Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

عبدالناصر همتی عصر امروز در جلسه دوره‌ای رؤسای اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون در محل اتاق اصناف، با اشاره به نتایج حاصل از برگزاری این جلسات اظهار داشت: ایجاد شناخت و درک متقابل نسبت به مشکلات، اولین مرحله رفع مشکلات است و خوشبختانه تاکنون تصمیمات مفیدی در این جلسات اخذ شده است.

به گزارش بانک مرکزی همتی افزود: با توجه به تحریم‌های سنگین و بی‌سابقه، اقتصاد کشور در شرایط خاصی قرار دارد و با توجه به این شرایط، بانک مرکزی ناچار به اتخاذ سیاست‌ها با توجه به منافع کلی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این شرایط با عنایت به توصیه‌های مقام معظم رهبری، توجه به اصول اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های داخلی، تقویت اقتصاد باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل بانک مرکزی با تشکر از اقدامات فعالان بخش خصوصی و تعاونی کشور تصریح کرد: مقاومت در برابر تحریم‌ها بدون همراهی این عزیزان امکان پذیر نبود و بانک مرکزی به تنهایی قادر به مدیریت این شرایط نخواهد بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه علیرغم تمام فشارها، اقتصاد کشور با ثبات است و مقاومت مردم عزیز نیز در این شرایط جای تقدیر دارد.

اعضای اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون نیز ضمن تشکر از برگزاری این جلسات و اهتمام بانک مرکزی به حل مشکلات و موانع موجود، به طرح پیشنهادات، دغدغه‌ها و موارد مدنظر پرداختند و در پایان تصمیمات لازم اتخاذ شد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: عبدالناصر همتی بانک مرکزی بخش خصوصی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید و رونق حمل‌ ونقل دریایی ارتباط مستقیم دارند

تین نیوز

رییس کمیسیون حمل ونقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه جهش تولید و رونق حمل ونقل دریایی ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند، گفت: پسکرانه بنادر از ظرفیت ویژه ای در راستای توسعه فعالیت های صنعتی و تولیدی برخوردار، هستند.
 به گزارش تین نیوز به نقل از  اقتصادسرآمد، رضا رستمی در مورد تحقق شعار سال 1403 مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» و نقش مردم و فعالان اقتصادی در توسعه اقتصاد دریامحور، اظهار داشت: جهش تولید با حمل ونقل به ویژه حمل ونقل دریایی، ارتباط مستقیم دارد و توسعه صادرات غیرنفتی با توسعه فعالیت های صنعتی و تولیدی و پویایی حمل ونقل دریایی رقم می خورد.
وی افزود: اقتصاد ایران ظرفیت های بسیاری در بخش های مختلف دارد و فعالان اقتصادی از جمله بخش خصوصی و مردم، عوامل اصلی تحقق این ظرفیت ها هستند و اقتصاد کشور اگر قصد دارد در مسیر رشد گام بردارد باید در حوزه واگذاری امور به بخش خصوصی بازنگری ویژه داشته باشد.
رییس کمیسیون حمل ونقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه جهش تولید و توسعه اقتصاد دریامحور دو مسئله بسیار مهم برای اقتصاد کشور هستند، عنوان کرد: باید از ظرفیت مردم و بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در این موارد استفاده کنیم و موجبات رونق اقتصاد کشور را فراهم کنیم.
رستمی با اشاره به اینکه در بنادر شمالی کشور به ویژه بندر امیرآباد با ترافیک کشتی روبرو هستیم، گفت: این مسئله حاکی از وجود بار در بنادر کشور است وبنابراین باید در پسکرانه بنادر در راستای ساخت سیلو، انبار، فعالیت های تولیدی و صنعتی نگاه ویژه داشته باشیم و از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت مردم در این مسیر استفاده کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به اراضی پشتیبانی بنادر و ظرفیت های دریایی و بندری کشور باید با ایجاد ثبات و اطمینان در اقتصاد کشور، شاهد سرمایه گذاری بخش خصوصی در پسکرانه بنادر باشیم و مردم و فعالان اقتصادی را در این مقوله دخیل کنیم.
رییس کمیسیون حمل ونقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه با مشارکت مردم و بخش خصوصی می توانیم شاهد رونق حمل ونقل کشور در بخش های مختلف دریایی، ریلی، جاده ای و…باشیم، گفت: باید مانع از ایجاد قوانین و مقررات خلق الساعه شد و این اطمینان را به بخش خصوصی داد که می تواند در حوزه فعالیت های اقتصادی به ویژه در بخش صنعتی و تولیدی در پسکرانه بنادر ورود کند.
رستمی خاطر نشان کرد: با ایجاد ثبات و اطمینان، مانع از تزلزل در حوزه سرمایه گذاری و فعالیت بخش خصوصی خواهیم شد و با پیوند تولید و حمل ونقل می توانیم زمینه ساز رونق اقتصاد ایران و اشتغال آفرینی، شویم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تعاونی‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها فعال شوند
  • جهش تولید و رونق حمل‌ ونقل دریایی ارتباط مستقیم دارند
  • هیچگونه کمبود کالایی در کشور نداریم
  • فرمول تعیین نرخ ارز مشخص شد/ توصیه فوری بانک مرکزی به خریداران طلا و ارز
  • فعالان اقتصادی در انتظار اعلام تورم سال ۱۴۰۲
  • بانک مرکزی از نوسانات شدید و مقطعی ارز جلوگیری می کند؛ هشدار درباره دلارهای تقلبی در بازار | توصیه جدی به خریداران دلار
  • برای جهش تولید مسیر مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد را هموار کنید
  • موانع مشارکت مردم در اقتصاد باید رفع شود/ واحد‌های تولیدی با مشکلات تأمین ارز و نقدینگی مواجه اند؛ بانک مرکزی برای این وضعیت تدبیری بیندیشد
  • با سخت گیری های بانک مرکزی، جهش تولید مقدور نخواهد بود
  • حمایت ویژه بانک سپه از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی