Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصویب طرح معافیت فرزند ذکور خانواده‌ اهداکننده عضو در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، محمدحسین قربانی در تشریح جزییات دستور کار نشست امروز کمیسیون بهداشت و درمان از حضور مسئولان بیمه سلامت، بیمه تأمین اجتماعی و معاونین وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خبر داد و گفت: بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص اجرا بند الف ماده 70 برنامه ششم توسعه و بند ج تبصره 17 قانون بودجه 1398 و همچنین همسان‌سازی بیمه‌ها دستور کار اول کمیسیون بهداشت مجلس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به بررسی تأمین منابع بیمه‌ها در سال 99 و حذف هم‌پوشانی بیمه‌ای در کمیسیون بهداشت مجلس، اظهار کرد: راهکارهای برداشتن سقف ارائه خدمات توسط دستگاه‌های بیمه‌گر برای بیمارستان‌های بخش دولتی و خصوصی یکی موضوعات بسیار مهمی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت که بی تردید یکی از مسائل مهم حوزه سلامت است.

تصویب طرح معافیت فرزند ذکور خانواده‌ اهداکننده عضو در کمیسیون بهداشت

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موضوع دومی که در کمیسیون بهداشت به عنوان کمیسیون فرعی مورد بررسی قرار گرفت، افزود: طرح معافیت یکی از فرزندان ذکور خانواده‌هایی که اهدای عضو در اثر مرگ مغزی، موضوعی دیگری بود که در جلسه امروز بررسی و تصویب شد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: اهدای عضو در اثر مرگ مغزی یکی از راه‌هایی است که می‌تواند جان هزاران بیمار نیازمند را نجات داده و هزینه‌های سنگین اداره این بیماران را کاهش دهد. افزایش و گسترش فرهنگ این کار خیر، نیاز به فرهنگ‌سازی و مشوق‌های دارد که با اجرای این طرح ایجاد می‌شود.

لازم به ذکر است که در ماده واحده این طرح آمده: سازمان نظام‌وظیفه مکلف است پس از استیذان مقام معظم رهبری یکی از فرزندان ذکور خانواده‌ای که یکی از فرزندان آن‌ها در اثر مرگ مغزی داوطلبانه اهدای عضو داشته است، از خدمت سربازی معاف نماید.

انتای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اهداکننده عضو محمدحسین قربانی معافیت سربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۶۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود

به گزارش «نماینده»، حمیدرضا حاجی بابایی در تشریح جلسه امروز صبح کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ برای بررسی بخش دوم این لایحه گفت: کمیسیون طی دو جلسه چند ساعته جداول بودجه را بررسی کرد و در این زمینه توضیحاتی از سوی نماینده دولت در رابطه با جداول ارائه شد.

نماینده مردم «همدان و فامنین» در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات مجلس در زمینه بخش اول لایحه بودجه گفت: تقریباً ۵ مورد از مصوبات بخش اول لایحه‌ بودجه از سوی دولت تغییر کرده بود که این موارد مغایر با قانون قبلی بود و در جلسه فوق، مورد اصلاح قرار گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون یک بررسی دقیق و عمیق در رابطه با جداول بخش دوم لایحه بودجه انجام داد بیان کرد: در راستای نیازهای بودجه ای دستگاه‌های دولتی،۱۲ کمیته در این کمیسیون تشکیل شد تا این کمیته‌ها نیازهای بودجه دستگاه‌های دولتی را مورد بررسی قرار دهند. این کمیته با محوریت هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق، نماینده سازمان برنامه و بودجه و همچنین اعضای کمیسیون تخصصی به بررسی جداول ، اشکالات و اصلاحات موجود در آن می پردازد.

وی تاکید کرد: پس از آماده سازی گزارش کمیته‌های مربوطه، این گزارش‌ها به کمیسیون تلفیق ارائه خواهد شد و این کمیسیون هم در ادامه راه گزارش کار را آماده خواهد کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما امیدواریم بتوانیم تا پایان هفته آینده گزارش کمیسیون تلفیق درباره بخش دوم بودجه را به صحن علنی مجلس ارائه دهیم تا هرچه سریعتر بخش دوم لایحه بودجه به تصویب صحن رسیده و دولت بتواند بر اساس جداول فعالیت‌های خود را دنبال کند. همچنین هماهنگی‌های خوبی هم بین دولت و مجلس وجود دارد و الحمدالله پیگیری‌ها و نحوه کار کمیسیون هم تاکنون با موفقیت به جلو پیش رفته است

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • اگر پنجشنبه‌ها تعطیل شود، کارگران هم تعطیل هستند
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل کارگران هم می‌شود؟
  • بیش از ۶۰۰ خانواده متقاضی فرزند خواندگی هستند
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند