Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان استاندار گلستان گفت: شهرک گیاهان دارویی در بش اویلی شهرستان گالیکش مشکلی برای اجرا ندارد و جهاد دانشگاهی می‌تواند با اطمینان این پروژه را به انجام رساند.

هادی حق‌شناس امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گالیکش با حضور مدیران ارشد استانی و شهرستانی، با تأکید بر اعتماد مردم به‌عنوان سرمایه ارزشمند اجتماعی، اظهار کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و امیدآفرینی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی موجب پیشرفت و رشد استان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدیریت استان از سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی حمایت می‌کند و بر این باوریم که آنان می‌تواند موتور محرکه اقتصاد استان باشند.

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت پارک ملی گلستان، یادآور شد: یک‌سوم تنوع پرندگان ایران، نیمی از تنوع پستانداران کشور و یک‌هشتم گونه‌های گیاهی ایران در این پارک قرار دارد و ما باید بتوانیم از این بستر مناسب با حفظ محیط زیست در مسیر گردشگری در سطح ملی و بین‌المللی استفاده و زیرساخت‌های گردشگری را تقویت کنیم.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که توسعه نرم‌افزاری از توسعه سخت‌افزاری پراهمیت‌تر است.

وی ادامه داد: بنیه اقتصادی کشور قوی است و به‌رغم ۴۰ سال تحریم‌های گوناگون با حمایت مردم فعالیت و ادامه مسیر صورت می‌گیرد.

استاندار گلستان بابیان پیشرفت‌های صورت گرفته در استان، گفت: در سال ۹۲ تنها ۳ هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شده بود اما در حال حاضر عملیات زهکشی ۵۰ هزار هکتار از اراضی پایان‌یافته و ۴۰ هزار هکتار دیگر در دست اقدام قرار دارد و ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص صددرصدی نیز به آن اختصاص‌یافته است.

وی بیان کرد: در ابتدای سال جاری بودجه استان ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود که تا به امروز به ۱۹۰۰ میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری گلستان، حق‌شناس تصریح کرد: در سال جاری تنها ۱۳۰ میلیارد تومان جهت تکمیل سد نرماب تخصیص‌یافته و امیدواریم تا پایان سال مالی بتوانیم از مخزن سد استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دهکده گیاهان دارویی گلستان هادی حق شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۷۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، شواهد تاریخی گویای این است که استان همدان از گذشته‌های دور یکی از قطب‌های توسعه و کشت گیاهان دارویی و صادارت آن به دیگر نقاط ایران بوده است.

برخی از این گیاهان علاوه بر اینکه مصرف خوراکی دارند از آنان به عنوان دارو هم استفاده می‌شود.

موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان با بیان اینکه بیشترین گیاهان دارویی که در استان همدان یافت می‌شود شامل خارشتر، سیر، پونه، آذربه و بومادران است گفت: ضروریست در حفظ و نگهداری این گنجینه‌ها بیش از پیش تلاش کرد.

محمدی رئیس اداره نظارت بر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست استان همدان نیز با اشاره به اینکه هم اکنون برخی از این گونه‌های گیاهی در خطر انقراض قرار دارند افزود: چرای بیش از حد دام و همچنین ریشه کنی گیاه از جمله مواردی است که باعث آسیب گیاهان و مراتع می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیگیری ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طب سنتی
  • پیگیری ایجاد کنسرسیوم گیاهان دارویی و فرآورده‌ های طب سنتی
  • بازار پنج هزار میلیارد دلاری در انتظار حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طب سنتی
  • بازار ۵ هزار میلیارد دلاری گیاهان دارویی و فرآورده‌های طب سنتی
  • جان‌ باختن دو نفر در تصادف موتور سیکلت و پژو در شهر کلاله
  • جان‌باختن دو نفر در تصادف موتورسیکلت و پژو، کلاله
  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • جدال زن ۶۰ ساله و خرس در ارتفاعات پیرانشهر
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان