Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهوری اوکراین روز دوشنبه در دیدار با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی که حامل پیام رییس جمهوری ایران به همتای اوکراینی بود، گفت که ایران در موضوع شفاف‌سازی مسایل مربوط به سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی به همه تعهدات خود عمل کرده است.

به نوشته تارنمای رسمی ریاست جمهوری اوکراین، زلنسکی در این دیدار که در کی‌یف صورت گرفت، با اشاره به گفت‌ وگوی تلفنی خود با حسن روحانی رییس جمهوری ایران، تاکید کرد: همه آنچه ما با رییس جمهوری ایران صحبت کرده بودیم، اساسا انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری اوکراین به اقدام ایران در مهیا کردن شرایط حضور ۴۵ کارشناس اوکراینی در تهران، شناسایی فوری پیکر جانباختگان اوکراینی و همچنین بازگرداندن آن‌ها به کشورشان اشاره و بر لزوم تحقیقات موثر بیشتر درباره این فاجعه تاکید کرد.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین در این گزارش گفت که قرار است یک هیات ایرانی به کی‌یف رفته و امکانات فنی اوکراین را برای بازخوانی جعبه سیاه هواپیما بررسی کنند. این گزارش همچنین تاکید کرد که در این دیدار دو طرف توافق کردند که همه قطعات باقی‌مانده از این هواپیما به اوکراین ارسال شود.

به گزارش ایرنا، «سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری امروز خود اعلام کرد که وزیر راه و شهرسازی امروز به اوکراین سفر کرد تا پیام رییس جمهوری درباره مساله سانحه سقوط هواپیمای مسافربری را به همتای اوکراینی‌اش برساند.

در همین رابطه « وادیم پریستایکو » وزیر امور خارجه اوکراین با بیان اینکه اسلامی برای عذرخواهی به این کشور سفر کرده است، ‌به خبرنگاران گفت: امیدواریم بتوانیم در مورد موضوع‌هایی همچون بازگرداندن جعبه‌های سیاه بحث و تبادل نظر کنیم.

وزیر امور خارجه اوکراین روز جمعه گفته بود که تهران آماده تحویل دادن جعبه‌های سیاه هواپیما به کی‌یف است، اما حسن رضایی‌فر مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی به ایرنا گفته بود که جعبه‌های سیاه هواپیما در ایران و در محل سازمان هواپیمایی است.

وزیر امور خارجه کانادا نیز شب گذشته (یکشنبه‌ شب ۲۹ دی) از همتای ایرانی خود خواست تا جعبه‌های سیاه بوئینگ سانحه هواپیمایی اوکراین هرچه سریعتر به اوکراین یا فرانسه ارسال شوند.
طبق اعلام خبرگزاری کانادایی «کنیدین پرس»، «فرانسوا فیلیپ شامپاین» به محمدجواد ظریف نامه‌ای نوشته و در آن تاکید کرده جعبه‌های سیاه پرواز PS۷۵۲ هرچه سریعتر برای تجزیه و تحلیل متخصصان به فرانسه یا اوکراین ارسال شود.

به گفته شامپن، این خواسته همه کشورهایی است که شهروندان خود را ۸ ژانویه (۱۸ دی) و در پی شلیک تصادفی به هواپیمایی مسافربری اوکراین از دست دادند. کانادا بر این باور است که از میان ۱۷۶ سرنشین هواپیمای مزبور، ۵۷ نفر کانادایی هستند.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز که در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه از فرودگاه امام(ره) به مقصد کی‌یف پرواز خود را آغاز کرد، ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی سپاه، در حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشیان آن جان باختند.

برچسب‌ها اوکراین سقوط هواپیما پروندهٔ خبری پیدا و پنهان سقوط

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین سقوط هواپیما حسن روحانی اوکراین سقوط هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۸۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین، جانسون روز چهارشنبه (به وقت محلی) در پیامی که برای نمایندگان کنگره آمریکا ارسال کرد، از به جریان افتادن روند رأی‌گیری و تصویب چهار لایحه شامل کمک‌های درخواستی دولت آمریکا برای اوکراین، رژیم صهیونیستی، حوزه اقیانوس هند - اقیانوس آرام و همچنین لایحه موسوم به «تدابیر مقابله با روسیه، چین و ایران»  خبر داد.

جانسون در پیام خود به اعضای کنگره آمریکا نوشت که بحث و رایزنی در مورد این لوایح تا روز شنبه در کنگره انجام شده و پس از انجام اصلاحات احتمالی، عصر شنبه رأی‌گیری برای تصویب نهایی آنها در مجلس نمایندگان آمریکا به انجام خواهد رسید.

گفتنی است؛ رئیس جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در حال حاضر تحت فشار سیاسی شدید از سوی قانونگذاران حزب خود قرار گرفته است.

او تلاش می‌کند حمایت حزب جمهوری‌خواه از ادامه کمک به کی‌یف برای مقابله با روسیه را جذب کند.

دو ماه است که یک بسته تکمیلی ۹۵ میلیارد دلاری کمک به اوکراین، (رژیم) اسرائیل و سایر متحدان آمریکا به تصویب نرسیده است.

این بسته همچنین کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان در اوکراین و غزه ارائه می‌کند.

به نوشته آسوشیتد پرس، عملیات نظامی تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه، فشارها را بر جانسون تشدید کرد اما به او فرصتی داد تا بر فوریت تصویب بودجه تاکید کند.

جانسون به شبکه فاکس نیوز گفت که او و جمهوری‌خواهان «ضرورت ایستادن در کنار اسرائیل را می‌دانند» و او این هفته برای پیشبرد کمک‌ها تلاش خواهد کرد.

وی گفت: «جزئیات این بسته در حال حاضر در حال تنظیم است. ما در حال بررسی گزینه‌ها و همه مسائل تکمیلی هستیم.»

آمریکا در ماه جاری به رغم ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن غزه، به گفته رسانه‌های این کشور، مخفیانه میلیاردها دلار کمک نظامی جدید به اسرائیل اختصاص داد.

به گفته مقامات آگاه پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا، بسته‌های تسلیحاتی جدید شامل بیش از یک هزار و ۸۰۰ بمب ۲ هزار پوندی موسوم به ام کی ۸۲ و ۵۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی است.

گزارش‌های پیشین، استفاده اسرائیل از بمب‌های ۲ هزار پوندی را دلیل تلفات گسترده غیرنظامیان در غزه دانسته بودند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه درباره برنامه غرب برای ترور زلنسکی/سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه
  • رییس شورای اروپا: ترامپ، از پوتین نترس!
  • مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج
  • (ویدئو) سقوط بمب‌افکن توپولوف ۲۲ روسیه بعد بازگشت از اوکراین
  • (ویدئو) سقوط بمب‌افکن توپولوف ۲۲ روسیه بعد زا بازگشت از اوکراین
  • رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • طعنه زلنسکی به آمریکا درباره عدم حمایت مشابه از تل‌آویو و کی‌یف
  • گروسی به ایران سفر خواهد کرد