Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا اعلام کرد، گزارشات رسانه‌ای درباره کاهش چشمگیر کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به ترکیه کاملا نادرست و گمراه‌کننده هستند. اتحادیه اروپا کمک‌های مالی پیش از عضویت ترکیه در این بلوک را در سال ۲۰۱۷ میلادی کاهش داده و در حال حاضر برنامه‌ای برای کاهش‌های بیشتر این کمک‌ها ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خرداد به نقل از  ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا گزارشات رسانه‌ای اخیر درباره موافقت اتحادیه اروپا با کاهش جدید کمک‌های مالی این بلوک به ترکیه پیش از عضویت این کشور در این اتحادیه را تکذیب کرد.
گروه رسانه‌ای فونکه اخیرا با استناد به نامه‌ای که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پارلمان اروپا ارسال کرده بود، اعلام کرد کمک‌های مالی این اتحادیه به ترکیه برای سال ۲۰۲۰ میلادی به شدت کاهش می‌یابد. این گروه رسانه‌ای اعلام کرده بود کاهش کمک‌های مالی به آنکارا به دلیل "حفاری غیرمجاز" برای استخراج گاز در دریای مدیترانه و نزدیکی سواحل قبرس و همچنین ورود ارتش ترکیه به شمال سوریه در اکتبر گذشته صورت می‌گیرد.
اما پیتر استانو، سخنگوی بروکسل در امور خارجی و سیاست امنیتی در بیانیه‌ای گفت: بورل نامه‌ای خطاب به پارلمان اروپا که در آن از کاهش بیشتر کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به ترکیه خبر داده باشد، ارسال نکرده است.
وی افزود: گروه رسانه‌ای فونکه احتمالاً این مساله را با نامه فرستاده شده برای یکی از اعضای پارلمان اروپا پس از آنکه آن‌ها سوالی درباره این کمک‌های مالی مطرح کرده بودند، اشتباه گرفته است. تمامی رسانه‌ها که این حقایق و آمارهای مطرح شده را به رویدادهای کنونی و حتی نشست لیبی در برلین مرتبط دانسته‌اند، کاملا نادرست و گمراه‌کننده هستند.
وی افزود: کاهش کمک مالی اتحادیه اروپا به ترکیه برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ و پس از آن در اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی صورت گرفته و در حال حاضر کمیته تخصیص بودجه اتحادیه اروپا هیچ تصمیمی برای کاهش بیشتر کمک‌های مالی ندارد. برچسب ها: ترکیه ، اتحادیه اروپا

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترکیه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۷۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی؟

آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی پس از انتشار تصویر اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی در فضای مجازی، اعلام کرد: بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد.

وی افزود: ‎بانک مرکزی در همین باره مجددا از اصحاب رسانه درخواست می‌کند ضمن دقت‌نظر در انتشار مطالب، اخبار موثق، رسمی و صحیح را از این مرجع دریافت و منتشر کنند و از اعلام و انتشار اخبار حساس مربوط به حوزه پولی و بانکی به نقل از منابع و مراجع ناشناس و غیررسمی در فضای مجازی به شدت خودداری کنند.

عصر امروز (پنجشنبه) تصویر اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی در فضای مجازی منتشر شد و برخی کانال‌ها در ادعایی از برنامه بانک مرکزی برای ورود ایران چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی به بازار خبر دادند که از سوی این بانک تکذیب شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • اتحادیه اروپا : گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم / نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • اتحادیه اروپا: حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان | تنش ها میان ایران و اسرائیل کاهش یافته است؟
  • تکذیب چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی
  • چاپ اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی؟
  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران