Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش حوزه های علمیه گفت: ۶ هزار استاد در حوزه علمیه مشغول فعالیت هستند و برای آنها نیازمند زیر ساخت هستیم و به همین دلیل برنامه ریزی برای رشد اساتید طراحی و در حال اجرا است. ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین میرمعزی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات انجمن علمی حوزه برگزار شد،اظهار داشت:همایش کتاب سال حوزه بزرگترین رویداد علمی حوزه است که امسال دوره بیست و یکم آن برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهداف برگزاری همایش کتاب سال حوزه افزود: هدف همایش شناسایی کتاب‌ها و مولفان برتر حوزه و حمایت از آن‌ها است، احیای تراث اسلامی و شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پژوهشی حوزویان به‌منظور رفع نیازهای علمی حوزه، جامعه و نظام اسلامی از دیگر اهداف برگزاری بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان این که در این همایش، سومین جشنواره مقالات علمی پژوهشی هم برگزار می شود به آثار ارسال شده در بخش های کتاب، پایان نامه و مقاله اشاره کرد و گفت: 933 اثر در قالب کتاب و پایان نامه و در بخش مقالات از میان هزارو 400 اثر، 110 مقاله منتخب هیأت تحریه برای شرکت در جشنواره ارسال شده است و نتایج این آثار روز پنجشنبه اعلام خواهد شد و از شایستگان تقدیر می شود.

‌رؤسای کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در 6 استان منصوب شدند‌‌اردبیل| مسائل مطرح شده در خصوص بودجه حوزه علمیه در فضای مجازی همراه با مغالطه است

میرمعزی با اشاره به برگزاری همایش کتاب سال حوزه ادامه داد: این همایش روز پنج شنبه در مدرسه علمیه دارالشفا برگزار می شود که آیت الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان سخنران آن خواهد بود و افراد برتر جوایز خودشان را از دست این مرجع تقلید دریافت می کنند.

وی با اشاره به برنامه های پژوهشی ویژه طلاب گفت: هم اکنون برنامه پژوهشی طلاب در سطح اول تدوین و ابلاغ شده است و به صورت الزامی در سطح اول و در سایر سطوح به صورت اختیاری و در آینده نزدیک به صورت الزامی اجرا می شود.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: تدوین برنامه جامع پژوهشی برای اساتید از جمله برنامه های معاونت پژوهش حوزه علمیه است، در این رابطه آیین نامه ها نوشته و در حال اجرا است، 6 هزار استاد در حوزه علمیه مشغول فعالیت هستند و برای آنها نیازمند زیر ساخت هستیم و به همین دلیل این برنامه ریزی برای رشد اساتید طراحی و در حال اجرا است.

انتهای پیام/452/ ع

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، زینب قلی زاده امروز در جلسه   اخلاق مهدوی که در مدرسه علمیه زینب کبری(س) ارومیه برگزار شد، با اشاره به نقش اخلاق در زندگی انسان، اظهار داشت: یکی از اصول اخلاقی که باید به آن توجه کرد، احترام به دیگران است، هر فردی حق احترام دارد و انسان‌ها علی الخصوص شما طلاب باید با دیگران به احترام و شفقت رفتار کنید.

وی با بیان اینکه هر فرد با رعایت اصول اخلاقی، می‌تواند به ارتقای اجتماع و بهبود شرایط زندگی دیگران کمک کند، افزود: مطالعه کتاب معراج السعاده که شامل موضوعات دینی و اخلاقی اسلامی است و بر اساس آیات قرآن و احادیث اهل بیت و ائمه اطهار نوشته شده، برای طلاب لازم و ضروری است و با مطالعه این کتاب می‌توان به احادیث و مسائلی مانند تقوا، اخلاق، عبادت، مهربانی، آرامش روحی و سعادت دنیوی و اخروی، دست یافت.

مدیر مدرسه علمیه زینب کبری(س) ارومیه ادامه داد: کتاب معراج السعادة به منظور روشن‌کردن مسیر رسیدن به خدا و پیشرفت روحی و معنوی انسان نوشته شده و تبیین اهداف اسلامی و راهبردهای دینی برای رسیدن به سعادت و خوشبختی فردی و اجتماعی بخشی از محتوای این کتاب است.

وی خاطرنشان کرد: اخلاق به عنوان یک ارزش بنیادی و اساسی در زندگی انسان‌ها باید همیشه مورد توجه و تمرین قرار گیرد و با رعایت اصول اخلاقی، می‌توان یک زندگی معنوی و ارزشمند داشت و به خوشبختی و سعادت دست پیدا کرد.

دیگر خبرها

  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید
  • اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان
  • اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه
  • درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه
  • دعوت از وزرای چند کشور دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • برگزاری سه کارگاه علمی تخصصی همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود