Web Analytics Made Easy - Statcounter

كمال شفيعی شاعر كودك و نوجوان در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مجموعه اشعار جدیدش گفت:  مجموعه شعر جدیدم با عنوان «اگر درخت‌ها پای رفتن داشتند» را از میان شعر‌های قبلی و سی تا چهل شعر جدیدم انتخاب کردم.

وی افزود: مجموعه شعرم در نشر گویا منتشر خواهد شد و هم اکنون مراحل فنی انتشار کتاب را سپری می‌کند و در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مجموعه شعرم بیش از ۶۵ شعر نیمایی و سپید را آورده ام. در این شعر‌ها با نگاهی جدید به ادبیات کودک و نوجوان, دغدغه‌های نوجوان امروز را مطرح کردم.

او با بیان اینکه برای اولین بار است کتابی در قطع و شکل دیگری و متفاوت با مجموعه‌های شعر قبلی منتشر می‌شود، گفت: شعر نوجوان یا شبیه مجموعه‌های شعر بزرگسال یا شبیه مجموعه‌های شعر کودک منتشر می‌شود اما در انتشار کتاب «اگر درخت‌ها پای رفتن داشتند» به گونه‌ای متفاوت عمل شد. در این مجموعه شعر هم مانند سایر مجموعه شعر‌هایی که نشر گویا منتشر می‌کند نگاه به مجموعه شعر نوجوانان جدی‌تر شده است و کتاب را با استاندارد‌های جهانی چاپ خواهند کرد. تعداد شعر‌ها در این مجموعه شعرم نسبت به مجموعه‌های شعر قبلی افزایش یافته است و مضمونی متناسب با رده سنی نوجوان انتخاب کردم تا در فضایی شایسته  شأن و شخصیت نوجوان آماده شود.

این شاعر کودک و نوجوان در خصوص کتاب دیگرش با عنوان «هزار بار بیشتر» بیان کرد: مجموعه شعر «هزار بار بیشتر» مجموعه شعر نیمایی است و شعر‌های آن در فضای ذهنی نوجوان سروده شده است که آن‌ها را به تفکر دعوت می‌کند و به جای آن‌ها تصمیم نمی‌گیرد. مجموعه شعر «هزار بار بیشتر» در انتشارات مدرسه منتشر و در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

وی افزود:این مجموعه شعر به دلیل موسیقی کلامی که در اشعارش وجود دارد با ذهن جوشان و طبع پرهیجان نوجوان امروز هماهنگی دارد. از آنجایی که  مجموعه شعر «هزار بار بیشتر» از زبان نوجوان به موضوعات می‌پردازد ونوجوان را مخاطب خود قرار می‌دهد سراغ موضوعاتی مانند عشق، فهر و دوستی می‌رود و با نگاه نوجوان دلواپسی‌های آنها را بیان می‌کند.

شفیعی ادامه داد: دو مجموعه‌ پژوهشی هم آماده کرده ام. به دلیل وسواسی که برای انتخاب ناشر دارم تاکنون ناشر این مجموعه‌ها را انتخاب نکردم؛ یکی از این مجموعه‌ها «مغناطیس و پتانسیل معنایی» است. این کتابم را درباره‌ زبان و ادبیات کودک و نوجوان نوشته ام و در آن به بررسی سیر تحول زبان در ادبیات کودک و نوجوان پرداختم. این اثر بیشتر به آثار خلق شده در ادبیات کودک و نوجوان  ایرانی و خارجی و تاثیرگذاری آن‌ها بر ذهن مخاطبانش نگاه می‌کند. کارکرد گفتمانی سکوت در حوزه‌ رمان بزرگسال, کتاب پژوهشی دیگری است که به بررسی کارکرد سکوت معنایی در سیر خلق رمان موفق می‌پردازد. تا عید کار نگارش این کتاب تمام می‌شود و پس از آن کتاب را برای انتشار به ناشر می‌سپارم.  

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات نمایشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۶۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رمضانی قایم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: بخوانیم و بسازیم» به عنوان شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد.

«بخوانیم و بسازیم» شعار محوری فعالیت‌های کتابی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۴۰۳ نیز خواهد بود.

شعار سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و فعالیت‌های سال گذشته (۱۴۰۲) «آینده خواندنی است» بود که با استقبال مردم نیز مواجه شد. سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز با شعار «با کتاب سلامتیم»‌ برگزار شده بود.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 6081137 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • حضور پر رنگ ایران در نمایشگاه کتاب سارایوو
  • توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه کتاب به گردشگری ادبی کمک می‌کند
  • اختصاص فضای بیشتر به نمایشگاه کتاب با توسعه مصلی
  • کتاب های عجیب و غول پیکر یک کشیش! (+عکس)
  • شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان