Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس اجرایی دولت افغانستان در واکنش به اقدامات اخیر رئیس جمهور این کشور اظهار داشت که روند صلح در انحصار یک فرد نیست و خواست همه مردم افغانستان است. تاریخ انتشار: 08:02 - 01 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۸۸۸۱۶

به گزارش خبرگزاری میزان، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان در نشست شورای وزیران اظهار داشت که صلح در انحصار یک فرد نیست، بلکه خواست تمام مردم این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان طی اقدامی تمام فعالیت‌های مربوط به صلح را از وظایف وزارت دولت در امور صلح تعیین کرده است.

عبدالله با انتقاد از این تصمیم گفت که به هیچ وجه یک وزارت نمی‌تواند کار مربوط به صلح را در افغانستان انجام دهد.

وی از تصمیم اخیر ریاست جمهوری افغانستان درباره این که فعالیت‌های صلح در محور وزارت دولت در امور صلح انجام شود، به عنوان «اظهارات ناسنجیده» یاد کرد و روند صلح را متعلق به مردم افغانستان دانست.

رئیس اجرایی دولت افغانستان تاکید کرد که باید هیئت مذاکره‌کننده از همه مردم نمایندگی کند.

 

بیشتر بخوانید: باطل شدن ۱۰ هزار شکایت انتخاباتی در افغانستان عبدالله: بخش خصوصی اقتصاد افغانستان را متحول می‌کند

به گزارش هشت صبح، تلاش‌ها برای گفت‌وگوهای صلح تشدید شده است. مذاکرات مقدماتی آمریکا و گروه طالبان در قطر نیز ادامه دارد.

چندی قبل طالبان اعلام کرده بود که با آمریکا درباره «امضای توافق‌نامه صلح و مراسم‌ آن» رایزنی کرده است و این ‌گفت‌وگوها ادامه دارد.

از سوی دیگر، هفته‌ گذشته وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که طالبان با طرح کاهش خشونت موافقت کرده است. همچنین نمایندگان آمریکا، ناتو، یوناما و اتحادیه اروپا در نشستی در شهر دبی بر کاهش خشونت‌ها تأکید کردند.

حکومت افغانستان اما با طرح کاهش خشونت‌ مخالفت کرده و بار دیگر تأکید کرده است که صلح پایدار بدون تأمین «آتش‌بس» ممکن نیست.

با این حال، حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان و برخی از کارشناسان معتقدند که تاکید بیش از حد به برقراری «آتش‌بس»، مانع صلح و گفت‌وگوهای بین‌الافغانی خواهد شد.

انتهای پیام/

تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حکومت افغانستان عبدالله عبدالله افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۰۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز اتفاق نظر داشته باشند

رییس مجلس شورای اسلامی گفت که که باید دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز با هم اتفاق نظر داشته باشند تا مردم از این وضعیت بیش از پیش آسیب نبینند

به گزارش مشرق، صبح امروز جلسه بررسی مسائل ارزی با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، فرزین رییس کل بانک مرکزی، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید، اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و حجت الاسلام بحرینی و محسن زنگنه اعضای کمیسیون‌های‌ اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش ها در دفتر رئیس مجلس برگزار شد.

در این جلسه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده است.

وی تاکید کرد که باید دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز با هم اتفاق نظر داشته باشند تا مردم از این وضعیت بیش از پیش آسیب نبینند؛ بنابراین لازم است دو قوه به یک تصمیم مشترک برسند تا از قوای مجریه و مقننه یک حرف شنیده شود.

دیگر خبرها

  • سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان را در همه سطوح ارتقا می‌دهیم
  • دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز اتفاق نظر داشته باشند
  • تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • قالیباف: دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز اتفاق نظر داشته باشند
  • ابراز همدردی رئیس هلال احمر ایران با مردم افغانستان
  • نه رئیسی، رئیس جمهور دو دوره ای می شود نه بایدن
  • خروجی تکلیف دولت در قانون جهش تولید مسکن، پایان انحصار مشاورین املاک و رایگان شدن عقد قرارداد اجاره
  • نوسانات بازار برای برای مردم مشکل ساز است
  • تحقق شعار سال را فراموش نکنیم/ جهش تولید با مشارکت مردم در انتظار پایان انحصار زمین‌های دولتی است