Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@22:36:35 GMT

دستبرد‌های هیجانی با وینچستر!

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۹۹۸۸

دستبرد‌های هیجانی با وینچستر!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته پس از دستگیری آخرین عضو این باند مخوف در عملیات ضربتی کارآگاهان پلیس آگاهی و در گفت وگویی اختصاصی با خراسان گفت: در راستای ابلاغ ویژه به بخش‌های تخصصی نیرو‌های انتظامی برای برخورد قاطعانه با جرایم مسلحانه و عاملان اخلال در نظم عمومی، پرونده‌های شرارت و انواع جرایمی که با سلاح‌های سرد و گرم انجام می‌شود، به طور ویژه و شبانه‌روزی در دستور کار ماموران انتظامی قرار می‌گیرد و پلیس برای «آرامش شهروندان» از همه توان خود به منظور ردیابی باند‌های تبهکاری تا رسیدن به نتیجه کامل استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار محمدکاظم تقوی افزود: در عین حالی که با تدابیر اتخاذ شده و هماهنگی‌های صمیمانه اضلاع سه گانه پیشگیری از وقوع جرم (پلیس، دستگاه قضا و اصناف) سرقت‌های مسلحانه در مراکز حساس تجاری مانند بانک و طلافروشی به صفر رسیده است، اما سرقت‌های بامدادی از چندین فروشگاه مواد غذایی که توسط چند جوان نقابدار و طی دو شب در مشهد رخ داد، نیرو‌های انتظامی را برای دستگیری اعضای این باند «پرایدسوار» به تکاپو واداشت چرا که باورمندان به «امنیت» در خراسان رضوی نباید احساس ناامنی کنند.

کلیددار امنیت سرزمین خورشید با اشاره به ماجرای سرقت‌های مسلحانه اعضای باند ادامه داد: اولین دستبرد مسلحانه به یک فروشگاه مواد غذایی در بولوار شهید رستمی مشهد و در ساعت ۲ بامداد بیست و دوم آذر هنگامی رخ داد که راننده یک دستگاه پراید سفید رنگ، خودرو را در حاشیه خیابان پارک کرد و دو سرنشین نقابدار آن که یکی از آن‌ها سلاح وینچستر را در دست می‌فشرد از خودرو پیاده شدند و به سراغ متصدی فروشگاه رفتند که در حال چیدن نوشابه‌ها درون یخچال بود!

مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: دزدان مسلح به محض ورود به فروشگاه و برای ایجاد رعب و وحشت، با لگد شانه‌های تخم مرغ و برخی اقلام خوراکی را کف فروشگاه ریختند که مغازه دار با دیدن دزدان نقابدار و لوله اسلحه‌ای که او را نشانه گرفته بود، از ترس فقط سکوت کرد. در این هنگام یکی از سارقان ۲۰ ساله، او را به پشت پیشخوان کشید و با تهدید به مرگ از او خواست هیچ حرکتی نکند! این جوان ۲۰ ساله سپس حدود ۳۰۰ هزار تومان موجودی دخل فروشگاه را برداشت و به همراه همدستش که سلاح در دست داشت در حالی با پراید فرار کردند که جوان ۱۹ ساله پشت فرمان منتظر آنان بود و بدین ترتیب اولین پرونده دستبرد مسلحانه با گزارش متصدی فروشگاه، تشکیل شد.

وی ادامه داد: حدود یک ساعت بعد در حالی که هنوز نیرو‌های انتظامی مشغول تحقیقات میدانی در بولوار شهید رستمی بودند ناگهان جوانی از منطقه قاسم آباد با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و اظهار کرد که طعمه زورگیران مسلح شده است.

این جوان به پلیس گفت: سرنشینان نقابدار یک دستگاه پراید که فقط چشم هایشان دیده می‌شد با تهدید اسلحه وینچستر و چاقو گوشی تلفن همراهم را زورگیری کردند و گریختند! سردار تقوی اضافه کرد: این جوان عابر به دلیل شدت ترس از زورگیران مسلح نتوانسته بود مشخصات آنان یا شماره پلاک خودرو را به خاطر بسپارد، اما با توجه به شباهت ظاهری متهمان با سارقان مسلح فروشگاه مواد غذایی، این ماجرا نیز در تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی مورد توجه جدی نیرو‌های انتظامی قرار گرفت.

رئیس پلیس خراسان رضوی با اشاره به سومین سرقت مسلحانه در بامداد بیست و دوم آذر خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ دقیقه بعد نیز گزارش مشابهی به پلیس رسید که نشان می‌داد دو جوان نقابدار مسلح به یک فروشگاه مواد غذایی در خیابان راهنمایی مشهد دستبرد زده اند و با تهدید متصدی فروشگاه مبلغی را بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان (بنا به ادعای مال باخته) از درون دخل سرقت کرده اند.

سردار سرتیپ دوم محمدکاظم تقوی درباره چهارمین دستبرد مسلحانه بیست و دوم آذر نیز تصریح کرد: بعد از این ماجرا، دزدان نقابدار که با پلاک جعلی خودرو حرکت می‌کردند وارد بولوار امامت مشهد شدند و به یک فروشگاه مواد غذایی دیگر دستبرد زدند. آنان باز هم اسلحه وینچستر را به سوی دو نوجوان فروشنده گرفتند و با سرقت ۱۵۰ هزار تومان پول درون دخل، گوشی تلفن همراه دو نوجوان را نیز زورگیری کردند و سپس با برداشتن دو کارتن کیک از محل گریختند. فرمانده باتجربه انتظامی خراسان رضوی که سابقه فرماندهی مشهد را نیز در کارنامه افتخارات انتظامی خود دارد، با تاکید بر آغاز جلسات کارشناسی و تحلیلی سرقت‌های مذکور در پلیس آگاهی استان افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت این گونه جرایم، بلافاصله گروه ورزیده‌ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی وارد عمل شدند و به تجزیه و تحلیل‌های کارشناسی پرداختند.

وی گفت: بررسی‌های کارشناسی با توجه به سرنخ‌ها و اظهارات مال باختگان نشان می‌داد که اعضای باند چند جوان حدود ۱۹ تا ۲۲ ساله هستند که در همه سرقت‌ها یک نفر سلاح در دست داشت و همدست او نیز به زورگیری و دخل زنی می‌پرداخت و سپس به همراه راننده پراید سفید از محل می‌گریختند. سردار تقوی با اشاره به هماهنگی‌های قضایی و رصد‌های اطلاعاتی دزدان مسلح اضافه کرد: در حالی که تحقیقات میدانی و غیرمحسوس کارآگاهان با نظارت و هدایت مستقیم سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) در این باره ادامه داشت، حدود شش روز بعد نیز گزارش‌های مشابهی از سرقت‌های مسلحانه، کارآگاهان را شبانه به محل‌های ارتکاب جرم کشاند. بررسی‌های میدانی کارآگاهان ویژه مبارزه با جرایم مسلحانه که به سرپرستی و فرماندهی سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی آگاهی) آغاز شده بود، نشان می‌داد پرایدسواران نقابدار ساعت ۱:۳۰ بامداد به یک فروشگاه مواد غذایی در بولوار آزادی (بزرگراه مشهد- چناران) و با همان شیوه قبلی دستبرد زده اند و حدود ۲۰۰ هزار تومان را به همراه گوشی فروشنده در حالی به سرقت برده اند که این بار جوان دیگری نیز با سارقان مسلح همراه شده بود! رئیس پلیس حافظان امنیت استان خراسان رضوی یادآور شد: حدود یک ساعت بعد از این ماجرا دوباره دزدان نقابدار به یک فروشگاه مواد غذایی در بولوار لادن مشهد یورش بردند، اما بعد از زورگیری گوشی‌های تلفن همراه دو فروشنده و به خاطر توقف یک خودرو در محل، موفق به سرقت دخل نشدند و به سوی بولوار قائم (عج) در منطقه سیدی مشهد حرکت کردند. سردار محمدکاظم تقوی ادامه داد: حدود ساعت ۳:۳۰ بامداد «پرایدسواران مسلح» در حالی وارد فروشگاه مواد غذایی در بولوار قائم (عج) شدند که تصور می‌کردند فقط یک نفر فروشنده درون مغازه است، اما وقتی با سر و صورت پوشیده و سلاح در دست به فروشگاه هجوم بردند ناگهان دو جوان دیگر که از بستگان فروشنده بودند از پشت ویترین بیرون آمدند و سارقان مسلح از ترس دستگیری بلافاصله گریختند و بدین ترتیب سومین سرقت مسلحانه آنان نافرجام ماند!

وی گفت: سارقان سپس به طرف میدان امام حسین (ع) حرکت کردند و قصد زورگیری مسلحانه از یک جوان عابر را داشتند که مرد جوان به محض پیاده شدن سارقان از پراید، به آنان مشکوک شد و با استفاده از پوشش درختان فضای سبز از چنگ آنان گریخت. دزدان مسلح که در دو سرقت مذکور نافرجام مانده بودند به سمت بولوار ابوطالب رفتند و دو جوان را دیدند که با ظرف ۴ لیتری به سوی جایگاه سوخت می‌روند آنان پراید را پارک کردند تا از دو جوان یاد شده زورگیری کنند، ولی آنان نیز که از فاصله حدود ۱۰۰ متری متوجه موضوع شده بودند با سرعت به طرف جایگاه بنزین فرار کردند و بدین ترتیب سومین سرقت شبانه دزدان مسلح نیز با هوشیاری شهروندان ناکام ماند.

فرمانده سبزپوشان انتظامی خراسان رضوی در ادامه این ماجرا افزود: همزمان با گزارش سرقت‌های مسلحانه مذکور، این پرونده‌ها نیز توسط گروه ویژه کارآگاهان مبارزه با جرایم مسلحانه، مورد بررسی‌های تخصصی قرار گرفت و مشخص شد که سرقت‌های یاد شده نیز توسط نقابداران پرایدسوار مسلح بیست و دوم آذر صورت گرفته است بنابراین تلاش شبانه روزی کارآگاهان با ردیابی‌های علمی و فناوری‌های نوین وارد مرحله جدیدی شد تا این که ۲۴ ساعت بعد کارآگاهان به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد یکی از سارقان مسلح، بهزاد نام دارد که به جرم سرقت در حال تحمل کیفر در زندان بوده، ولی هنگام مرخصی از زندان گریخته و دیگر بازنگشته است. سردار تقوی خاطرنشان کرد: تحقیقات ویژه کارآگاهان در این باره متمرکز و مشخص شد که او در یکی از شهر‌های مازندران و به طور مخفیانه زندگی می‌کند بنابراین کارآگاهان با نیابت و دستورات ویژه قضایی، عازم مازندران شدند و بعد از مدتی ردزنی‌های غیرمحسوس موفق شدند مخفیگاه وی را در قائم شهر شناسایی کنند، اما از آن جایی که احتمال فرار دیگر همدستان وی وجود داشت، چند گروه دیگر از کارآگاهان با دستور سرهنگ شفیع زاده به طور همزمان و هماهنگ وارد عمل شدند چرا که بررسی‌های تخصصی بیانگر آن بود که متهمان دیگر در نقاط مختلف مشهد حضور دارند. رئیس پلیس خراسان رضوی ادامه داد: به همین دلیل کارآگاهان در یک عملیات ضربتی و هماهنگ و در یک ساعت مشخص وارد مخفیگاه بهزاد شدند و او را در حالی دستگیر کردند که هر نوع ارتباط خود با دوستان و بستگانش را قطع کرده بود. سردار محمدکاظم تقوی اضافه کرد: در همین حال و با اعترافات بهزاد در محل دستگیری، بلافاصله گروه‌های دیگر عملیاتی در مشهد به مخفیگاه‌های اعضای دیگر باند هجوم بردند و آنان را در مناطق مختلف شهر مشهد به دام انداختند. فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: با کشف خودروی پراید، سلاح وینچستر و چاقوی مورد استفاده سارقان مسلح در سرقت از فروشگاه‌های مواد غذایی و زورگیری، تحقیقات گسترده‌ای در این باره آغاز شده است. وی گفت: متهمان در اعترافات خود مدعی شدند که فقط به خاطر هیجانات جوانی دست به سرقت مسلحانه زده اند ونیاز مالی نداشتند! سردار تقوی با قدردانی از تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی و دستورات ویژه قضایی در پایان به مجرمان و تبهکاران جرایم مسلحانه هشدار داد: دست از این گونه اعمال بردارند و مسیر درست زندگی را پیش بگیرند چرا که پلیس با توان علمی و تجهیزاتی و ردیابی‌های تخصصی، مبارزه گسترده‌ای را با جرایمی آغاز کرده است که امنیت شهروندان را در معرض تهدید قرار می‌دهند و آنان در صورت دستگیری باید مجازات‌های سختی را تحمل کنند.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار حوادث سرقت مسلحانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۹۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای سقوط مرگبار زن ۱۹ ساله در عید‌ دیدنی

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، شامگاه دوشنبه ششم فروردین‌ماه، صدای دلخراش سقوط زن جوانی از پشت‌بام یک خانه چهار طبقه سکوت محله لواسان را در هم شکست و خیلی زود این حادثه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، تیمی از زبده‌ترین کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ (ویژه قتل) راهی محل حادثه شدند و جسد زن حدواً ۱۹ ساله اهل کشور افغانستان را مشاهده کردند که براثر سقوط به کام مرگ فرو رفته بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد، همسایه‌ها قبل از این سقوط مرگبار میان متوفی و خانواده همسرش صدای مشاجره شنیده‌اند.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، ساعتی قبل از این حادثه زن جوان با همسر و خواهر همسرش که اختلاف خانوادگی داشته مشاجره پیدا کرده و این درگیری به پشت‌بام نیز کشیده شده که ناگهان متوفی به پایین پرتاب شده است.

در نخستین‌گام همسر متوفی هدف بازجویی قرار گرفت؛ او در اظهارات ضد و نقیضی به کارآگاهان پلیس جنایی گفت: از گذشته با همسرم اختلاف داشتم؛ شب حادثه خواهرم برای عید دیدنی به خانه ما آمده بود که در جریان مهمانی بخاطر همان مشکلاتی که وجود داشت با همسرم شدیداً مشاجره کردم، اما او برای اینکه آرام شود به پشت‌بام رفت؛ من نیز برای صحبت کردن به آنجا رفتم در ادامه همسرم ناگهان خودش را به پایین پرتاب کرد و به زندگی خود پایان داد!

در تجزیه و تحلیل‌های دقیق‌تر کارآگاهان مشخص شد، احتمالا مرد جوان پس از این سقوط مرگبار قصد داشته تا از صحنه جرم فرار کند، اما با توجه به ازدحام جمعیت در راه‌پله‌های ساختمان نا‌موفق بوده است همچنین خواهر همسر متوفی در رابطه با این حادثه اظهارات ضد و نقیضی را به زبان آورد که هر ۲ متهم بازداشت شدند.

پس از پایان تحقیقات میدانی در صحنه جرم، کارآگاهان جنایی ماموریت یافتند تا با اقدامات اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جرم بررسی‌های موشکافانه خود را در رابطه با این پرونده ادامه دهند.

به گزارش تسنیم، جسد زن جوان برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهمان جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • اعتراف سارق خارجی به ۳۰ فقره سرقت
  • دستگیری عاملان ۳ قتل مرد جوان در جنوب تهران
  • دستگیری عاملان قتل ۳ مرد جوان در جنوب تهران
  • ماجرای قتل مرد جوان در اتاقک نگهبانی چه بود؟
  • قتل مرد جوان در اتاقک نگهبانی
  • ماجرای سقوط مرگبار زن ۱۹ ساله در عید‌ دیدنی
  • عاملان سرقت مسلحانه در شاهین شهر دستگیر شدند
  • سقوط مرگبار زن ۱۹ ساله در عید‌ دیدنی خونین محله لواسان
  • سرنوشت تلخ فراری دادن دختر ٢٠ ساله از خانه پدری!
  • پسر جوان دختر عاشق را از خانه فراری داد