دیگری استوکس. مهاجم نیجریه‌ای سابق ذوب‌آهن خیلی زود جذب شد اما کار استوکس هنوز نهایی نشده هر چند به نظر می‌رسد باید این مهاجم ایرلندی را هم بازیکن پرسپولیس دانست.

با این حساب پرسپولیس حالا سه مهاجم دارد که باید دو‌تایشان در ترکیب اصلی باشند و یکی هم چشم به تعویض‌های نیمه دوم بدوزد اما سؤال اینجاست که کدام دو مهاجم، بازیکنان اصلی خط حمله در ذهن یحیی خواهند بود و معادله شکل گرفته در این خط چگونه حل می‌شود.

در نگاه اول شاید ساده‌ترین جواب این معادله این باشد که به احتمال دیر اضافه شدن استوکس به تمرینات پرسپولیس شانس زوج علیپور – اوساگوآنا برای شروع نیم فصل دوم بیشتر باشد اما شاید اگر کار انتقال استوکس به پرسپولیس فردا نهایی شود و او از دو یا سه روز دیگر در تمرینات حاضر شود با در نظر گرفتن توانایی‌های فنی این بازیکن شانس بازی کردن او کنار علیپور بیشتر خواهد شد.

از سوی دیگر یحیی گل‌محمدی به عنوان مسئول کادر فنی پرسپولیس حتماً و قطعاً بحث زوج‌سازی را در دستور کار قرار خواهد داد و این نکته را برای ادامه راه در نظر می‌گیرد؛ نکته‌ای که در یکی دو فصل اخیر به خاطر کمبودهای خط حمله پرسپولیس و ناکارآمدی مهاجمان خارجی که جذب شدند مغفول مانده بود.

مطمئناً یحیی و کادرش به این نکته فکر خواهند کرد که علیپور در کنار کدام بازیکن کارایی بیشتری خواهد داشت و با در نظر گرفتن ناکارآمدی‌اش در نیم فصل نخست در بیشتر مسابقات، کدام یک از این دو مهاجم خارجی می‌تواند به او کمک کرده تا احیا شود. همچنین حتماً این نکته هم در نظر گرفته خواهد شد که سبک بازی کدام یک از این دو مهاجم می‌تواند به علیپور و مهم‌تر از آن بالا رفتن راندمان خط حمله پرسپولیس کمک کرده و آمار گلزنی این تیم را ارتقا دهد.

البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که با اضافه شدن اوساگوآنا و استوکس موقعیت علیپور هم در خط حمله مثل سابق نخواهد بود و شاید شرایط فنی این دو مهاجم خارجی به گونه‌ای باشد که علیپور پشت سر این دو بازیکن قرار بگیرد و حسرت موقعیت گذشته‌اش را بخورد. با این حساب عملکرد باشگاه در نقل و انتقالات و جذب دو مهاجم خارجی جدید باعث خواهد شد علیپور هم دست بجنباند و از آن پوسته منفعل نیم فصل نخست خارج شود تا شبیه همان مهاجمی شود که در ذهن هواداران پرسپولیس نقش گرفته بود.

پرسپولیس البته غیر از این سه مهاجم که قرار است رقابتی داغ در نیم فصل دوم داشته باشند سه مهاجم جوان به عنوان بکاپ خواهد داشت که البته شانس کمی برای بازی و حتی رسیدن به لیست مسابقات تیم‌شان دارند.

مهدی عبدی، امیر روستایی و آریا برزگر سه مهاجمی هستند که ناامید به نظر نمی‌رسند اما خودشان هم می‌دانند شاید حتی به اندازه نیم فصل اول که پرسپولیس با کمبود مهاجم دست و پنجه نرم می‌کرد فرصت بازی پیدا نکنند پس احتمالاً فرصت را بو خواهند کشید تا از کوچکترین زمان ممکن بیشترین استفاده را برده و برای خود شانس مجدد را زنده نگه دارند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: علی علیپور پرسپولیس تهران علی علیپور کریستین اوساگوآنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۶۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار یحیی و اوسمار پیش از شهرآورد

یحیی گل‌محمدی و اوسمار ویه‌را در آستانه شهرآورد با یکدیگر دیدار داشتند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو،  تغییر قدرت روی نیمکت پرسپولیس از یحیی گل‌محمدی به اوسمار ویه‌را، شایعات زیادی را به دنبال داشت و حتی گفته می‌شد که یحیی گل‌محمدی نسبت به دستیار خود گلایه دارد، اما حالا بعد از چند مصاحبه اوسمار و تمجید از یحیی، گل‌محمدی هم از یک دیدار با مربی برزیلی خبر داده است.

او در این خصوص اظهار داشت: ما سه شنبه شام با هم بودیم و گپ مفصلی زدیم. هنوز با هم ارتباط داریم و برایش هم آرزوی موفقیت کردم. در هر صورت بحث تیم و هواداران خیلی مهم است.

یحیی با تمجید از اوسمار ویه‌را عنوان کرد: اوسمار شناخت خوبی از تیم داشت و آدم بسیار خوب و بانزاکتی است و از مربیان خیلی خوب است. در این یکی دو سالی که کار کردیم، ایده‌های خوبی داشت و انتخاب خوبی هم بود. برایش آرزوی موفقیت کردم و سه شنبه ۲-۳ ساعتی کنار هم بودیم و صحبت زیادی شد.

سرمربی سابق پرسپولیس همچنین گفت: اصلا اینطور نیست که از کسی کینه به دل بگیرم و بگویم، چون دستیارم بوده نباید سرمربی می‌شد. اصلا اینطور نیست. وقتی تشخیص داده می‌شود که می‌تواند به تیم کمک کند، چرا ناراحت باشم؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لقبی که مهدی رحمتی به یحیی گل‌محمدی داد
  • نخستین گل علیپور، غیبت طارمی و پیروزی پورتو
  • عکس| استوری ویژه پرسپولیس برای یحیی گل محمدی
  • عکس| اوسمار تولد یحیی را تبریک گفت
  • یحیی: با استعفاهایم به خودم ضربه زدم
  • شام دو نفره یحیی گل محمدی با اوسمار ویرا
  • دیدار یحیی و اوسمار پیش از شهرآورد
  • مهاجم فرانسوی گزینه جدید پرسپولیس
  • گزینه جدید خط حمله پرسپولیس؛ مهاجم فرانسوی سرخپوش می شود؟
  • جدیدترین گزینه پرسپولیس برای تقویت خط حمله؛ ابوبکر کانته فرانسوی!