Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@22:04:29 GMT

ظریف به وزیر خارجه ونزوئلا چه گفت؟

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۶۷۲۷

ظریف به وزیر خارجه ونزوئلا چه گفت؟

به گزارش خبرآنلاین، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیداربا تشکر از ابراز محبت و همدردی مردم و دولت ونزوئلا پس از شهادت سردار سلیمانی و همچنین حادثه تلخ هواپیمای اوکراینی و جانباختگان این حادثه دردناک ، از شهید سپهبد سلیمانی بعنوان چهره برجسته ای از مقاومت یاد کرد که حتی در دوره پس از شهادت هم الهام بخش مقاومت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حضور خود جوش مردم سایر کشورها و مناطق جهان در مراسم های گرامیداشت این شهید مقاومت و ابراز تنفر آنها از اقدام تروریستی دولت آمریکا،  حضور گسترده مردم کشورمان در مراسم تشییع این شهید و درخواست اقدام برای دفاع مشروع و همچنین سرخم نکردن در برابر زورگویی های رژیم آمریکا را برای همتای ونزوئلایی خود تشریح کرد.

 ظریف همچنین با ابراز تاسف از حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی، اقدامات فوری و روان کشورمان در ارائه تسهیلات به کشورهای دارای مسافر در این پرواز را تبیین کرد.

  خورخه آرئاسا وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران در شهادت سپهبد سلیمانی و همچنین جان باختن مسافران هواپیمای اوکراینی ، تاثیر بالای شهادت این شهید بزرگوار را در ونزوئلا و در بین مردم و خصوصا جوانان و در فضای مجازی تشریح و تاکید کرد معتقدیم به افتخار این شهید بزرگ میبایست بیش از پیش روابط دو کشور را گسترش دهیم.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا در این دیدار همچنین همکاریهای دوکشور در موضوعات دو جانبه و بین المللی را مورد تبادل نظر و رایزنی قرار دادند.

310311

کد خبر 1344297

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمدجواد ظریف ایران و ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۶۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، با مائورو وییرا وزیر امور خارجه جمهوری فدراتیو برزیل دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی و روابط دوجانبه بین دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار که در نیویورک و در محل سازمان ملل متحد برگزار شد، با تشریح پاسخ مقتدرانه اخیر نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان همچنین ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد.

امیرعبداللهیان از نقش برزیل در راستای کمک به توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه قدردانی کرد و تاکید نمود: عامل اصلی ثبات و امنیت در منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و برقراری آتش‌بس پایدار است.

وزیر امور خارجه کشورمان تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و عدم اراده این کشور برای پایان جنگ در کنار جنگ طلبی نتانیاهو را دلیل اصلی ادامه نسل‌کُشی علیه فلسطینیان دانست و بر لزوم تداوم تلاش جامعه جهانی بویژه کشورهای اسلامی برای پایان نسل‌کُشی تاکید نمود.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین سفر متقابل مقامات دو کشور تاکید کرد.

مائورو وییرا، وزیر امور خارجه جمهوری فدراتیو برزیل، در این این دیدار ضمن تاکید بر مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه، اظهار داشت: برزیل خواستار تنش زدایی در منطقه است و تمام تلاش خود را برای کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه به کار می‌گیرد.

وی در ادامه بر اهمیت گسترش روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیران خارجه برزیل و الجزایر
  • امیرعبداللهیان: عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه گفتگو کردند
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کردند
  • آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر
  • عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • اردن: منطقه بیش از هر زمان نیازمند آرامش است
  • روایت امیرعبداللهیان از رایزنی های دیپلماتیک در نیویورک
  • دیدار وزیر خارجه کشورمان با گوترش
  • وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد