Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این دیدارها که روز دوشنبه در دفتر جریان حکمت ملی در بغداد انجام شد، طرفین در مورد پرونده نخست‌وزیر دولت انتقالی، مطالبات تظاهرات‌کنندگان و تحولات داخلی و منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

حکیم در دیدار با العامری ضمن تاکید بر لزوم حفظ حاکمیت ملی عراق، به رایزنی درباره نیاز مبرم کشور به تصمیم‌گیری ملی در مرحله کنونی پرداخت و اعلام کرد این تصمیم‌گیری باید برخاسته از منافع عراق باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر جریان حکمت ملی همچنین بر لزوم عملی کردن مطالبات به حق تظاهرات‌کنندگان در انتخاب شخصیتی مستقل برای نخست‌وزیری عراق در مرحله آتی و بازگرداندن اقتدار دولت و اعمال قانون و نیز اهمیت بسترسازی برای برگزاری انتخابات زودهنگام تاکید کرد.

طرفین در پایان بر لزوم توجه به فعالیت هسته‌های خفته داعش و تداوم تلاش‌ها برای مقابله با این گروه تروریستی تا نابودی کامل آن در راستای حفظ دستاورهای امنیتی که با فداکاری همه مردم عراق حاصل شده است، تاکید کردند.

حکیم همچنین در دیدار با العبادی تاکید کرد که دولت جدید باید متناسب با چالش‌های کشور و بر اساس نقشه راهی که مرجعیت عالی شیعه تعیین کرده است، تشکیل شود.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین در دیدار با نوری المالکی با تاکید بر لزوم پرهیز از انتخاب نامزد بحث‌برانگیز، بر اهمیت انتخاب شخصیتی مستقل، دارای سابقه کاری سالم و توانا به اداره کشور در مرحله آتی و بسترسازی برای برگزاری انتخابات زودهنگام تاکید کرد.

حکیم در ادامه از گروه‌های سیاسی خواست به مسئولیت‌های خود در قبال چالش‌های کنونی، انجام اصلاحات و اجرای مطالبات معترضان در سطح قانون‌گذاری و نظارتی عمل کنند.

برچسب‌ها بغداد شیعه گروه تروریستی داعش هادی العامری ایرنا حیدرالعبادی هادي العامري دولت نوری المالکی پروندهٔ خبری اعتراض در عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بغداد شیعه گروه تروریستی داعش هادی العامری ایرنا حیدرالعبادی هادي العامري دولت نوری المالکی بغداد شیعه گروه تروریستی داعش هادی العامری ایرنا حیدرالعبادی هادي العامري دولت نوری المالکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۹۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی جریان حکمت ملب عراق، سیدعمار حکیم در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، تحولات سیاسی عراق و منطقه و راه‌های تقویت روابط دو کشور و دو ملت را بررسی کرد.

در این دیدار که در سفر رهبر جریان حکمت ملی عراق به عربستان انجام شد، حکیم بر اهمیت ادامه گسترش روابط کشورهای عربی و اسلامی با عراق تأکید کرد.

وی همچنین خواستار بهره‌برداری از قطع‌نامه شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه و امدادرسانی به آوارگان و بازسازی نوار غزه شد.

حکیم بر اهمیت ادامه گفت‌وگوها میان نیروهای منطقه‌ای و نیز بر تمایل عراق به پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش تأکید کرد و گفت که عراق در پی انتقال به مرحله روابط دوجانبه با برخی کشورهای عضو ائتلاف بر اساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت ارضی عراق است.

کد خبر 6062883

دیگر خبرها

  • امروز؛ شهرداری گرگان میزبان الشرطه عراق در نیمه نهایی
  • برگزاری انتخابات شوراهای استانی عراق پس از ۱۰ سال
  • تاکید سوریه بر لزوم پایان اشغالگری و حمایت آمریکا از تروریسم
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق/ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق؛ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • تاکید علمای یمن بر لزوم بسیج امت اسلام برای یاری غزه
  • دیدار حکیم و بن‌سلمان در جده