Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@00:27:07 GMT

لوکزامبورگ: باید دولت فلسطین را به رسمیت شناخت

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۰۵۰۲

لوکزامبورگ: باید دولت فلسطین را به رسمیت شناخت

وزیر خارجه لوکزامبورگ در سخنانی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا توصیه کرد دولت فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، وزیر خارجه لوکزامبورگ دوشنبه به اعضای اتحادیه اروپا توصیه کرد دولت فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به نوشته وبگاه «العربی» «ژان آسلبورن» وزیر خارجه لوکزامبورگ در سخنرانی پیش از آغاز شورای روابط خارجی اروپا با توصیه به کشورهای اروپایی در به رسمیت شناختن دولت فلسطین گفت که این مسئله موجب پیشبرد فرایند صلح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارلمان اروپا سال ۲۰۱۴ قطعنامه‌ای را در حمایت از دولت فلسطین به تصویب رساند. این در حالی است که گفت‌وگوها در سال‌های اخیر به رسمیت شناختن دولت فلسطین با تصرف غیرقانونی اراضی بیشتر در کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی بی نتیجه مانده است.

سخنگوی اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه اقدامات رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین را غیر قابل قبول خواند و از این رژیم خواست به قوانین بین‌المللی پایبند باشد.

به نوشته وبگاه العربی، به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی نیز به مثابه نابودی چشم انداز شکل گرفتن دولت فلسطین است. از ۱۹۵ کشور جهان، ۱۳۵ کشور دولت فلسطین را به رسمیت می‌شناسند.

چندی قبل نیز وزیر خارجه سوئد ضمن حمایت از اقدام کشورش در به رسمیت شناخته شدن فلسطین، بر تداوم پشتیبانی از فلسطینی‌ها تاکید کرد. «مارگوت والستروم» وزیر خارجه سوئد در این باره گفت: «به تصمیم دولت سوئد در سال ۲۰۱۴ که دولت فلسطین را به رسمیت شناخت، افتخار می‌کنم.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه مهدی بازرگان زینب ابوطالبی سم آفلاتوکسین سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا خانه سینما سردار حجازی لوکزامبورگ فلسطین دولت فلسطین به رسمیت شناختن اروپا مکانیسم ماشه مهدی بازرگان زینب ابوطالبی سم آفلاتوکسین سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا خانه سینما سردار حجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۰۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دفتر نخست‌وزیر جامائیکا اعلام کرد که کشور فلسطین را رسما به رسمیت می‌شناسد.

همچنین کامینا جانسون اسمیت، وزیر امور خارجه جامائیکا، تصمیم دولت جامائیکا برای به رسمیت شناختن رسمی فلسطین را به‌عنوان یک کشور تایید کرد.

با این اقدام، جامائیکا به ۱۴۰ کشور دیگر عضو سازمان ملل متحد می‌پیوندد که از راه‌حل ۲دولتی برای مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین حمایت می‌کنند. جانسون اسمیت بر تعهد جامائیکا به رعایت اصول منشور ملل متحد، ترویج احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و حق تعیین سرنوشت تاکید کرد.

این تصمیم در بحبوحه نگرانی‌های طولانی مدت در مورد بحران غزه گرفته شده است و جامائیکا از آتش‌بس فوری و افزایش دسترسی به کمک‌های بشردوستانه حمایت می‌کند. دولت بر حمایت خود از گفتگو‌های دیپلماتیک به عنوان کلید حل مناقشه و تضمین امنیت و حاکمیت همه طرف‌های درگیر تاکید می‌کند.

وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم با تعهد قوی جامائیکا به اصول منشور سازمان ملل متحد است که به دنبال ایجاد احترام متقابل و همزیستی مسالمت‌آمیز بین طرف‌ها و همچنین به رسمیت شناختن حق مردم برای تعیین سرنوشت است.

براساس گزارش روسیا الیوم، پس از قطعنامه‌ای که مجمع عمومی با اکثریت قاطع در ۲۹ نوامبر تصویب کرد، فلسطین به عنوان دولت غیرعضو ناظر در سازمان ملل پذیرفته شد. فلسطین در سال ۲۰۱۱ درخواست عضویت کامل کرد، اما درخواستش در آن زمان از حمایت لازم برای انتقال به مرحله رأی‌گیری در شورای امنیت برخوردار نشد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • هشدار اسپانیا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح
  • مجارستان : رقابت ناتو در اوکراین جرقه جنگ جهانی سوم را خواهد زد
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است