Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پایگاه خبری عراقی مدعی شد که رئیس جمهور این کشور امروز «محمد علاوی« را به عنوان نخست وزیر عراق معرفی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «روداو» انگلیسی خبر داد که «برهم صالح» رئیس جمهور عراق امشب (دوشنبه) «محمد علاوی» را به عنوان نخست وزیر جدید عراق معرفی خواهد کرد.

پایگاه خبری «واع» عراق نیز خبر داد پس از آنکه خبرهایی مبنی بر انتخاب محمد توفیق علاوی به عنوان یکی از نامزدهای پست نخست وزیری منتشر گردید، وی بیروت را به مقصد بغداد ترک کرده است و طی ساعت‌های آینده با رئیس جمهور دیدار خواهد کرد تا مسئول تشکیل دولت موقت در این کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که عصر امروز یک منبع در ائتلاف «الفتح» عراق از حصول توافق میان گروه‌های سیاسی با برهم صالح درباره نامزد نخست‌وزیری عراق در دوره انتقالی خبر داد و گفت: «شست برهم صالح با گروه‌های سیاسی درباره بحران انتخاب نخست‌وزیر جدید در نهایت به نتیجه رسید و همگی بر روی نخست‌وزیری «علی الشکری» مشاور رئیس‌جمهور و وزیر سابق برنامه‌ریزی توافق کردند و این امر به زودی اعلام خواهد شد.» (جزئیات بیشتر)

این اخبار در شرایطی منتشر می‌شود که برخی نمایندگان عراقی می‌گویند که تکلیف نخست‌وزیر جدید عراق پس از تظاهرات میلیونی روز جمعه علیه حضور نظامیان آمریکایی در کشور، مشخص خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق رئیس جمهور روداو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۸۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله رئیسی پاکستان را به مقصد سریلانکا ترک کرد

رئیس جمهور پس از سفر رسمی ۲ روزه به سه شهر اسلام‌آباد، لاهور و کراچی پاکستان، به منظور سفر رسمی و همچنین حضور در مراسم افتتاح ابرپروژه چند منظوره سد و نیروگاه اومااویا، دقایقی قبل این کشور را به مقصد سریلانکا ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان به این کشور سفر کرده بود، در روز نخست سفر علاوه بر دیدار دوجانبه با نخست وزیر، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه را نیز به اتفاق وی برگزار کرده و پس از حضور در مراسم امضای ۸ سند همکاری، در نشستی مطبوعاتی نتایج رایزنی‌های خود را تشریح کردند.
روسای مجالس ملی و سنا و فرمانده کل ارتش پاکستان نیز با دکتر رئیسی ملاقات کردند.

همچنین روسای جمهور دو کشور نیز با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند و دیدار با جمعی از نخبگان، فعالان اقتصادی و علمای مذهبی پاکستان پایان‌بخش برنامه‌های روز نخست سفر دکتر رئیسی بود.

در روز دوم سفر نیز دکتر رئیسی به شهرهای لاهور و کراچی به عنوان پایتخت‌های فرهنگی و اقتصادی پاکستان سفر کرد. حضور در مجموعه قلعه شاهی و ادای احترام به اقبال لاهوری، حضور در دانشگاه جی‌سی‌یو لاهور و سخنرانی برای جمعی از فرهیختگان و دانشجویان این شهر و حضور در ضیافت نخبگان ایالت پنجاب دیگر برنامه دکتر رئیسی بود.

در ادامه رئیس جمهور عازم کراچی شد و در بدو ورود سروزیر و استاندار ایالت سند به دیدار وی آمدند. حضور در مزار محمدعلی جناح و ادای احترام به قائد اعظم پاکستانی‌ها، حضور در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه کراچی و دریافت دکترای افتخاری و دیدار و گفتگو با جمعی از تجار و فرهیختگان مذهبی و فرهنگی ایالت سند نیز برنامه‌های سفر دکتر رئیسی به شهر کراچی بود.

کد خبر 747394

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • آیت الله رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • رئیسی به سریلانکا سفر کرد
  • آیت‌الله رئیسی پاکستان را به مقصد سریلانکا ترک کرد
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق