Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمید غیاثی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اراک اظهار داشت: قانون مدیریت بحران در سال ۷۸ به طور آزمایشی به مدت پنج سال تصویب شد و در سال ۹۲ فرصت آن به اتمام رسید و در خرداد ماه سال جاری رئیس جمهور قانون ثابتی را در این خصوص اعلام کرد.

وی ادامه داد: سند مدیریت بحران در سال ۹۵ تصویب شده و به تمامی دستگاه‌های اجرایی اعلام شده است و سالانه ۳۵ هزار نفر از پرسنل دستگاه‌ها در این حوزه آموزش‌های لازم را کسب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی افزود: هر دستگاهی باید بر اساس تعداد نیرو از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ وظایف خود را در حوزه آموزش پرسنل در حوزه مدیریت بحران انجام دهد.

غیاثی گفت: قانون مدیریت بحران در حوزه پیشگیری، آمادگی در برابر حوادث و مخاطرات طبیعی و انسان ساز است.

وی بیان کرد: از ۴۴ بلای طبیعی ۳۱ مورد در ایران تجربه شده است و استان مرکزی تقریباً ایران کوچک است و در طی این سال‌ها با زلزله، خشکسالی، طوفان و یخ زدگی و… مواجه است.

غیاثی گفت: استان مرکزی با توجه به تراکم جمعیت و بافت فرسوده مستعد این خطرات است و دچار حوادث طبیعی و غیر طبیعی می‌شود. آموزش و پیشگیری در مواقع بحرانی میزان خسارت‌های وارده را کم می‌کند و شرط آن برخورداری از آمادگی کامل در برابر حوادث است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی اظهار کرد: نزدیک به ۴۸ گسل در استان مرکزی شناسایی شده است و در شهرستان اراک گسل‌های فعال در سال جاری در داود آباد، تلخاب، امان آباد و… است.

غیاثی گفت: در ارتباط با سیل مکان‌هایی به منظور اسکان مردم شناسایی و مشخص شود و در صورت نیاز زیر ساخت‌های آب و برق آن تأمین می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی بیان داشت: دهیاران حکم مدیر بحران را دارند و مدیران به عنوان اعضای ستاد بحران شهرستان در جلسات ستاد بحران استان شرکت کنند.

کد خبر 4830919

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری مرکزی مدیریت بحران قاسم سلیمانی بارش برف سردار سلیمانی شهرکرد تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان بوشهر ایلام گرگان قزوین خطبه های نماز جمعه سپاه پاسداران دهه فجر بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۷۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران: هشدار وزش باد شدید در استان تهران

حامد یزدی مهر از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید در استان خبر داد و گفت: استحکام سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی ضروری است.

به گزارش مهر، وی بعد از ظهر سه شنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد خیلی شدید در استان تهران به ویژه مناطق جنوبی، غربی و ارتفاعات خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی، وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید در مناطق مستعد با احتمال خیزش گردوخاک و رگبار پراکنده از امروز سه شنبه هفتم فروردین ماه آغاز تا روز پنج شنبه نهم فروردین ماه مورد انتظار است.

وی با اشاره به این پیش بینی هواشناسی، به مردم و ساکنان مناطق مذکور توصیه کرد ضمن اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مثل داربست‌ها، در فعالیت‌های عمرانی احتیاط لازم را داشته باشند و از تردد و توقف در بنا‌های نیمه کاره و پرواز گلایدر و هواپیما‌های سبک اجتناب کنند.

یزدی مهر نسبت به سقوط اجسام و تابلو‌های تبلیغاتی نیز هشدار داد و افزود: با توجه به ایام نوروز و تعطیلات به مسافران نوروزی توصیه می‌شود، در مدت زمان مذکور از برپایی چادر‌های مسافرتی اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیما‌های سبک و احتیاط در چرای دام و تردد عشایر در مناطق کوهستانی نیز هشدار داد و افزود: کشاورزان عزیز تمهیدات لازم را نسبت به پوشش گلخانه‌ها و استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم بیاندیشند.

دیگر خبرها

  • ‌‌پارکینگ ناایمن پارک ارم جمع‌آوری شد
  • پارکینگ پارک ارم برچیده شد
  • رفع خطر یکی از نقاط سیلابی شهر تهران
  • بررسی میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی مهریز
  • اعطای مشوق‌های سرمایه‌گذاری در زهک
  • مدیریت بحران: هشدار وزش باد شدید در استان تهران
  • ایجاد مشاغل خانگی و طرح‌های تولیدی روستایی در اولویت دهیاران قرار گیرد
  • سلفی با بحران!
  • غیبت فرماندار پلدختر در سیل| بحران نزدیک فرماندار دور!
  • دستگاه‌های عضو مدیریت بحران شهرستان دشتی در آماده باش قرار گیرند