Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-20@03:56:29 GMT

راهکار وزارت بهداشت برای تامین داروهای MPS

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۷۳۴۷

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا شانه ساز در حاشیه سومین یادواره شهدا و ایثارگران حوزه دارویی کشور با حضور در جمع خبرنگاران درباره کمبودهای دارویی بیماران خاص گفت: در حال حاضر از نظر آمریکایی‌ها همه داروها تحریم هستند. آن‌ها تا هر کجا که دستشان برسد اجازه نمی‌دهند که دارو به مردم ایران برسد اما ما تاکنون اجازه نداده‌ایم که کمبودی در زمینه داروهای بیماران خاص و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به وجود بیاید. 

وی افزود: باید توجه کرد که توانمندی حوزه داروسازی کشور از تجارت و واردات گرفته تا تولید و توزیع دارو بالاتر از این است که دشمنان بتوانند ما را در این حوزه با مشکل مواجه کنند. تاکید می‌کنم که از نظر آمریکا هر دارویی که بتواند کشور ما را با مشکل مواجه کند در قالب تحریم‌هایی که بر خلاف ادعای دروغ‌شان که می‌گویند دارو تحریم نیست قرار دارد. خوشبختانه تا کنون خداوند کمک کرده است و با همت داروسازی کشور اجازه نداده‌ایم هیچ یک از این تحریم‌ها کارگر بیفتد. 

شانه‌ساز تاکید کرد: قطعا ما روش‌های خودمان را داریم و آن‌ها نمی‌توانند حریف هوش و ذکاوت ایرانی شوند و در حال حاضر از توانمندی صنعت داروسازی ما درمانده‌اند. خوشبختانه ما توانسته‌ایم با روش‌هایی واردات دارو را به میزان کافی انجام دهیم و در حال حاضر ذخایر دارویی‌مان بسیار خوب است. در عین حال تعداد کمبودهای دارویی نیز بسیار اندک و انگشت شمار است. 

شانه ساز ادامه داد: البته ممکن است برخی داروخانه‌ها به دلیل مشکلات مالی که دارند نتوانند از شرکت‌های توزیع کننده دارو بخرند که این مشکل باید حل شود اما در کشور دارو به وفور موجود است و هیچ کمبودی نداریم. 

وی درباره مشکل نقدینگی داروخانه‌ها نیز گفت: راهکارهایی برای حل مشکل نقدینگی داروخانه‌ها دیده شده و تامین اجتماعی در حال کارسازی یک سری مبالغ برای داروخانه‌ها است. در عین حال وزیر بهداشت پیگیر هستند و دولت کمک کرده است و سازمان تامین اجتماعی در این زمینه همکاری کرده است. سازمان بیمه سلامت هم به‌زودی کمک خواهد کرد تا مشکل نقدینگی داروخانه‌ها حل شود. اگر این اتفاق بیفتد یکی از چالش‌های جدی ما در بحث تامین نقدینگی برای دارو برطرف می‌شود و خیالمان راحت می‌شود که دارو به وفور در داروخانه‌ها وجود دارد.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکیدکرد: در حال حاضر دارو به میزان کافی در کشور وجود دارد. منتهی اگر برخی داروخانه‌ها یا بیمارستان‌ها در زمینه تامین این داروها مشکل دارند به دلیل مشکلاتی است که در نقدینگی و روابط مالی‌شان با شرکت‌های توزیع دارو ایجاد شده است. این نقدینگی باید برای داروخانه‌ها از سوی سازمان‌های بیمه گر تامین شود. کارهایی را در این زمینه انجام داده‌ایم و امیدواریم در آینده نزدیک خبر خوشی را در این زمینه بشنویم. 

شانه ساز درباره آخرین وضعیت تامین داروی بیماران MPS نیز گفت: داروهای بیماران MPS از اقلامی هستند که از آنجایی که شرکت تولید کننده این داروها آمریکایی بوده‌اند در تامین آنها مشکلاتی ایجاد شد. در حال حاضر مدت‌هاست که شرکتی که وارد کننده این داروها بوده است ارز را در بانک‌های اروپایی نشانده است اما آن شرکت به دلیل تهدیدهای آمریکایی‌ها جرأت نمی‌کند که دارو را تحویل دهد. ما داریم از طریق اتخاذ راهکارها و روش‌هایی و با دور زدن تحریم‌ها این داروها را تامین می‌کنیم. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۷۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده در کرمانشاه

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به فاصله ایجاد شده بین مراحل توزیع انسولین قلمی وارداتی در استان گفت: انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده به صورت گسترده  در داروخانه‌های کرمانشاه توزیع می‌شود. - اخبار استانها -

هانیه احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه انسولین قلمی در دو دسته وارداتی و داخلی وجود دارند اظهار داشت: هیچ کمبودی در حوزه انسولین قلمی داخلی در استان وجود ندارد و به اندازه کافی در شعب استانی شرکت‌های پخش موجود است.

وی با بیان اینکه انسولین قلمی در تمام داروخانه‌ها توزیع می‌شود عنوان کرد: انسولین وارداتی نیز براساس برنامه و متناسب با ضریب جمعیتی از طرف سازمان غذا و دارو توزیع می‌شود و چند بار در ماه در فواصل زمانی نامشخص سهمیه‌ای به استان تعلق می‌گیرد.

احمدی گفت: توزیع انسولین در هر ماه انجام می‌شود اما گاهی همچون روزهای اخیر بین دو مرحله از توزیع فاصله زمانی بیشتر می‌شود و اینکه اصلا در داروخانه‌ها وجود نداشته باشد، صحت ندارد و سهمیه جدید انسولین هفته آینده به استان تخصیص می‌یابد و بین داروخانه‌ها توزیع  می‌شود.

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: مشابه ایران انسولین قلمی به وفور موجود است و چنانچه پزشکان نمونه داخلی را تجویز کنند و بیماران نیز نمونه داخلی را ترجیح دهند کمبود در انسولین خارجی رفع می‌شود.

وی بیان کرد: در گذشته چون فناوری تولید انسولین قلمی در کشور وجود نداشت تنها از نمونه خارجی استفاده می‌شد و مقبولیت بیشتری داشت اما اکنون نمونه داخلی با اثرگذاری مطلوب تولید می‌شود و چنانچه روی بازار فروش کار شود استقبال بیماران نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده در کرمانشاه
  • اختلال در سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از زبان متقاضیان
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • از مشکل تامین دارو تا بررسی موضوع کارت شهروندی
  • پیگیری اختلال سامانه نسخه الکترونیک سلامت
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند