Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سیدحسین نقوی حسینی در توضیح جلسه امروز(دوشنبه، ۳۰ دی) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: این جلسه با حضور آقای عراقچی معاون وزیر خارجه، نمایندگانی از نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه جهت بررسی رفتار غیردیپلماتیک سفیر انگلیس در تهران با حضور در آشوب‌های خیابانی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که ابعاد مختلف این موضوع و اقدامات وزارت خارجه جهت برخورد با این اقدام غیرقانونی بررسی شد، افزود: در این جلسه فیلم کامل ورود، حضور و نحوه خروج سفیر انگلیس به نمایش گذاشته شد.

نقوی حسینی با اشاره به صحبت‌های عراقچی گفت: آقای عراقچی تاکید داشت که رفتار سفیر انگلیس برخلاف روابط و رفتارهای دیپلماتیک بوده و وزارت خارجه از همان ابتدا اقدامات، اعتراضات و تذکرات لازم را داد و دوبار او را احضار کرد.

وی ادامه داد: اکثریت اعضای کمیسیون معتقدند باید سفیر انگلیس اخراج شود که با توضیحات مقامات وزارت خارجه، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه بنا شد پرونده مفتوح مانده و راه‌های لازم جهت اعتراض و برخورد در دستور کار قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان گفت که در این جلسه موضوع روابط ایران و قطر نیز مورد بررسی قرار گرفت، روابطی که از سال ۲۰۱۷ رو به بهبود است و رفت و آمدها در سطح خوبی انجام گرفته است. سفر رئیس مجلس به قطر و سفر امیر قطر به تهران نیز نشان‌دهنده سطح بالای روابط دو کشور است لذا باید دو کشور سطح روابط اقتصادی خود را ارتقاء دهند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بریتانیا سفیر انگلیس رابرت مک ایر سقوط هواپیمای اوکراینی با برخورد موشک سفیر انگلیس در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۹۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران، «رضا عامری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌گو کرد.

در این دیدار برنامه توسعه مناسبات ۲ کشور همسایه و راه‌های حل برخی موانع موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این ملاقات، سفیر ایران ضمن ارائه گزارشی از کشور محل ماموریت خود و روند رو به رشد روابط میان تهران و ابوظبی، از جمله افزایش حجم مبادلات تجاری میان ۲ کشور در سال گذشته، پیشنهاداتی را برای تقویت بیش از پیش روابط ایران و امارات ارائه کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تحکیم روابط با همسایگان، بر عزم جدی تهران جهت هموار ساختن مسیر توسعه روابط با امارات تاکید کرد و با اشاره به اهمیت تبادل هیأت‌های عالی‌رتبه میان ۲ کشور، آمادگی ایران را برای تقویت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با امارات در چارچوب منافع و مصالح ۲ کشور اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • بررسی معطلی ۱۰ ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل
  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • فیلم تازه ظریف از زمانیکه معاون وزارت خارجه بود: منو می‌پاییدن!
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای وزرای خارجه انگلیس و پاکستان