Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@11:21:09 GMT

سفیر آمریکا در لیبی با سراج و حفتر دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۷۴۰۶

سفیر آمریکا در لیبی با سراج و حفتر دیدار کرد

سفیر آمریکا با «فایز السراج» نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی و همچنین «خلیفه حفتر» رئیس گروه مسلح موسوم به «ارتش ملی لیبی» به صورت جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریچارد نورلاند» سفیر آمریکا در لیبی دیروز یکشنبه پس از برگزاری نشست برلین با هر یک از طرف‌های درگیر در لیبی دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سفارت آمریکا در لیبی در صفحه توئیتر خود نوشت: «ریچارد نولاند با فایز السراج [رئیس دولت وفاق ملی لیبی] و خلیفه حفتر [فرمانده ارتش ملی لیبی] پس از نشست دیروز برلین درباره لیبی، دیدار کرد تا از مواضع آنها درباره نتایج به دست آمده در این نشست آگاهی پیدا کند».

به نوشته پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم»، سفارتخانه یاد شده افزود: «آمریکا همواره از تلاش‌های سازمان ملل برای اجرای نتایج نشست برلین حمایت می‌کند».»

دیروز یکشنبه همزمان با پایان یافتن نشست برلین، شرکت‌کنندگان در این نشست تصمیماتی برای حل بحران لیبی اتخاذ کردند. (جزئیات بیشتر)

این نشست، بدون حضور «فایز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی و «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» برگزار شد؛ با وجود اینکه در برلین حضور داشتند. «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان نیز پیش از آغاز نشست برلین به طور جداگانه با «خلیفه حفتر» و «فایز السراج» دیدار کرد.

آمریکا که در حمله به لیبی در سال ۲۰۱۱ بدون مجور سازمان ملل در صف اول قرار داشت، اکنون خود را بازیگر اصلی حل بحران این کشور می‌داند و سعی دارد با در دست گرفتن کنترل اوضاع این کشور، مقاصد و اهداف خود را محقق کند.

هم‌ اکنون لیبی تحت اداره دو قدرت است. یکی پارلمان طُبرُق در شرق لیبی و دیگری دولت وفاق ملی در طرابلس (پایتخت) در غرب این کشور که به ترتیب، نیروهای شرق تحت حمایت عربستان، مصر، امارات، فرانسه و روسیه هستند و خلیفه حفتر فرماندهی آنان را بر عهده دارد و دولت در طرابلس در غرب لیبی، تحت حمایت ترکیه، قطر و ایتالیاست و سازمان ملل آن را به رسمیت می‌شناسد.

انتهای پیام/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: لیبی آمریکا یمن سفیر آمریکا خلیفه حفتر فایز السراج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۷۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله روسیه به دفاتر سرویس امنیتی اوکراین با موشک‌های هایپرسونیک

رسانه‌ها از حمله موشکی روسیه به مرکز کی‌یف با موشک‌های مافوق‌صوت خبر دادند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار خبرگزاری فرانسه در کی‌یف روز دوشنبه خبر داد چندین انفجار در مرکز کی‌یف به گوش رسیده و نیروی هوایی اوکراین هم گفته ۲ موشک بالستیک را در کی‌یف رهگیری کرده است.

«بریجت برینک» سفیر آمریکا در اوکراین نیز گفته روسیه با موشک‌های مافوق‌صوت خود، کی‌یف را هدف قرار داده است.

ژنرال «میکولا اولسچوک» فرمانده نیروی هوایی اوکراین می‌گوید موشک‌ها از شبه‌جزیره کریمه شلیک شده بودند.

«ویتالی کلیتسچنکو» شهردار کی‌یف در تلگرام نوشت: «انفجارهایی در کی‌یف. سریعا به پناهگاه بروید». او سپس خبر داد نیروهای امدادی به سه منطقه در پایتخت اوکراین گسیل شده‌اند.

سفیر آمریکا در اوکراین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «روسیه بار دیگر اوکراین را با موشک‌های مافوق صورت هدف قرار داد. روسیه در پنج روز گذشته صدها موشک و پهپاد را به سمت اوکراین روانه کرده است. اوکراین همین حالا به کمک ما نیاز دارد. نباید لحظه‌ای را از دست بدهیم».

اشاره سفیر آمریکا به بسته کمک‌های نظامی ۶۰ میلیارد دلاری است که کنگره آمریکا با تصویب آن موافقت نمی‌کند.

مقام‌های اوکراینی خبر داده‌اند در پی حمله موشکی امروز روسیه، یک ساختمان سه طبقه به‌شدت آسیب دیده است.

منابع آگاه به روزنامه کی‌یف خبر داده‌اند هدف ۲ موشک بالستیک روسیه، دفاتر «سرویس امنیتی اوکراین» بوده‌اند.

این رسانه اوکراینی نوشته روسیه قصد داشته با موشک‌های خود دفاتر مقام‌های ارشد مقام‌های بلندپایه سرویس امنیتی اوکراین (SBU) را هدف قرار دهد.

«سرگئی پاپکو» رئیس اداره نظامی کی‌یف می‌گوید سامانه‌های پدافندی اوکراین ۲ موشک بالستیک روسیه را رهگیری کردند اما بقایای آن باعث آسیب به ۲ ساختمان شده است.

در پی این حمله روسیه به کی‌یف، «دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین بار دیگر از متحدان این کشور خواست تسلیحات پدافندی بیشتری در اختیار آن ها قرار دهند.

کولبا نوشت: «این حمله به ما یادآوری می‌کند که اوکراین به پدافند هوایی بیشتر دارد؛ به‌خصوص سامانه‌های پاتریوت و موشک‌هایی که توانایی دفع حملات روسیه را داشته باشند».

مقام‌های رسمی روسیه هنوز بیانیه‌ای درباره عملیات موشکی امروز منتشر نکرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم
  • شورای امنیت: قطعنامه آتش بس غزه الزام آور است
  • نشست رمضانی رئیس جمهور با خیرین
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • حمله روسیه به دفاتر سرویس امنیتی اوکراین با موشک‌های هایپرسونیک