Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@20:50:17 GMT

سفیر انگلیس اخراج نشده است

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۷۳۴۵

سفیر انگلیس اخراج نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: در این نشست بحث بسیار جدی در باره ماجرای حضور سفیر انگلیس در یک تجمع غیر قانونی صورت گرفت، بحث‌ها از دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف مطرح شد و نیروی انتظامی که سفیر انگلیس را به عنوان یک فرد خارجی در این تجمع دستگیر کرده بود، گزارش این موضوع را به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارایه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی وزیر امور خارجه افزود: وزارت امور خارجه نیز در این زمینه گزارش‌های لازم را ارایه کرده است.

عراقچی همچنین گفت: سفیر انگلیس به عنوان یک فرد خارجی در تجمع غیر قانونی دستگیر شده بود و نیروی انتظامی پس از این اقدام با وزارت امور خارجه تماس گرفت و بعد از احراز هویت، سفیر انگلیس بلافاصله آزاد شد.

معاون وزیر امور خارجه افزود: پشت صحنه این مسئله و احتمالاتی هم که وجود داشت بررسی شد و وزارت امور خارجه گزارش کاملی را از اقداماتی که انجام داده است، ارایه کرد.

وی با بیان اینکه سفیر انگلیس در تهران، بلافاصله از سوی وزارت امور خارجه احضار و بیانیه‌ای نیز از سوی وزارت خارجه صادر شد، گفت: گزارش مرحله دوم احضار سفیر انگلیس به وزارت امور خارجۀ و هشدارهای ما به سفیر انگلیس در نشست امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس ارایه شد.

عراقچی درباره فضاهای پیش آمده در خصوص وضعیت سفیر انگلیس و احتمال کاهش سطح مناسبات دو کشور، افزود: در هنگام احضار سفیر انگلیس برخورد بسیار تندی با وی صورت گرفت و بعد از آن نیز بیانیه‌ای صادر شده است و در آن بیانیه تاکید کرده ایم که اگر بار دیگر شاهد چنین اقدامی باشیم، فقط به احضار سفیر بسنده نخواهیم کرد، فکر می‌کنم پیام خیلی روشنی به طرف انگلیس در خصوص این اقدام غیر متعارف داده شد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاکید کرد: دولت انگلیس هنوز سفیرش را تغییر نداده و فقط به عللی از ایران خارج شده است، وی بار دیگر به تهران بازخواهد گشت.

کد خبر 4830926 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: تهران ایران وزارت خارجه سیدعباس عراقچی انگلیس قاسم سلیمانی مجلس شورای اسلامی ایالات متحده آمریکا محمد جواد ظریف محمدجواد ظریف سپاه پاسداران انتقام سخت موشکی ایران انتخابات 98 حسن روحانی شورای نگهبان مقام معظم رهبری امیرعلی حاجی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۷۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شفاخانه های افغانستان را تجهیز کند

سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در دیدار با رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای آسیا و اقیانوسیه گفته است این سازمان شفاخانه‌های کشور را به منظور ارائه خدمات صحی بهتر به شهروندان افغانستان تجهیز کند.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه طالبان امروز (یکنشنبه، ۲ ثور) با نشر خبرنامه ای از دیدار مولوی امیرخان متقی، سرپرست این وزارت با الکساندر متیو، رییس کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ برای آسیا و اقیانوسیه و هیأت همراه‌اش خبر داده است.

سرپرست وزارت امور خارجه با قدردانی از فعالیت‌ها، خدمات و همکاری‌های سازمان صلیب سرخ با افغانستان خواستار تجهیز کردن شفاخانه‌های کشور برای ارایه خدمات صحی بهتر برای شهروندان از سوی این سازمان شد. 

متقی همچنین از این هیأت خواست تا تصویر واقعی و چشم‌دید خود از افغانستان را با جهانیان شریک کنند.

از سویی هم الکساندر متیو، در این دیدار با ستایش از همکاری‌های طالبان و به‌ویژه وزارت امور خارجه با این سازمان گفت در جریان یک سال گذشته ۲۸ میلیون فرانک سوییس در عرصه فراهم کردن خدمات صحی، آب آشامیدنی و رسیدگی به حوادث طبیعی برای ۵ میلیون افغانستانی به مصرف رسیده است.

قابل ذکر است که با قطع کمک های جامعه جهانی سیستم صحی افغانستان با مشکلات مختلف مواجه است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • توخل به انگلیس برمی‌گردد: لندن نه، این بار منچستر!‏
  • واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به حادثه اصفهان
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه؟ | پاسخ سخنگوی وزارت خارجه
  • پخش زنده| نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سفیر چین در کانادا به پکن بازگشته است
  • کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شفاخانه های افغانستان را تجهیز کند