Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه گاردین انگلیس به نقل از منابع اطلاعاتی نوشت، سرکرده جدید داعش در واقع یکی از موسسان این تشکیلات تروریستی و تئوری‌پردازان برجسته آن بوده و نام واقعی‌اش "امیر محمد عبدالرحمان المولی الصلبی" است.

به گزارش ایسنا، به نوشته این روزنامه، داعش کمی بعد از ترور ابوبکر بغدادی، سرکرده سابق داعش در جریان حمله هوایی آمریکا در سوریه در اواخر ماه اکتبر "ابو ابراهیم الهاشمی القرشی" را به عنوان جانشین جدید بغدادی انتخاب کرد اما این نام چیز زیادی را دستگیر کارشناسان گروه‌های تندرو نکرد تا حدی که برخی از آنها تاکنون نسبت به اینکه او شخصیتی خیالی باشد ابراز تردید کرده‌اند، در حالی یک مقام عالی‌رتبه آمریکایی می‌گوید، او کاملا مجهول الهویه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه گاردین روز دوشنبه به نقل از مقامات سازمان‌های اطلاعاتی که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت، رهبر جدید داعش، المولی، یک رهبر برجسته در تشکیلات تروریستی مذکور و یکی از تئوری‌پردازان آن بوده است.

به نوشته این روزنامه، المولی از اقلیت‌های ترکمانی عراق است که همین مساله او را به یکی از رهبران غیرعرب اندک شمار این گروه تندرو تبدیل کرده است.

طبق گفته همین منبع، او فارغ التحصیل دانشگاه موصل است و ید طولایی در کمپین جنایت‌ها و ظلم‌های روا داشته شده داعش در حق اقلیت ایزدی‌ عراق در سال ۲۰۱۴ دارد.

آمریکا در اوت ۲۰۱۴ جایزه‌ای نقدی در حدود پنج میلیون دلار در ازای دریافت اطلاعاتی از المولی تعیین کرد که در آن زمان یکی از رهبران داعش و جانشین احتمالی ابوبکر بغدادی بود.

به نوشته سایت "جایزه برای عدالت" وابسته به دولت آمریکا، المولی که همچنین به اسم "حاجی عبدالله" شناخته می‌شود به عنوان محقق دینی در تشکیلات سابق داعش که وابسته به القاعده در عراق بود، فعالیت می‌کرد و تا حد رهبران رده بالای داعش ارتقا یافت تا نقش برجسته‌ای را در این تشکیلات به دست گرفت.

این سایت افزوده است:‌  جایگاه او به عنوان یکی از ایدئولوژیست‌های داعش حاجی عبدالله را برای رهبری، توجیه ربایندگی، ذبح،‌ قاچاق زنان و دختران اقلیت ایزدی در شمال غرب عراق کمک کرد و تصور می‌شود او بر برخی عملیات تروریستی این گروه در سطح جهانی نظارت داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشته شدن البغدادی ابو ابراهیم الهاشمی القرشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: غرب در شناسایی طراحان اصلی حادثه مسکو همکاری کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، سفیر روسیه در سازمان ملل خواستار همکاری کشورهای غربی برای شناسایی عوامل اصلی حمله تروریستی اخیر مسکو شد.

«واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که روسیه از واشنگتن و متحدانش انتظار دارد در تحقیقات شناسایی طراحان اصلی حمله تروریستی مرگبار مسکو همکاری کنند.

نبنزیا گفت که تلاش گسترده آمریکا و متحدانش برای انحراف توجه از اوکراین، تنها باعث تقویت سوء ظن در مورد دخالت غرب می شود.

این دیپلمات ارشد روس گفت که در میان چنین تلاش‌های بی‌وقفه برای مقصر دانستن داعش و محافظت از کی‌یف به هر قیمتی، بحث دخالت سرویس‌های امنیتی غربی در سازمان‌دهی این حمله تروریستی همچنان مطرح است.

در پی حمله تروریستی ۲۲ مارس (۳ فروردین) به سالن کنسرت «کورکوس» در منطقه «کراسنوگورسک» مسکو، دست کم ۱۴۵ نفر کشته و بیش از ۵۰۰ نفر زخمی شدند. سرویس امنیت فدرال روسیه روز بعد ۱۱ نفر را به ظن مشارکت در این حمله تروریستی بازداشت کرده، به‌ویژه ۴ نفر متهم در فیلم منتشرشده که با ماشین قصد فرار به اوکراین را داشتند. این مرگبارترین حمله تروریستی است که از اوایل دهه ۲۰۰۰ تاکنون در روسیه رخ می‌دهد.

گروه تروریستی داعش مسؤولیت این حمله مرگبار را به عهده گرفت، اما «الکساندر بورتینکوف» رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه تأکید کرد که آمریکا، انگلیس و اوکراین نیز پشت این حمله تروریستی قرار دارند و احتمالاً از عوامل داعش استفاده کرده‌اند.

کد خبر 6078140

دیگر خبرها

  • دور جدید رسیدگی به پرونده متهمان تشکیلات مجاهدین خلق از امروز
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • روسیه: غرب در شناسایی طراحان اصلی حادثه مسکو همکاری کند
  • آغاز دوباره دادگاه منافقین از ۲۸ فروردین
  • تصاویر غرش پهپادهای انتحاری؛ اسرائیل: 30 پهپاد سمت‌مان می‌آید
  • گروکشی ی اطلاعاتی سابق درباره حجاب و تنبیه صهیونیست‌ها/ اصلاح طلبان رادیکال: مقابله با بی‌حجابی را تعطیل کنید!
  • جهاد اسلامی فلسطین: تشکیلات خودگردان مسئول وضع کنونی است
  • ایران پیشتاز افزایش تولید نفت اوپک در اسفند