Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-24@10:53:39 GMT

361 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده قرار دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۶۷۳۹

361 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده قرار دارد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد تقی‌زاده درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای ساماندهی بافت فرسوده تهران گفت: در حال حاضر 134 هزار و احد مسکونی و 227 هزار واحد روستایی استان تهران در بافت فرسوده قرار دارد.

وی درباره نوسازی بافت فرسوده گفت: در راستای اجرای طرح‌های هادی روستایی می‌توان نسبت به رفع واحدهای مسکونی در بافت فرسوده در روستاها اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ر حال حاضر 134 هزار و احد مسکونی و 227 هزار واحد روستایی استان تهران در بافت فرسوده قرار دارد

وی به ساخت و سازهای حاشیه شهرها نیز اشاره کرد و گفت:‌هر چه سریع‌تر باید این موضوع ساماندهی شود چرا که ساخت و ساز در حاشیه و حریم شهرها غیرقانونی است و ارائه خدمات رفاهی در این محدوده با مشکلاتی همراه خواهد بود.

تقی‌زاده گفت: برای نوسازی بافت‌های فرسوده تسهیلاتی با نرخ سود 4 درصد در نظر گرفته شده است که 45 میلیون تومان به هر خانوار تسهیلات داده می‌شود و 15 میلیون تومان نیز از محل منابع بنیاد و 8 میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض به روستائیان پرداخت می‌شود که فرصت خوبی برای نوسازی مسکن است.

وی گفت: تمام استان تهران در آمایش قرار گرفته است و امیدواریم به زودی بتوانیم سند آمایش استان تهران را آماده کنیم که بتوانیم تصمیمات مناسب در راستای حل مشکلات این استان در آینده بگیریم.

فارس

انتهای پیام/

20 / 20 معاون امور عمرانی استانداری تهران بافت فرسوده محمد تقی‌زاده نوسازی بافت‌های فرسوده تسهیلات با نرخ سود 4 درصد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاون امور عمرانی استانداری تهران بافت فرسوده محمد تقی زاده نوسازی بافت های فرسوده تسهیلات با نرخ سود 4 درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۶۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، سهیلا رضایی گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران با هدف تسهیل در نوسازی بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی را تدوین و پس از تصویب در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به استان‌ها ابلاغ کرد.
وی افزود: این بسته‌های تشویقی مشوق‌های خوبی برای بهسازی و نوسازی مسکن در بافت فرسوده هستند که سازنده‌ها می‌توانند با استفاده از آن با کمترین هزینه نسبت به نوسازی مسکن خود اقدام کنند.
رئیس اداره باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳ شهرستان در محدوده شهر‌های تحت پوشش این اداره کل مورد هدف بازآفرینی شهری هستند که در شش شهرستان ذکر شده این طرح اجرا و در بقیه شهر‌ها نیز این طرح تعیین تکلیف شده است.
وی با بیان اینکه این مشوق‌های کالبدی براساس گروه‌بندی‌هایی مصوب شده‌اند، گفت: بر اساس شرایط بهره‌مندی و ضوابط تشویقی، این تقسیم‌بندی در چهار گروه انجام شده است.
رضایی ادامه داد: گروه اول شامل بازآفرینی یکپارچه در قالب بلوک شهری، گروه دوم نوسازی در مقیاس محور‌های اصلی محله‌ای و گروه سوم شامل نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری می‌شود و گروه چهارم نیز نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع را در بر می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌ها برای بهره‌مندی از این بسته‌های تشویقی به منظور بازسازی و نوسازی بافت فرسوده پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان