Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

در این بین اکثریت مواقع بازیگری به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان محسوب می‌شود، شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت باشد، قابل لمس نباشد، اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی به بازیگری نگاه کنیم، این هنر به واقع به تمرین، مطالعه، شهود و مطالعات فراوانی نیازمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدن در تئاتر خیابانی

بدن جسمی است سخت و البته قابل انعطاف که از تمامی قوانین ماده‌ای وجسمی و نسبی تبعیت می‌کند. بدن از دو سطح تشکیل شده است: اول آنچه که دیده شدنی است و دوم آنچه که هست، اما دیده نمی‌شود. در واقع لایه رویی پوست که سومین و سخت‌ترین پوسته بدن است، حدفاصل دیده شدنی‌ها و دیده ناشدنی‌هاست. یک بنا را که در نظر بگیرید، نازک کاری آن را به حساب پوست رویی بدن و آنچه که در پس این نازک کاری پنهان است را به حساب اجزای درونی بدن بگذارید.

حال بی مورد نخواهد بود که همین مثال را تا آنجا ادامه دهیم که مسئله‌ی ضرورت بنا مطرح می‌شود: هر بنایی به علتی ساخته می‌شود و هر بدنی هم باید برای قسمتی از برخورد با درام ورزیده شود. به هر روی بسیار متفاوت است که زیر پای بازیگر، کف پوش برای حرکت باشد یا آسفالت. این را هم می‌دانیم که بازیگر مجاز به آسیب رساندن به خود نیست.

بدن جسم است و نیاز به محاسبات بسیار زیاد برای وقوع حرکاتش دارد. بدن معمولا برای حرکت از انواع بازشدگی‌ها، تاشدگی‌ها، دورشدگی عضلات از محور‌های اصلی بدن و نزدیک شدگی‌های اعضای بدن به محور‌های اصلی بهره می‌برد. در هنگام محاسبات حرکتی حتی به کشیدگی‌ها نیز توجه می‌شود و تمام زیبایی یک حرکت، مفهومی در اوج خود به کشیدگی‌های بهداشتی اعضا از محور‌های اصلی بدن استوار می‌شود.

نرم‌گاه‌ها و سخت‌گاه‌های بدن

معمولا بدن برای رسیدن به معیار حرکتی صحیح و اهتراز از آسیب دیدگی‌های احتمالی پس از شناخت کامل بازیگر به دو قسمت کلی تقسیم می‌شود: نرم گاه‌ها و سخت‌گاه‌ها. نبود شناخت روی این دو قسمت، همواره بازیگران را با آسیب‌های بعضا غیر قابل جبران رودررو می‌کند. افتادن‌ها که امری است بسیار مهم و در هر اجرای خیابانی با انواع آن مواجه می‌شویم، باید بر روی نرم‌گاه‌های بدن متمرکز شودو نه بر روی سخت‌گاه‌ها.

از شناخت‌های دیگر آناتومی که به حرکاتی زیبا و به دور از حادثه برای بازیگران تئاتر خیابانی منجر می‌شود، خطوط بدن هستند که به دو دسته خط‌های صاف و منحنی تقسیم می‌شوند. خطوط صاف بدن در برخورد‌های فیزیکی با اجسام و کف‌های سفت از قبیل سنگ فرش‌ها و آسفالت‌ها به سادگی صدمه می‌بینند، اما انعطاف پذیر کردن آن‌ها برای رسیدن به خطوط منحنی، آن‌ها را از صدمه‌ها مصون می‌دارد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش بازیگری چگونه بازیگر شویم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۰۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشِ بهرام افشاری قبل از آغاز، ۲ میلیاردی شد!

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت» پیش از شروع اجراها و در پیش‌فروش بیش از ۶۰۰۰ بلیت فروخت و دو میلیاردی شد.

«چه کسی جوجه تیغی را کشت» به تهیه کنندگی محمد قدس که از ۱۵ فروردین روی صحنه می رود؛در دوره ی اجرای قبلی  توانست نظر مخاطبان تئاتر و هنرمندان را به خود جلب کند و بازخوردهای بسیار مثبتی از اجرا توسط مخاطبان در فضای مجازی و سایت تیوال منتشر شده است.

پیش فروش روزهای جدید این نمایش در سایت تیوال آغاز شده است.

تئاتر «چه کسی جوجه تیغی را کشت» با بازی بهرام افشاری و تینو صالحی از ۱۵ فروردین ماه هر روز در دو سانس در ساعت‌های ۲۰ و ۲۱:۳۰ در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه خواهد رفت.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: پایان همه چیز خوب است. اگر پایان چیزی بد شد؛ نگران نباش! این پایانش نیست.

از دیگر عوامل این اثر نمایشی می‌توان به مدیر تولید: علی ‌اکباتانی، دستیار کارگردان: حسن خان‌محمدپور، گرافیست: پیمان امدادی و مدیر تبلیغات:  آریان امیرخان اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خاطراتی از «بلبل» شدن فردوس کاویانی و چند ماجرای دیگر
  • قدردانی از هنرمندانی که چراغ تئاتر را روشن نگه داشته‌اند
  • «آن‌ها دروغ می‌گویند» در پردیس تئاتر شهرزاد
  • درخشش هنرمندان سیرجانی در سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی
  • هنرهای نمایشی زاهدان، زنده اما کم‌رمق است
  • نمایشِ بهرام افشاری ۲ میلیاردی شد
  • استقبال مخاطبان از «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت»
  • ضرورت اجرای مداومِ تئاتر خیابانی برای گردشگران
  • نمایشِ بهرام افشاری قبل از آغاز، ۲ میلیاردی شد!
  • تئاتر کودک، تقابل تأثیرگذارترین رسانه با تأثیرپذیرترین مخاطب