Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@02:05:18 GMT

جمع‌آوری روزانه ۵ تن زباله عفونی در آستارا

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۰۵۱۳

جمع‌آوری روزانه ۵ تن زباله عفونی در آستارا

شهردار آستارا با بیان اینکه در ۹ ماه گذشته اقدامات موثری در زمینه خدمات شهری انجام شده است ، گفت: روزانه پنج تن زباله عفونی امحاء شده از بیمارستان شهید بهشتی این شهر جمع‌آوری و ساماندهی می‌شود.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد : در ۹ ماه گذشته در حدود ۷۳۰ مورد از درخواست‌ها و مشکلات شهروندان به صورت حضوری و یا از طریق ارتباط با سامانه ۱۳۷ رسیدگی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۱۶ چشمه سرویس بهداشتی احداث، ترمیم و رفع نواقص شده است، اضافه کرد: تعداد ۵۸ عدد سطل مکانیزه شهری و ۲۵۰ عدد سطل پارکی و ۸۰ عدد ریل باکس‌های مکانیزه خریداری و در شهر آستارا نصب شده است.

شهردار آستارا ادامه داد: نیروهای واحد خدمات شهری آستارا طبق برنامه عملیات  تنظیف، شستشو و رنگ‌آمیزی جداول، کانال‌ها و معابر اصلی و دیوارهای شهری را انجام می‌دهند و پاکبانان پس از توجیه در تمامی اوقات روز در مسیرهای حساس شهر مستقر می‌شوند.

معیتی به پاکسازی و امحاء آگهی‌های تاریخ گذشته در شهر آستارا اشاره کرد و گفت: در این مدت پاکسازی و شن‌کشی ساحل دریا به صورت دوره‌ای انجام شده است.

وی جمع‌آوری روزانه پنج تن زباله‌های امحاء شده عفونی از بیمارستان شهید بهشتی، ساماندهی و بهسازی محل دفن پسماند شهرستان، پیگیری و بررسی لازم جهت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا را از دیگر اقدامات انجام شده از سوی کارکنان معاونت خدمات شهری شهرداری آستارا برشمرد.

شهردار آستارا ادامه داد: شستشوی مخازن مکانیزه و خودروهای حامل زباله، سم‌پاشی و پاکسازی کانال‌ها و معابر جهت جلوگیری از شیوع حیوانات ناقل بیماری، رفع و پاکسازی مسیر رودخانه‌های محلی، اجرای برنامه‌های پاکسازی به صورت گروهی و خارج از شیفت کاری، پاکسازی حاشیه رودخانه و زیر پل‌های اصلی و جمع‌آوری نخاله‌های موجود از معابر شهری و صدور اخطاریه‌های عمرانی از دیگر اقدامات مهم انجام شده در این مدت است.

معیتی با اشاره به اجرای شش مرحله برنامه‌ پاکسازی محیطی با مشارکت واحد خدمات شهری و سازمان‌های مردم‌نهاد در مدت ۹ ماه گذشته، افزود: جلسات توجیهی و تشریح وظایف نیروهای خدماتی در راستای ارایه خدمات مطلوب و همکاری در برگزاری مراسم های فرهنگی و اجتماعی به صورت منظم انجام می‌شود.

وی گفت: در این مدت ۲۷ قلاده سگ ولگرد که برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کردند در شیفت‌های منظم به وسیله طعمه‌گذاری، تور و قفس،  زنده‌گیری و از کوچه و خیابان‌های این شهر جمع‌آوری شده است.

شهردار آستارا افزود: در این مدت نیمکت‌های فرسوده از معابر اصلی و ساحل مخیری جمع‌آوری و پل‌های فلزی تعمیر، بهسازی و صداگیری شده است.

معیتی به اجرای تسطیح و خاکریزی در مبادی ورودی شهر آستارا اشاره و خاطرنشان کرد: دراین مدت از انجام حفاری‌های غیر مجاز جلوگیری شده است.

وی آماده‌سازی و ایجاد محل شنای طرح سالم‌سازی دریا، محصور کردن ملک‌های بلاصاحب و جلوگیری از ورود افراد دوره‌گرد، ساماندهی و پیگیری و ثبت امور اموات در محل آرامستان و جمع‌آوری بنرهای فاقد مجوز و تاریخ گذشته را از دیگر اقدامات مهم معاونت خدمات شهری شهرداری آستارا در ۹ ماه گذشته امسال عنوان کرد.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 406730

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی آستارا شهرداری شهر پسماند شهري زباله های شهری بیماری های عفونی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۰۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، این برنامه به صورت نمادین و مشترک با شبکه بهداشت و درمان شهرستان سربیشه و در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست سالم و پاک در محدوده ورودی شهرستان سربیشه برگزار شد.

شافعی، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست سربیشه با تاکید بر اهمیت و نقش آموزش عمومی در مراقبت از محیط زیست و پرهیز از رهاکردن زباله‌ها در طبیعت گفت: بسیاری از زباله‌ها و مواد دور ریختنی به خصوص کیسه‌های پلاستیکی بلای جان طبیعت و غذای بعضی از حیوانات شده و از این رو آسیب‌های جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت برنامه‌های مناسبتی برابر تقویم ملی و جهانی محیط زیست و اجرای برنامه‌های نمادین برای جلب مشارکت عمومی، افزود: امروز و همزمان با روز جهانی پاکسازی زمین نمایندگی حفاظت محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در برنامه‌ای محدوده وسیعی از ورودی شهر سربیشه را با حضور جمعی از مسئولین ادارات شهرستان، نیرو‌های نظامی و انتظامی و دوستدارن طبیعت و جمعی از دانش آموزان دبیرستان دکتر علی شریعتی شهر سربیشه از زباله پاکسازی کردند.

دیگر خبرها

  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان
  • پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • ۸۰ خاور زباله از یک منزل کشف شد!