Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@18:44:50 GMT

مستعد چه اختلالات روانی هستیم؟

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۹۸۸۵

مستعد چه اختلالات روانی هستیم؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، بروز اختلالات و مشکلات روانی موضوع پیچیده ای نیست. اما بسیار مهم است که وقتی چنین مشکلاتی را تجربه می کنیم، هر چه سریعتر به یک مشاور روانشناس مراجعه کنیم:

کودکان: اضطراب ، به ویژه ترس

بچه ها باید یاد بگیرند که چگونه در دنیای خود حرکت و پیشرفتکنند. اگر با این مسئله مشکل داشته باشند به راحتی ممکن است  مضطرب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جفری کوهن ، روانشناس بالینی در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک می گوید: "کودکان ممکن است با کمرویی ، جدایی از والدین یا ترسیدن بجنگند." و این ممکن است باعث شود که آنها از هر چیز ساده مثل مدرسه، غریبه ها، حتی رفتن برای خرید نیز مضطرب شوند.

نوجوانان(14 تا 18): اضطراب ، به ویژه اضطراب اجتماعی

عملکردهای اجرایی مغز تا 25 سالگی کاملاً رشد نمی کند. این باعث می شود نوجوانان از عهده احساسات خود ، از جمله اضطراب ، کمتر بربیایند. دکتر کوهن می گوید ، نوجوانان همچنین نشانه هایی از اضطراب اجتماعی، ترس و گاه اجتناب از موقعیت های اجتماعی را نشان می دهند. نوجوانان فکر می کنند همه افراد آنها را تماشا می کنند ، اما در حقیقت این طور نیست. بنابراین شما اغلب نوجوانانی دارید که احساس می کنند زیر میکروسکوپ هستند یا خود را با سایر همسالان خود مقایسه می کنند که چه می گویند ، چه می پوشند ، و چه آنها انجام می دهند.

بزرگسالان (18 تا 25 سال): اضطراب ، اختلال دو قطبی ، اسکیزوفرنی

کوهن می گوید: "با توجه به برخی شرایط بهداشت روان ، به ویژه اختلالات روانی ،برخی مواد ژنتیکی یا بیولوژیکی وجود دارد که می تواند با یکی از مشکلات تنش زای زندگی در تعامل باشد ومغز در حال رشد در بزرگسالان جوان می تواند آنها را بیشتر در معرض خطر قرار دهد. رفتارهای اشتباهی مانند استعمال سیگار ماری جوانا یا استفاده از مواد مخدر دیگر نیز ممکن است باعث روانپریشی شود.

25 تا 40 ساله: اضطراب ، افسردگی ، افسردگی پس از زایمان

در دهه 30 ، افسردگی ممکن است اضطراب را به وجود آورد. اضطراب یک وضعیت آینده نگر برای آینده است که با تفکر" چه می شود "مشخص می شود. معمولا افراد جوان تمایل دارند که بسیار آینده گرا باشند زیرا بیشتر زندگی خود را در پیش روی خود می بینند. موقعیت های استرس زا ها مانند از دست دادن شغل نیز می توانند باعث بروز افسردگی شوند، همانطور که رنانی که یک نوزاد دارند نیز اغلب دچار افسردگی پس از زایمان می شوند.

دهه 40 و 50: افسردگی ، خودکشی

طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در ایالات متحده ، بزرگسالان 40 تا 59 ساله بیشترین میزان افسردگی را دارند. در این سنین یک رویداد آسیب زا (تصادف یا طلاق) می تواند باعث افسردگی شود. بنابراین افراد در این سنین نیاز به مراقبت بسیار زیادی دارند.

دهه 60: افسردگی ، سوء مصرف مواد

افراد در دهه 60 سالگی خود به احتمال زیاد با مشکلاتی مانند مرگ همسر ، با یک واقعه افسرده کننده روبرو شده اند. آدام روزنبلات ، دکتر و مدیر روانپزشکی سالمندان در دانشگاه مریلند ، در هاور د می گوید: "این حالت ممکن است با افراد مسن که دچار بیماری های جسمی در ارتباط با افسردگی هستند مشکلاتی مضاعفی مثل سکته های مغزی ، سرطان یا بیماری قلبی تحمیل کند.

دهه 70 و بعد از آن: افسردگی ، زوال عقل

دبورا دی مارین، روانپزشک سالمندان در بیمارستان مونتی سینای در نیویورک می گوید ، پزشکان می توانند افسردگی در سالمندان را به راحتی با علائمی ماننداز دست دادن اشتها ، مشکلات خواب ، انرژی کم و مواردی مشابه به راحتی شناسایی کنند. وی می افزاید: "هرچه افراد پیرتر شوند ، مشکلات پزشکی بیشتری دارند و همچنین ممکن است انزوای اجتماعی بیشتری داشته باشند."  بین افسردگی در زندگی و زوال عقل رابطه وجود دارد ، که مشکلات رفتاری دیگری مانند تحریک پذیری ، اضطراب و پارانویا را توسعه می دهد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیماری قلبی اضطراب اختلالات روانی روانپزشک بیولوژیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۹۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف تکان‌دهنده ریچارلیسون: به خودکشی فکر می‌کردم!

افسردگی ریچارلیسون، مهاجم تاتنهام، پس از حذف برزیل از جام جهانی 2022.

طرفداری | ریچارلیسون پس از حذف برزیل از مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 دچار افسردگی شدیدی شده بود.

 ریچارلیسون، مهاجم تاتنهام و تیم ملی برزیل درگفتگو با ای‌اس‌پی‌ان از حقایق تلخی پرده برداشته است. او در مصاحبه‌اش به حذف برزیل از جام جهانی و افسردگی که با آن روبرو شده بود، صحبت می‌کند. او می‌گوید قبل از اینکه برای مشکلات سلامت روان خود به دنبال کمک باشد، به نقطه‌ای رسیده بود که می‌خواست فوتبال را رها کند.

من در جام جهانی بازی می‌کردم، در اوج بودم؛ باورتان می‌شود؟ اما همان زمان به خودکشی فکر می‌کردم. دچار افسردگی مزمن شده بودم. می‌خواستم تسلیم شوم. آن هم من که از دور به نظر می‌رسید که از نظر روحی خیلی قوی هستم. بعد از جام جهانی انگار همه چیز فرو ریخت. به نظرم روانشناس، چه دوست داشته باشی چه نه، من را نجات داد، زندگی من را نجات داد. ذهنم فقط به سمت افکار پوچ و تاریک می‌رفت. حتی در گوگل، فقط به دنبال چیزهای پوچ و بی‌معنی بودم، فقط می‌خواستم چیزهای وحشتناکی در مورد مرگ ببینم.

مهاجم تاتنهام در ادامه می‌گوید:

امروز می‌توانم بگویم، اگر به روانشناس نیاز داری، درنگ نکن و به دنبالش برو، چون صحبت کردن و تخلیه روحی برای تو مفید خواهد بود، صحبت کردن با یک نفر دلسوز و متخصص می‌تواند راهگشا باشد. امروز یک [روانشناس] پیشم آمد و از من تشکر کرد که این موضوع را به دنیای فوتبال، به دنیا، ورای زمین بازی هم کشاندم، چون این موضوع بسیار مهمی است و دوست داشته باشیم یا نه، جان انسان‌ها را نجات می‌دهد.

قبلاً این پیش‌داوری را داشتم، فکر می‌کردم مزخرف است، فکر می‌کردم دیوانه هستم. در خانواده من کسانی هستند که فکر می‌کنند هر کسی که پیش روانشناس می‌رود، دیوانه است، فکر می‌کنند روانی هستند. اما من این راه حل را کشف کردم و فکر می‌کنم فوق‌العاده است. بهترین چیز، واقعاً بهترین کشفی که در زندگی‌ام داشتم.

در جام جهانی فشار زیادی روی دوش‌های ریچارلیسون بود و این مهاجم پیراهن شماره 9 نمادین زردپوشان را در این تورنمنت در قطر به تن کرد. او در نهایت در چهار بازی سه گل به ثمر رساند، اما سلسائو پس از شکست مقابل کرواسی در مرحله یک چهارم نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت. برزیل اخیراً انتصاب یک روانشناس برای تیم ملی را تأیید کرده است و ریچارلیسون هم از این اقدام استقبال کرده است. ریچارلیسون در لیست اخیر تیم ملی برزیل حضور داشت، اما در پیروزی مقابل انگلیس و تساوی مقابل اسپانیا به عنوان بازیکن تعویضی هم به میدان نیامد و حالا او به باشگاه خود تاتنهام باز خواهد گشت.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • بیان بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره
  • تشریح بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره 
  • تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی قبل از بروز علائم ممکن شد
  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سال ها بعد دچار افسردگی می شوند
  • اعتراف تکان‌دهنده ریچارلیسون: به خودکشی فکر می‌کردم!
  • اضطراب اجتماعی، اضطراب جمعیت و راه‌های مقابله با آن
  • سلفی با بحران!
  • شناسایی ۵۲ نقطه مستعد آبگرفتگی در سنندج
  • ما چقدر شبیه انسان‌های نئاندرتال‌‌ هستیم؟
  • درمان اضطراب خطرات قلبی را نیز کاهش می دهد