Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:یک سال و نیم پیش رو از دید من مطقع عاشورای مدیریتی کشور است چون بعد از سال ۱۴۰۰ هرچه به میدان بیاییم عمل ما مثل توابین و مختارهای بعد از عاشورا خواهیم شد.
به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، محمد باقر قالیباف بعد از ظهر امروز در نشست کاندیداهای معرفی شده به مجمع عمومی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب که در سالن صدرا برگزار شد، با بیان اینکه امروز مهم ترین چالش کشور ما چالش کارآمدی و مدیریتی است، گفت: ما بعد از این دیگر فرصت نداریم که این سیستم نظام اجرایی و مدیریتی کشور را متحول و دگرگون و درست کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: یک سال و نیم پیش رو از دید من مطقع عاشورای مدیریتی کشور است چون بعد از سال ۱۴۰۰ هرچه به میدان بیاییم عمل ما مثل توابین و مختارهای بعد از عاشورا خواهیم شد.
قالیباف با بیان اینکه ما امروز در یک برهه خاص قرار داریم، افزود: اگر یک ۸ سال دیگر بر این کشور بگذرد، دیگر یا نیروهای انقلاب در قید حیات نیستند یا دیگر توان اجرایی ندارند و کار نخواهند داشت.
وی با انتقاد از روند مدیریتی کشور طی سالیان گذشته، اظهار داشت: ما در گذشته کادر سازی و جوان گرایی نداشتیم و در واقع در این زمینه کوتاهی کردیم که باید در انتخابات پیش رو و همچنین انتخابات ریاست جمهوری تمام توان خود را به کار گرفته و گذشته را جبران کنیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن هشدار نسبت به وضعیت کنونی کشور در زمینه های مختلف، تصریح کرد: امروز در کشور ناکارآمدی اشباع شده داریم؛ یعنی اگر مسئولان هیچ کاری نکنند وضع بهتر از حالت موجود خواهد بود.
قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود، وحدت را لازمه پیروزی نیروهای انقلابی در انتخابات دانست و افزود: اگر سهم خواهی، کارشکنی و خودخواهی کنیم به خود، نظام اسلامی، نسل آینده و شهدا ظلم کرده ایم.
وی ادامه داد: از نظر نگاه سیاسی هیچ توجیهی وجود نداشت که بنده وارد صحنه انتخابات مجلس شوم و یک خودکشی سیاسی بود، ولی آمدم برای سربازی و چون هیچگاه و در هیچ برهه ای برای خودم موضوعیتی قائل نبوده و نیستم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گذشته، تصریح کرد: در سال ۹۶ خیلی ها حرف زدند و تحلیل کردند، ولی من گفتم مهم این بود که جبهه انقلاب به وحدت رسید و همه باید بدانیم که گاهی باید گذشت کرد.
قالیباف با تاکید بر اینکه با شعار نمی شود غرب را از کشور بیرون کرد، گفت: ما برای بیرون کردن غرب و تفکر غربی از کشور باید قوی و برای قوی شدن است وحدت داشته باشیم؛ وحدت نیز بدون گذشت ایجاد نمی شود.
وی با بیان اینکه همه باید دست به دست هم دهیم که با وحدت به پیروزی برسیم، گفت: اگر این وحدت به پیروزی منجر شود و چهره های درست انتخاب شوند، پس از آن باید چهره های انقلابی کارامد در کنار هم جمع شوند و با کار خود را به جامعه ثابت کنیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: هر حرکتی که باعث دلخوری و جداشدن مردم از انقلاب و راه رهبر معظم انقلاب شود بازی در زمین دشمن است.
قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه خود نکته مهمی فرموده و گفتند که شهادت شهید سلیمانی یوم الله بود و نقطه عطفی در انقلاب ماست.
وی با اشاره به سابقه آشنایی خود با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: من طی این سال های طولانی آشنایی با حاج قاسم سلیمانی،  هیچ فردی را نمی‌شناسم که تمام این ۴۱ سال اخیر را مجاهدت وقفه داشته باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: شهید سلیمانی بدون امکانات و با دست خالی نیروی قدس سپاه را با یک آتش به اختیاری پاک، قوی کرد و همواره این نیرو خار چشم استکباردر منطقه است.
قالیباف، تاکید کرد: در ۲۰ سال گذشته شهید سلیمانی اجازه نداد که هیچ کدام از نقشه های آمریکا در منطقه اجرا شود ولی شهادت او برکات بیشتری از حضور او خواهد داشت.وی اضافه کرد: وقتی شهید بهشتی به شهادت رسید ریشه نفاق در کشور خشکید و از بین رفت و برکت خون اون جریان نفاق و بنی صدر را نابود کرد و معتقدم برکت شهادت و خون شهید سلیمانی نیز این خواهد بود که ریشه وادادگی در برابر غرب که امروز گریبان کشور را گرفته، کنده می شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با تاکید بر اینکه امنیت ما و عمق بخشی به انقلاب در میان امت های اسلامی به مدد فعالیت شهید سلیمانی محقق شد، خاطرنشان کرد: انقلابی یعنی در آرمان ها پای صحبت های خود بایستیم و مانند شهید سلیمانی باشیم که ثابت کرد وقتی کارآمد باشیم حتی بدون پول و امکانات هم می توانیم بجنگیم. برچسب ها: قالیباف ، انتخابات مجلس ، عاشورا

منبع: خرداد

کلیدواژه: قالیباف انتخابات مجلس عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۷۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه فلاحت پیشه به شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده ادوار مجلس و کارشناس و استاد علوم سیاسی، در بخشی از گفتگوی نوروزی خود در «کافه خبر» خبرآنلاین درپاسخ به این سوال که چه کسانی در پایین آوردن شأن مجلس و اینکه دیگر در رأس امور نیست، مقصر هستند، بیان کرد: عوامل مختلفی دارد، در درجه اول مقصر نمایندگان هستند، نماینده‌ای که در صندلی مجلس می‌نشیند یا رئیس کمیسیون می‌شود، وظیفه دارد آن جایگاه را حفظ کند که اینکار انجام نشده و مجلس را ضعیف کرده است. در درجه دوم، حتما شورای نگهبان مقصر بوده و نظارت استصوابی آن زیر سوال است.

وی ادامه داد: یک فرضیه‌ای وجود دارد که شورای نگهبان باید به آن پاسخ بدهد و من آمار می‌خواهم. آرای بیش از ۹۰ درصد افرادی که تاییدصلاحیت شدند، بسیار کمتر از آرای باطله در بسیاری از استان‌ها بود. در حالی که دوستان با افتخار می‌گویند ما بیش از ۷۰درصد را تایید صلاحیت کرده و این بی‌سابقه بوده است. بله، افرادی را تاییدصلاحیت کردید که آرای انگشت‌شمار آوردند و حتی نتوانستند رقیب آرای باطله شوند؛ آیا این افتخار است؟ این خدمت به دموکراسی است؟

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه من معتقدم که شورای نگهبان نقش جدی در زوال مشارکت سیاسی در ایران دارد، گفت: جالب این است که شورای نگهبان نیز اولین نهادی بود که به عنوان حماسه از انتخابات تقدیر کرد. در طول این ایام، افرادی را ردصلاحیت کردند و حتی آنانی که تاییدصلاحیت شدند، به حدی مرعوب خواهند شد که در مجلس باید دست به عصا حرکت کنند. در صورتی که نماینده، نماینده ملت است و فریاد او باید بلندتر باشد.

وی افزود: موضوع دیگر، فقدان تحزب در ایران است. شما زمانی که نظام تحزبی در ایران ندارید، یعنی نظام تربیت نخبگان سیاسی هم ندارید. جناح‌های سیاسی دوست دارند که حزب نباشد چون در هر دوره، یک اسم تشکل را لجن‌مال می‌کنند و سری بعد با اسم جدید می‌آیند. شما در هر دوره یک‌سری اسم‌های جدید مشاهده می‌کنید و عملا اسم کم آمده است. در نظام‌های مستقر دموکراتیک دوتا حزب دارید که میراث‌دار رفتارهای سیاسی نخبگان خود هستند و مردم هم می‌دانند هر حزبی چه می‌خواهد.

دیگر خبرها

  • سه چالش اساسی نظام در سال ۱۴۰۳ به روایت حسین علایی /حاکمیت باید یک تغییر معنادار در سیاست‌های اقتصادی و سیاسی خود ایجاد کند
  • اسماعیل هنیه با قالیباف دیدار کرد
  • مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است
  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • ناکامی آملی لاریجانی و قالیباف در سال ۱۴۰۲ /دولتِ رئیسی «نمره تجدیدی» گرفت /زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس، وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی هستند + فیلم
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی محسوب می‌شوند + فیلم
  • کنایه فلاحت پیشه به شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها