Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل برنامه‌ریزی آموزش‌های فنی حرفه‌ای گفت: به طور میانگین ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی حرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند؛ البته این میزان با توجه به رشته‌های دانشگاهی در حال تغییر است.

سپیده بارانی مدیر کل برنامه‌ریزی آموزش‌های فنی حرفه‌ای در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره رشته‌های این دانشگاه گفت: رشته‌های موجود در کاردانی پیوسته دانشگاه فنی حرفه‌ای همان رشته‌های هنرستان کاردانش و فنی و حرفه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دانشجویان در حقیقت سه سال در هنرستان به تحصیل می‌پردازند و بعد از آن پس از حضور در دانشگاه فنی‌حرفه‌ای به مدت دوسال ادامه تحصیل خواهند داد و مدرک کاردانی پیسوته اخذ می‌کنند.   افزایش چهار رشته دردانشگاه فنی حرفه‌ای  بارانی با بیان اینکه اکنون ۴ رشته به کاردانی پیوسته افزوده‌ایم؛ اظهار کرد: با توجه به ۴ رشته افزوده شده در هنرستان این چهار رشته را به مجموعه رشته‌های دانشگاه فنی حرفه‌ای افزوده‌ایم. همچنین برای افزایش مهارت دانشجویان مرکز آموزش‌های آزاد را راه‌اندازی کرده‌ایم این مرکز با توجه به رویکرد خود به برگزاری دوره‌هایی مهارت محور می‌پردازد.

مدیر کل برنامه‌ریزی آموزش‌های فنی حرفه‌ای با بیان اینکه ۷۰ درصد دانشجویان پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار می‌شوند؛ تصریح کرد: در حقیقت این آمار با توجه به رشته‌های گوناکون در تغییر است، اما به طور کل می‌توانیم بگوییم به میزانی که یک دانشگاه نیروی کار ماهرتری تولید کند به همان میزان دانشجویانش وارد بازار کار خواهند شد به همین منظور می‌توانیم بگوییم که میزان اشتغال دانشجویان دانشگاه فنی حرفه‌ای به دلیل مهارت افزایی از سایر دانشگاه‌ها بیشتر است.   اساتید دانشگاهی برای جذب در آزمون عملیاتی شرکت می‌کنند وی با بیان اینکه افزایش ارتقاء کیفیت آموزش دانشجو به خودی خود اتفاق نمی‌افتد؛ اظهار کرد: یک سری مولفه‌های دیگر مثل برنامه‌ریزی درسی اساتید، فضا و تجهیزاتی که به کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها اختصاص داده می‌شود نیز در افزایش ارتقاء کیفیت آموزش تاثیرگذار است به این منظور علاوه بر تغییر برنامه درسی دانشجویان به جذب اساتید با توان مهارتی بالا پرداخته‌ایم به نحوی که اساتید پس از شرکت در آزمون عملیاتی برای مربی گری در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه فنی حرفه‌ای پذیرش می‌شود. در همین راستا در پروسه جذب هیئت علمی رویکرد مهارتی را اتخاذ کرده‌ایم.   رتبه بندی دانشگاه‌ها به هیچ وجه قابل قبول نیست بارانی با اشاره به اینکه در سه حوزه تجهیزات، هیئت علمی و برنامه درسی تحول اساسی داشته‌ایم؛ تصریح کرد: با انجام اینگونه تحولات ارتقاء کیفیت آموزشی دانشجو به بار می‌آید. در بحث رتبه‌بندی دانشگاه‌ها باید مطلبی را مد نظر قرار دهیم به طوری که اگر دانشگاه فنی و حرفه‌ای را که رویکرد مهارتی دارد با یک دانشگاه دیگر مانند تهران که رویکردش مهارتی نیست مقایسه کنیم درحقیقت مقایسه اشتباهی کرده‌ایم.

مدیر کل برنامه‌ریزی آموزش‌های فنی‌حرفه‌ای ادامه داد: یکی از شاخص‌های رتبه بندی دانشگاه‌ها میزان مقالات است. با توجه به اینکه دانشگاه فنی حرفه‌ای دانشجوی تحصیلات تکمیلی ندارند به نوشتن مقاله نیز اهمیت نمی‌دهد در حقیقت مهارت مهم‌ترین محور این دانشگاه است. به همین منظور رتبه بندی موجود به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود، زیرا چند دانشگاه با رویکرد‌های متفاوت را به مقایسه می‌گذارد.   اساتید و دانشجویان به فرصت‌های مطالعاتی در صنعت اعزام می‌شوند وی با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه فنی‌حرفه‌ای به فرصت‌های مطالعاتی در صنعت می‌روند؛ اظهار کرد: این دانشگاه به دلیل اینکه دانشجوی تحصلات تکمیلی ندارد فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور به معنای رایج در دانشگاه‌های دیگر را نیز ندارد، اما دانشجویان به دوره‌های کارورزی اعزام می‌شوند که می‌توانیم ازاین دوره‌ها با نام فرصت مطالعاتی یاد کنیم.

بارانی تصریح کرد: اساتید دانشگاهی نیز به فرصت‌های مطالعاتی اعزام می‌شوند به طوری که هر شش ماه یک بار به طور پیوسته یا یک سال به صورت پاره وقت در صنعت آموزش می‌بینند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فنی حرفه ای اشتغال زایی دوره آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین سایت آموزش فارکس کدام است؟

بهترین سایت آموزش فارکس کدام است و برای استفاده از مطالب آموزش رایگان فارکس یا دوره آموزش فارکس به صورت حرفه‌ای سراغ کدام سایت و کدام مجموعه باید برویم؟

بازار فارکس یک بازار بسیار حرفه‌ای برای انجام معامله است و کسانی که تجربه و مهارت کافی برای انجام معامله در این بازار را داشته باشند می‌توانند یک درآمد ثابت و پایدار ماهیانه آن هم به دلار برای خود رقم بزنند. اگر بخواهیم روش‌های رسیدن به درآمد دلاری در ایران را با هم مقایسه کنیم بازار فارکس بهترین گزینه برای کسانی است که مهارت کافی در تحلیل تکنیکال فارکس را دارند. اما چگونه و با استفاده از خدمات کدام سایت می‌توانیم به مهارت کافی برای معامله‌گری در بازار فارکس برسیم؟

 شاید در نظر اول این موضوع برای شما چندان اهمیت زیادی پیدا نکند اما واقعیت اینجاست که انتخاب بهترین سایت آموزش فارکس اهمیت بسیار زیادی در موفقیت در این بازار خواهد داشت و اگر شما در این انتخاب هرگونه سهل انگاری داشته باشید، احتمالاً باید قید موفقیت در بازار فارکس را برای همیشه بزنید. این موضوع وقتی جذاب‌تر می‌شود که بدانید اگر کسی آموزش‌های اولیه بازار فارکس را در یک مجموعه ضعیف پشت سر بگذراند، حتی در آینده با استفاده از خدمات آموزش حرفه‌ای در بهترین آموزشگاه فارکس و با استفاده از بهترین دوره آموزش حضوری فارکس هم نمی‌تواند موفقیت خود را تضمین شده بداند. آموزش‌های ضعیف و اشتباه گذشته ذهنیت معامله‌گران را به خود مشغول و امکان استفاده از روش‌های مدرن و بهتر برای ترید در بازار فارکس را از آنها سلب می‌کند. از این رو توصیه می‌کنیم که حتماً در این مقاله به دقت نکات مربوط به انتخاب بهترین سایت آموزش فارکس را مطالعه کرده و در این انتخاب بهترین عملکرد را از خود نشان دهید.

سایت آموزش فارکس چیست؟

 قبل از هر چیزی باید تعریفی از سایت آموزش فارکس برای شما داشته باشیم و سایت‌های آموزشی مربوط به بازار فارکس را برای شما دسته‌بندی کنیم. آموزش فارکس یک آموزش بسیار حرفه‌ای است و برای منظور نیاز است حتماً اساتید حرفه‌ای و با تجربه در معاملات بازار فارکس فعال باشند. هرگز نباید آموزش فارکس را مانند آموزش یک نرم‌افزار یکی بدانید و شرایط انتخاب بهترین استاد آموزش فارکس برای شما دقیقاً مشابه با شرایط انتخاب بهترین استاد آموزش یک نرم‌افزار باشد.

کسی که خودش قبلاً در معاملات بازار فارکس به موفقیت نرسیده به هیچ وجه نمی‌تواند گزینه خوبی برای ارائه خدمات آموزشی مربوط به این بازار باشد. بر اساس این نکته سایت‌های آموزش فارکس را می‌توانیم به دو دسته سایت‌های آموزش تخصصی و سایت‌های آموزش عمومی تقسیم بندی کنیم. در سایت‌های آموزش عمومی عملاً مکان دسترسی به اساتید متخصص و با تجربه و موفق در معاملات بازار فارکس بسیار پایین‌تر است و شما باید دقت بیشتری در انتخاب این قبیل سایت‌ها برای آموزش رایگان فارکس و آموزش حرفه‌ای فارکس داشته باشید.

در آن سو در سایت‌های تخصصی معمولاً خدمات ویژه‌ای برای آموزش این بازار ارائه می‌شود که شما می‌توانید با استفاده از این خدمات شانس خود را برای موفقیت در معاملات بازار فارکس افزایش دهید. علاوه بر این سایت‌های آموزش فارکس مطالب آموزشی را در دو دسته مطالب آموزش رایگان و دوره آموزش حضوری فارکس ارائه می‌کنند. مطالعه مقالات آموزش رایگان فارکس جذابیت‌ها و اهمیت خاص خود را دارد اما فراموش نکنید که برای ترید در بازار حرفه‌ای و پرچالشی مانند فارکس، نیاز است تا حتماً آموزش‌های حرفه‌ای را نیز پشت سر بگذرانید. 

بهترین سایت آموزش فارکس کدام است؟

بر اساس اطلاعاتی که در بالا به آنها اشاره کردیم حالا نوبت به معرفی بهترین سایت آموزش فارکس می‌رسد. در ادامه تلاش ما بر این است که هم سایت‌هایی را به شما معرفی کنیم که استفاده از مطالب آنها برای آموزش رایگان فارکس در اختیار شما قرار می‌گیرد و همین که می‌توانید با استفاده از این سایت‌ها در بهترین دوره آموزش حضوری فارکس نیز شرکت کنید. بهترین روش برای یادگیری بازار فارکس این است که شما ابتدا با مطالب آموزشی رایگان به تسلط اولیه در این بازار رسیده و با یک شناخت اولیه یک دوره آموزشی حرفه‌ای را برای خود انتخاب نمایید.

 به همین دلیل وجود مقالات آموزشی رایگان پرکاربرد و جذاب هم یکی از ویژگی‌های مهمی است که شما در انتخاب بهترین سایت آموزش فارکس باید به آن دقت داشته باشید. صرف برگزاری بهترین دوره ترید یا بهترین دوره ترید فارکس به تنهایی نمی‌تواند تضمین کننده وجود یک سلسله مطالب آموزشی کامل و جامع در سایت آن مجموعه باشد. 

1- بیبی پیپس (Baby Pips)

اولین سایتی که برای آموزش فارکس باید به آن اشاره داشته باشیم یک سایت خارجی زبان است که البته سابقه بسیار طولانی در آموزش‌های مربوط به بازار فارکس داشته و بسیار معروف و مشهور است. سایت بیبی پیپس آموزش‌های مربوط به بازار فارکس را به صورت کاملاً رایگان و از مبتدی تا حرفه‌ای برای علاقه‌مندان در نظر گرفته است. حتی اگر کوچک‌ترین شناختی نسبت به بازار فارکس نداشته باشید می‌توانید با استفاده از مطالب و مقالات آموزش رایگان بیبی پیپس به شناخت کامل و جامعی از این بازار رسیده و حتی معاملات اولیه خود را در حساب دمو نیز آغاز کنید. 

اصلی‌ترین ویژگی و مزیتی که در این سایت آموزشی می‌توانیم به آن اشاره داشته باشیم، ارائه مطالب به زبان کاملا ساده و جامع است و شما تک تک نکات مربوط به معامله‌گری در بازار فارکس را می‌توانید در این سایت در اختیار داشته باشید. البته نقطه ضعف اصلی این سایت برای کاربران ایرانی، انگلیسی بودن زبان مقالات است و همین موضوع برای کسانی که دانش انگلیسی کافی نداشته باشند تبدیل به یک چالش بزرگ خواهد شد. اگر دسترسی به ابزارهای ترجمه سایت دارید می‌توانید از مقالات آموزش رایگان بیبی پیپس استفاده کنید. همچنین لازم به توضیح است که این سایت به صورت کاملاً تخصصی در ارائه مطالب آموزشی مربوط به بازارهای مالی مانند بازار فارکس و ارز دیجیتال فعالیت دارد.

2- یودمی (Udemy)

دومین سایتی که برای آموزش فارکس باید به آن اشاره داشته باشیم سایت جامع و مشهور یودمی است. یودمی یک سایت آموزشی کامل و چند منظوره است و فقط مختص بازار‌های مالی مانند فارکس نیست و سایر مطالب آموزشی را نیز می‌توان در آن پیدا کرد. البته یودمی را نباید با سایر سایت‌های آموزشی همه جانبه یکی بدانید، زیرا این سایت بسیار مشهور بوده و آموزش دهندگان قدرتمندی در حال ارائه مطالب آموزشی مربوط به بازار فارکس در این سایت هستند.

کورس‌ها و جلسات آموزشی مربوط به بازار فارکس را می‌توانید به صورت پشت سر هم در این سایت پشت سر گذاشته و در نهایت به مهارت خوبی برای معامله‌گری در بازار فارکس برسید. چالش اصلی استفاده از آموزش‌های سایت یودمی نیز همان انگلیسی بودن مقالات آموزشی سایت است. 

3- کانون بورس

علاقمندان به کسب آموزش‌های حرفه‌ای هم به صورت آموزش رایگان و هم به صورت دوره‌های حضوری حرفه‌ای می‌توانند از سایت‌هایی مانند کانون بورس هم استفاده نمایند. کانون بورس یک سایت تخصصی در ارائه مطالب آموزشی مربوط به بازارهای مالی است که از صفر تا صد این بازارها را در دستور کار آموزشگاه خود قرار داده و شما می‌توانید از همان زمان مبتدی و بدون هیچگونه شناختی نسبت به بازارهای مالی از جمله فارکس، مطالب آموزشی این سایت را دنبال نمایید. شرکت در دوره فارکس کانون بورس می‌تواند از صفر تا صد مهارت‌های لازم برای معامله‌گری در این بازار را در اختیار شما قرار دهد. 

4- ایران بروکر

دیگر سایت فارسی زبانی که می‌توانیم در لیست سایت‌های آموزش فارکس به شما معرفی کنیم ایران بروکر است. این سایت نیز سابقه قابل توجهی در ارائه مطالب آموزشی مربوط به معاملات بازارهای مالی داشته و مقالات آموزشی رایگان خوبی را برای شروع معاملات بازار فارکس در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. البته هرچند برگزاری دوره‌های آموزشی حرفه‌ای مانند کانون بورس در دستور کار ایران بروکر قرار ندارد، اما به هر حال برای شروع یادگیری بازار فارکس سایت مناسبی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بهترین سایت آموزش فارکس کدام است؟
  • فرماندهی فارغ‌التحصیل از دانشگاه کوچه و بازار
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • حمایت دانشگاه تهران از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای کار
  • کاهش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در آمریکا برای دومین سال متوالی
  • ما نخبه نیستیم، عدالت آموزشی در اغماست! / سهم ثروت برای قبولی در رشته‌های پرطرفدار چقدر است؟ +فیلم
  • افزایش رشته‌های آموزشی در مرکز فنی و حرفه ای میناب
  • افزایش رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ای میناب
  • راه اندازی رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ایی میناب
  • نگرانی از حضور صلواتی دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادغام می شود؟