Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسلان شکری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۲۵ روستا در ارومیه، ۱۹ روستا در مهاباد، ۱۳ روستا در پیرانشهر، ۱۷ روستا در سلماس و چهار روستا در تکاب قرار دارد.

وی بیان کرد: طبق آخرین برآورد راه دسترسی به ۲۵ روستا در ارومیه، ۱۷ روستا در پیرانشهر، ۱۶ روستای مهاباد، ۱۰ روستای سلماس، ۹ روستا در سردشت و یک روستا در تکاب بسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این روستاها بیشتر در مناطق سخت‌گذر و کوهستانی استان قرار دارد، افزود: با تلاش عوامل راهداری تلاش می‌شود راه دسترسی به این روستاها تا قبل از ورود موج بارشی جدید بازگشایی شود. 

وی اظهار داشت: هم‌اکنون ۹۰۰ نفر از عوامل راهداری در ۶۸ راهدارخانه‌های ثابت، سیار و استیجاری استان مستقر شده‌اند و با استفاده از ۴۲۰ دستگاه ماشین‌آلات و ادوات راهداری مشغول ارایه خدمت به شهروندان هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: عوامل این اداره‌کل کنترل عملیات برف‌روبی در ۱۲ هزار کیلومتر از انواع راه‌ها و ۸۹ گردنه از جمله ۱۸ گردنه راه‌های اصلی استان را بر عهده دارند.

اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی امسال در قالب طرح زمستانی از طریق سامانه جامع ۱۴۱ آماده پاسخگوی آخرین وضعیت راه‌های استان و ارایه مشاوره به رانندگان و مسافران در آذربایجان‌غربی است.

علاوه بر شماره ثابت ۱۴۱، شهروندان می‌توانند از طریق تلفن گویای شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۱ اطلاعات راه‌های مورد نیاز را دریافت کرده و سفر خود را مدیریت کنند.

ورود سامانه بارشی از غرب کشور به آذربایجان‌غربی موجب بارش برف در بیشتر نقاط این استان شده‌است و بارش‌ها تا اواخر وقت روز گذشته ادامه داشت؛ در این مدت ارتفاع برف در برخی مناطق برف‌گیر استان به بیش از نیم متر رسید.

هم‌اکنون ۱۰ هزار و ۷۷۷ کیلومتر راه بین شهری و روستایی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این مقدار هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر را راه روستایی و مابقی راه بین شهری تشکیل می‌دهد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی راهداری بارش برف پروندهٔ خبری چهره زمستانی استانها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی راهداری بارش برف آذربایجان غربی راهداری بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۰۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون تا پایان هفته

الیاس آبده رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشاگرد گفت: راه‌های روستایی مسدود شده بر اثر بارندگی های۲۷ فروردین در بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد تا پایان هفته بازگشایی می‌شود.

در این بارندگی راه ۱۰ حدود روستای بخش گافر و پارامون مسدود شد.

وی افزود: ماشین آلات و لودر به مناطقی که راه آن‌ها مسدود شده اعزام و راه‌ها به طور موقت باز شده و رفت وآمد برقرار است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشاگرد گفت: ساخت راه روستا‌های خوشاب، ذهاب، ذهبارک، زمین عباسو، دهوست بالا، میهان، آخران، پارپیان و جنگل از برنامه‌های امسال اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

۱۰ روستای بخش گافر و پارامون شش هزار نفر جمعیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در این شهر سیل راه انداخت
  • محور هراز بازگشایی شد
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی
  • بازگشایی گردنه بیژن پادنای سمیرم
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته 
  • گردنه بیژن پادنای سمیرم بالاخره بازگشایی شد
  • بازگشایی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون تا پایان هفته
  • بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • افزایش بارش‌ها در آذربایجان‌ غربی