Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-28@15:27:16 GMT

اساسنامه قدیمی در دولت

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۹۹۸۷

خرداد: بعد از چهار سال کشمکش بر سر نوشتن اساس‌نامه جدید فدراسیون فوتبال، چند ماه قبل اساس‌نامه قدیمی این فدراسیون به هیات دولت ارسال شد که همچنان به تایید نهایی نیز نرسیده است.
به گزارش خرداد، انتخابات فدراسیون فوتبال گفته شده تا پایان سال جاری برگزار می‌شود و رئیس جدید این مجموعه از دل صندوق رای اعضای مجمع انتخاب خواهد شد اما بحث مهم قبل از انتخابات این فدراسیون، مربوط به اساس‌نامه است، اساسنامه‌ای که می‌تواند گره‌گشا باشد یا گره‌های بیشتری را برای فوتبال ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در شرایط کنونی که تعداد زیادی از مدیران فدراسیون فوتبال به دلیل قانون منع بکارگیری بازنشستگان، صندلی‌های خود را لرزان می‌بینند و احتمالا با تداوم این روند نمی‌توانند در انتخابات آتی شرکت کنند، بحث تصویب اساسنامه و تایید هویت غیردولتی فدراسیون فوتبال برای‌شان اهمیت پیدا کرده است.
چهار سال قبل، به علت مناقشه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در دولتی بودن یا نبودن این نهاد، علی کفاشیان مجبور به کناره‌گیری از ریاست این فدراسیون شد. یک سال قبل نیز مهدی تاج مشمول قانون بازنشستگی شد ولی در نهایت با وجود پذیرفتن قانون بازنشستگی، بواسطه قانون جامع خدمات ایثارگری در ریاست فوتبال ماند اما مقرر شد که اساس‌نامه جدید این فدراسیون تا سال ۹۹ به تصویب هیات دولت برسد.
از همان زمان اعضای فدراسیون فوتبال خواهان به رسمیت شناختن اساس‌نامه این فدراسیون مبنی بر غیردولتی بودن آن بودند اما هیات دولت هیچ گاه چنین موضوعی را نپذیرفته است.
با توجه به این اتفاقات، مهدی تاج از چندین ماه قبل اساس‌نامه فدراسیون فوتبال را به هیات دولت فرستاد تا به همراه یک اساس‌نامه دیگر که برای همه فدراسیون‌های ورزشی است به تایید دولت برسد اما اساس‌نامه فدراسیون فوتبال همچنان به تایید نرسیده است.
*ارسال اساسنامه قدیمی به هیات دولت
در حالی که انتظار می‌رفت طی چهار سال مدیریت مهدی تاج، اساس‌نامه جدید با توجه به اصلاحات جدید تدوین شود این اتفاقات هنوز رخ نداده و فدراسیون فوتبال در چنین شرایط یک اساس‌نامه قدیمی را به هیات دولت ارسال کرده است.
با توجه به آخرین مصوبه مجمع فدراسیون فوتبال درباره اساس‌نامه فدراسیون، احتمالا اساس‌نامه مصوب در سال ۱۳۹۰ به هیات دولت ارسال شده که حدود هشت سال از کاربری آن می‌گذرد و در این سال‌ها بر اساس آن عمل شده است.
این اتفاقات در حالی رخ داده، طی سال‌های گذشته برخی از اهالی فوتبال از جمله علی کریمی بارها نسبت به صحت انتخابات فدراسیون فوتبال اعتراض کرده‌اند چرا که برخلاف گفته مسئولان، اساس‌نامه‌ جاری فدراسیون فوتبال هیچ گاه به تایید هیات دولت نرسیده بود و همین موضوع به محل مناقشه تبدیل شده است.
*استفاده از اساس‌نامه سال ۸۶ در انتخابات
با توجه به همین موضوع، برخی بر این باورند که تا زمان تایید نشدن اساس‌نامه جدید فدراسیون فوتبال باید از اساسنامه مصوب هیات دولت در سال ۸۶ بهره گرفت. هر چند در سال ۹۴ وزارت ورزش و جوانان که اختلافاتی با فدراسیون فوتبال داشت، مدعی شد مصوبه سال ۸۶ این فدراسیون هم تایید هیات دولت را ندارد که کیومرث هاشمی عضو وقت هیات رئیسه فدراسیون انتقالی سندی از تصویب آن در هیات دولت منتشر کرد
با توجه به وضعیت پرابهام اساس‌نامه فدراسیون فوتبال، این فدراسیون امیدوار است با تصویب این اساس‌نامه و به رسمیت شناختن ماهیت غیر دولتی آن در هیات دولت، اعضای بازنشسته تا سقف ۶۵ سال در بخش‌های مختلف از جمله ریاست این فدراسیون فوتبال فعالیت کنند. برچسب ها: فدراسیون فوتبال

منبع: خرداد

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۹۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فدراسیون فوتبال به AFC: بازی روی چمن مصنوعی را ممنوع کنید!

بر اساس خبرهای رسیده از اردوی تیم ملی، فدراسیون فوتبال ایران قصد دارد با طرح پیشنهادی به کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی در چمن مصنوعی را برای تیم های ملی ممنوع کند.

طرفداری | امیر قلعه نویی در کنفرانس خبری پیش از بازی با ترکمنستان از زمین چمن مصنوعی استادیوم شهر عشق آباد متعجب شد و گفت: با این شرایط آب و هوایی تصور می کرده که زمین چمن استادیوم این شهر طبیعی است.

به نقل از خبرورزشی، حالا از اردوی تیم  ملی خبر می رسد، فدراسیون فوتبال ایران می خواهد طرحی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد بدهد که از این پس بازی در چمن مصنوعی در بازی های ملی ممنوع شود.

این طرح دو سالی است که در ایران هم اجرایی شده است و تیم های لیگ برتری حق ندارند در زمین چمن منصوعی از حریفان خود پذیرایی کنند، چون بازی دراین زمین ها خستگی و مصدومیت بازیکنان را تشدید می کند.

در ایران بازی های مس رفسنجان و نساجی در چمن مصنوعی برگزار می شد که بعد از طرح فدراسیون فوتبال چمن مصنوعی شهر رفسنجان و قائمشهر جمع شد و اکنون استادیوم هر دو شهر به چمن طبیعی مجهز شده اند.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • حضور بانوان تراکتوری در ورزشگاه قطعی شد
  • توضیحات وزیر علوم درباره طرح پژوهانه ورتبه بندی اساتید دانشگاه‌ها
  • شرق؛ حکایت ظریف و وسط بازی و گرفتاری میان دو آرزو/ تجربه ورق زدن سال‌نامه در گوشی
  • خبر مهم برای حقوق بگیران؛ آیین‌نامه دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • جلالی: فدراسیون فوتبال برای بخش فنی اهمیتی قایل نبود
  • نیمار از هلیکوپتر بتمن محروم شد!
  • نقش‌آفرینی علی پروین در نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیس!
  • حبس ابد برای رئیس فدراسیون فوتبال چین
  • فدراسیون فوتبال به AFC: بازی روی چمن مصنوعی را ممنوع کنید!
  • رد شکایت پرسپولیس از ۳ ستاره استقلال!