Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@21:10:07 GMT

باید دولت فلسطین را به رسمیت شناخت

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۰۲۴۹

باید دولت فلسطین را به رسمیت شناخت

وزیر خارجه لوکزامبورگ در سخنانی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا توصیه کرد دولت فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزیر خارجه لوکزامبورگ دوشنبه به اعضای اتحادیه اروپا توصیه کرد دولت فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به نوشته وبگاه «العربی» «ژان آسلبورن» وزیر خارجه لوکزامبورگ در سخنرانی پیش از آغاز شورای روابط خارجی اروپا با توصیه به کشورهای اروپایی در به رسمیت شناختن دولت فلسطین گفت که این مسئله موجب پیشبرد فرایند صلح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارلمان اروپا سال 2014 قطعنامه‌ای را در حمایت از دولت فلسطین به تصویب رساند. این در حالی است که گفت‌وگوها در سال‌های اخیر به رسمیت شناختن دولت فلسطین با تصرف غیرقانونی اراضی بیشتر در کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی بی نتیجه مانده است.

سخنگوی اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه اقدامات رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین را غیر قابل قبول خواند و از این رژیم خواست به قوانین بین‌المللی پایبند باشد. (جزئیات بیشتر)

 به نوشته وبگاه العربی، به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی نیز به مثابه نابودی چشم انداز شکل گرفتن دولت فلسطین است. از 195 کشور جهان، 135 کشور دولت فلسطین را به رسمیت می‌شناسند.

چندی قبل نیز وزیر خارجه سوئد ضمن حمایت از اقدام کشورش در به رسمیت شناخته شدن فلسطین، بر تداوم پشتیبانی از فلسطینی‌ها تاکید کرد. «مارگوت والستروم» وزیر خارجه سوئد در این باره گفت: «به تصمیم دولت سوئد در سال 2014 که دولت فلسطین را به رسمیت شناخت، افتخار می‌کنم.» (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۰۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برلین: نباید حمله بزرگی در رفح انجام شود

وزیر خارجه آلمان ضمن سفر به منطقه برای برگزاری گفت‌وگو درباره بحران در غزه، از رژیم صهیونیستی خواست تا حمله زمینی به شهر رفح در نوار غزه را آغاز نکند.

به گزارش ایسنا، «آنالنا بربوک» وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه و پس از دیدار با «سامح شکری» همتای مصری خود در قاهره گفت: «نباید یک حمله زمینی تمام عیار در رفح رخ دهد. مردم نمی‌توانند به یکباره خودشان را ناپدید کنند».

به نقل خبرگزاری آلمان، بر اساس تخمین ها ۱.۵ میلیون نفر از ۲.۲ میلیون سکنه نوار غزه اکنون در چادرهایی در رفح هستند.

بربوک همچنین با «محمود عباس» رئیس تشیکلات خودگران فلسطین نیز در رام‌الله دیدار کرد.

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد: «ارسال کمک‌های هوایی و دریایی تنها می تواند سهم کوچکی در وضعیت وخیم غزه داشته باشد. آنچه ما نیاز داریم باز کردن مسیر زمینی است. اسرائیل مسئولیت تضمین دسترسی غذا و آب و همچنین مسیرهای فرار امن برای فلسطینی‌هاست».

بربوک همچنین گفت رژیم صهیونیستی تمایز کافی بین اهداف نظامی و غیرنظامی قائل نیست.

به گفته دیپلمات آلمانی، «این عدم تمایز دقیق و همچنین اوضاع وخیم و وحشتناک بشری باعث ایجاد نگرانی بیشتر در نوار غزه می‌شود و اسرای اسرائیلی تا زمانیکه کودکان در غزه از قحطی می‌میرند، آزاد نخواهند شد».

وزیر خارجه آلمان افزود: «ساخت و ساز مستمر شهرک‌های جدید اسرائیل در کرانه باختری همواره شکاف‌های جدید و در نتیجه خطرات امنیتی را باز می‌کند. این به معنای واقعی کلمه مانع راه حل ۲ دولتی و صلح است».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مصر خواستار به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین از سوی انگلیس شد
  • پاشینیان: ایروان دولت در تبعید قره‌باغ را به رسمیت نمی‌شناسد
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • امارات مصادره بخش دیگری از فلسطین را محکوم کرد
  • آستین: شرایط غزه یک فاجعه انسانی است
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • ۲ عضو جدید ناتو خواستار تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شدند
  • وزیر خارجه عراق: سرنوشت ملت فلسطین به دست خود آن‌ها تعیین می‌شود
  • برلین: نباید حمله بزرگی در رفح انجام شود
  • وزیر خارجه عمان: به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین مسأله‌ای حیاتی است