Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از عملکرد بانک مرکزی در تامین اوراق مشارکت برای توسعه مترو انتقاد کرد. تاریخ انتشار: 07:58 - 01 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۸۸۷۳۳ سید محمود میرلوحی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با اشاره به بدعهدی بانک‌ها در تامین اوراق مشارکت برای توسعه مترو، گفت: بانک مرکزی در اسفند سال ۹۷، درباره اوراق مشارکت برای مترو سهمیه‌ای گرفته، اما علی‌رغم اینکه مسیر‌های لازم طی شده، به دلیل موضوع وثیقه‌ها هنوز تامین اعتبار از این محل صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان اینکه متاسفانه به نظر می‌رسد همواره دچار افراط و تفریط هستیم، افزود: در گذشته موسسات مالی اقتصاد کشور را به این مرحله رکود تورمی رسانند طبیعتا اولین مقصر وضعیت فعلی بانک‌ها هستند، اما اکنون به تکالیف قانونی خود عمل نمی‌کنند.   میرلوحی با تاکید بر اینکه بهانه تراشی بانک‌ها در ارایه تسهیلات مصوب برای توسعه مترو قابل پذیرش نیست، تصریح کرد: بانک‌ها برای انتشار اوراق قرضه‌ای که ۵۰ درصد اصل و سود به عهده دولت است سخت گیری‌های بسیاری را در حق شهرداری روا می‌دارند.   بیشتر بخوانید: مطالبه مالک پلاسکو از شهرداری چیست؟   این عضو شورای شهر تهران با اشاره به رایزنی صورت گرفته با رئیس کل بانک مرکزی، گفت: منابع مذکور باید هر چه سریع‌تر به دست مترو برسد تا به این واسطه هر ماه یک ایستگاه افتتاح شود.   وی ادامه داد: منابع حاصل از انتشار اوراق قرضه ۹۲۰ میلیارد تومان است که با آن می‌توان ۱۰ ایستگاه را افتتاح کرد. میرلوحی با بیان اینکه با توجه به اصلاح نرخ بنزین، آلودگی هوا و مسائلی از این دست لازم است توجه به مترو بیش از پیش باشد، گفت: متاسفانه با وجود اینکه همه مسئولان و حتی قانون بر ضرورت توسعه مترو تاکید دارند، اما اقدام عملی در این راستا صورت نمی‌گیرد.   این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه قوانین مکرر و پشتیبانی قانونی برای حمایت از توسعه مترو وجود دارد، افزود: بانک عامل باید به این توجه داشته باشند که مدیریت فعلی شهر تهران تلاش کرده که ساختار مالی شفاف باشد از این رو باید حمایت‌های لازم در مسیر توسعه ناوگان عمومی صورت بگیرد.    انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شهرداری شهرداری تهران مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۰۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟

به گزارش همشهری آنلاین، یاشار لطفی مدیر اجرایی خط ۷ مترو تهران در مورد آخرین وضعیت تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی گفت: «به دنبال اتمام عملیات حفاری گالری ورودی ایستگاه ورزشگاه تختی، مرحله ساخت و نصب سازه نگهبان کیوسک ورودی این ایستگاه آغاز شده است. از طرفی بخشی از تونل تک خط مابین ایستگاههای آهنگ و بسیج نیز که باید دو خطه شود، در حال تکمیل است و در مجموع ۱۷۰۰ متر دیگر به طول مسیر در حال بهره‌برداری فعلی اضافه خواهد شد.»

لطفی در ادامه به اهمیت بهره‌برداری از ایستگاه ورزشگاه تختی اشاره کرد و افزود: «نکته مهم در خصوص تکمیل و افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ این است که با اضافه شدن آن به جمع ایستگاههای شبکه مترو پایتخت، با توجه به افزایش ادوات ریلی موجود در این محدوده و تکمیل سامانه سیگنالینگ، در صورت تامین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در کل خط ۷ فراهم شده و می‌توان این زمان را به ۵ الی ۸ دقیقه تقلیل داد. تحقق این مساله مهم، دستاوردی موثر در زمینه بهبود کیفیت جابجایی مراجعان و کاهش زمان معطلی مسافران به حساب می‌آید.»

مدیر اجرایی خط ۷ مترو در پایان صحبت‌های خود گفت: «ایستگاه ورزشگاه تختی باتوجه به جزیره ای بودن به عنوان بزرگترین ایستگاه خط ۷، دارای سکوی پیاده و سوار شدن جزیره‌ای بوده و امکان دسترسی سریع مسافران به این امکان حمل و نقلی را فراهم می‌سازد؛ ضمن اینکه معماری فضای داخلی ایستگاه از حال و هوای ورزشی محدوده پیرامونی خود تاثیر پذیرفته و به لحاظ شکلی، تنوعی در نوع ساخت کیوسک ورودی آن به چشم خواهد آمد.»

او گفت: زمان تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی نیمه دوم امسال خواهد بود.

کد خبر 845211 برچسب‌ها مترو خط ۷ حمل و نقل سفر - گردشگری تهران پایتخت مترو تهران مترو حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند
  • آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • زمینه تکمیل و بهره‌برداری از مونوریل قم فراهم شده است
  • اقدامات سیستمی و سامانه ای موجب تسریع در پیشبرد برنامه های تحولی بانک توسعه تعاون است
  • بهره‌برداری از مرحله یک خط ۳ مترو مشهد؛ شاید تا مرداد
  • رفع نشتی در ۵ مرکز بهره‌برداری خطوط انتقال گاز
  • تامین پایدار آب شرب 2 شهر و 19 روستا با بهره برداری از فاز اول طرح توسعه ای تصفیه خانه آب خوانسار
  • فاز یک خط ۳ مترو مشهد تا مردادماه بهره‌برداری شود
  • ضرورت تسریع در بهره برداری از طرح تونل انرژی تبریز