Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جمیل احمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اساس آموزش و مهارت فنی حرفه ای در جهاد کشاورزی تکیه بر آموزش در بخش ترویج است، اظهار داشت: این اداره کل در راستای توجه به نیاز بازار کار فعلی و آتی استان از طریق نیازسنجی‌های انجام شده اقدام به تدوین استانداردهای شایستگی شغل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این استانداردها توسط کارشناسان، محققان و مربیان این اداره کل تدوین شده است، افزود: فنی حرفه‌ای استان با برخی دستگاه‌ها مانند میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز تفاهم‌نامه‌هایی در این راستا منعقد کرده است.

احمدی با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی در راستای توسعه بخش کشاورزی در استان اضافه کرد: با توجه به نیاز بازار کار آموزش‌های مهارتی ارائه می‌شود که کارآمدی لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای جایگزین کردن ارزش اجتماعی مهارت‌گرایی از اولویت‌های این اداره‌ کل بوده که به همین منظور برنامه‌هایی تدوین شده است، گفت: هدف شورای مهارت استفاده و بهره‌برداری بهینه از منابع دستگاه‌های مختلف برای اثربخشی بهتر در حوزه توسعه آموزش‌های مهارتی است.

احمدی ایجاد وحدت رویه در منابع موجود در سطح شهرستان‌ها و استان را از تاثیرات مثبت تشکیل شورای مهارت اعلام کرد و یادآور شد: زیرساخت‌های آموزش مهارتی در کردستان بسیار بالا بود و همین زیرساخت‌ها موجب کسب مدال‌های مختلف در مسابقات بین‌المللی مهارت شده است.

مدیرکل آموزش فنی حرفه ای کردستان تاکید کد: امسال در مجموع در خوشه‌های صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی، ۲۲ هزار و ۸۸۲ نفر از آموزش‌های مهارتی سازمان آموزش فنی حرفه ای بهره‌مند شده‌اند.

در حال حاضر ۱۶ مرکز آموزش فنی حرفه ای چارت دار دولتی و ۱۳۴ آموزشگاه فنی حرفه ای خصوصی در این استان مجوز فعالیت دارند که حدود ۷۵۰ مربی نیز در این مراکز مشغول به کار و آموزش هنرجویان هستند.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کردستان کشاورزی اشتغال فراگیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کردستان کشاورزی اشتغال فراگیر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کردستان کشاورزی اشتغال فراگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۰۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش رشته‌های آموزشی در مرکز فنی و حرفه ای میناب

محمد بذرافشان مدیرکل آموزش فنی و حرفه ایی هرمزگان گفت: رشته آموزشی جدید ساخت درب و پنجره دوجداره در مرکز میناب راه اندازی شده و تا پایان سال هم رشته لوله کشی صنعتی که زیرمجموعه طرح نفت است، راه اندازی می‌شود.

وی افزود: کارگاه‌هایی که برای مهارت آموزی به بخش خصوصی واگذار می‌شود به هنرجویان بصورت رایگان آموزش می‌دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ایی هرمزگان گفت: در مرکز فنی و حرفه ایی میناب ۱۶ رشته آموزشی وجود دارد که پارسال دو هزار و ۷۹۷ تن در مراکز ثابت و سیار توانستند مهارت فنی دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • ۶۴ هزار نفر در دوره آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند
  • بهترین آموزشگاه مهارت‌های فنی با ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی
  • افزایش رشته‌های آموزشی در مرکز فنی و حرفه ای میناب
  • راه اندازی رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ایی میناب
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز فنی و حرفه ای برای تحقق شعار سال