Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@15:15:12 GMT

فراخوان جذب هیأت علمی از ۲۲ بهمن آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۰۹۵۱

رییس مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بیستمین و سومین فـراخـوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیأت علمی دانـشگاه‌ها و مـؤسسات آمـوزش عـالی و پژوهشی کـشور از ۲۲ بهمن ماه به مدت ۱۲ روز در سامانه مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم آغاز می‌شود.

حجت الاسلام محمدرضا رضوان طلب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره آغاز فراخوان جذب هیأت علمی برای بهمن ماه ۹۸، اظهار داشت: متقاضیان جذب هیأت علمی در دانشگاه ها می توانند از روز سه شنبه ۲۲ بهمن ماه تا سوم اسفندماه با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مرکز جذب وزارت علوم برای ثبت نام اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعلام نیاز دانشگاه ها برای جذب هیأت علمی روز دوشنبه ۳۰ دی ماه به پایان رسید، گفت: مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی وزارت علوم از امروز سه شنبه تا ۱۵ بهمن ماه اعلام نیاز دانشگاه ها را بررسی و ظرفیت های جذب هیأت علمی بر اساس آمایش آموزش عالی  اختصاص می دهد.

رییس مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم، زمان تطبیق نیاز دانشگاه ها با تاییدیه مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم را در روزهای ۱۶ تا ۲۰ بهمن ماه اعلام کرد.
رضوان طلب همچنین درباره سایر برنامه های زمان بندی فراخوان جذب هیأت علمی در بهمن ماه ۹۸ گفت: فرایندهایی از جمله بررسی اولیه پرونده متقاضیان با نظر هیأت اجرایی جذب دانشگاه در پنج روز کاری و ارسال پرونده های متقاضیان دارای شرایط اولیه به کمیته های بررسی توانایی های علمی و صلاحیت عمومی در هفت روز کاری باید توسط دانشگاه ها انجام شود.
به گفته عضو هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، نتیجه بررسی صلاحیت علمی و عمومی توسط دانشگاه ۴۵ روز کاری به طول می انجامد و هیأت های اجرایی جذب دانشگاه ها به فاصله ۱۵ روز مهلت تصمیم گیری برای جذب افراد دارند.
معاون وزیر علوم افزود: فرایند ارسال پرونده متقاضیان مورد تایید هیأت اجرایی جذب دانشگاه به دبیرخانه هیأت مرکزی جذب باید در هفت روز کاری انجام شود.
وی با بیان اینکه تمام این فرایندها باید در بازه زمانی چهارم اسفندماه ۹۸ تا سوم خردادماه ۹۹ انجام شود، گفت: دانشگاه ها حداکثر تا اول مردادماه ۹۹ مهلت دارند نتیجه نهایی را به متقاضیان جذب اطلاع دهند.

رییس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره ظرفیت پذیرش جذب در این دوره از فراخوان، خاطرنشان کرد: حدود ۸۰۰ نفر برای کسب کرسی های هیأت علمی دانشگاه‌ها و موسسات دولتی در فراخوان بهمن ماه ۹۸ جذب می شوند.

رضوان طلب تاکید کرد که دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در این فراخوان، سقف سهمیه ندارند.

این مقام مسوول وزارت علوم درباره جذب هیأت علمی یادآور شد: منظور از جذب اعضای هیأت علمی، هرگونه استخدام عضو هیأت علمی به صورت قراردادی، پیمانی، طرح سربازی، مأموریت و انتقال است.
به گفته رضوان طلب، پس از انجام مصاحبه علمی، عمومی و انجام تحقیقات محلی، پرونده‌ها به هیأت اجرایی جذب دانشگاه یا مؤسسه مربوطه، برای بررسی همه مدارک و جمع بندی صلاحیت‌ها ارجاع می‌شود و با رأی اعضای هیأت اجرایی، تشخیص صلاحیت داوطلب نهایی شده و به اطلاع داوطلب می‌رسد.

وی اظهار داشت: ابلاغ استخدام پیمانی اعضای هیأت علمی پس از تأیید هیأت مرکزی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی دانشگاه و مؤسسه مربوطه صادر می شود.

لینک کوتاه: asriran.com/002yfY

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هیات علمی دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون حوزه وزارتی وزیر علوم منصوب شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی معاون حوزه وزارتی را منصوب کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت علوم، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر «حمیدرضا کوهدار» را به عنوان معاون حوزه وزارتی منصوب کرد.

در حکم انتصاب حمیدرضا کوهدار خطاب به وی آورده است؛

نظر به مراتب تعهّد، دانش و تجارب و روحیۀ تحول‌خواهی ارزنده جناب عالی به موجب این حکم به سمت معاون حوزه وزارتی منصوب می شوید. لازم است ضمن هماهنگی با مدیرکل حوزۀ وزارتی در تمشیت و پیش برد امور و کمک به دست یابی به اهداف، سیاست ها و برنامه های آن دفتر هماهنگی و همکاری شایسته مبذول نمایید.

امید است با توکّل به خداوند سبحان و تلاش‌های جناب‌عالی و همکاران دفتر وزارتی، اهداف و سیاست‌های این وزارت در زمینۀ راهبری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فنّاوری بر پایۀ قوانین و سیاست‌های دولت و در چارچوب برنامه‌های ارائه شده اینجانب به مجلس شورای اسلامی تحقق یابد.

توفیق جناب‌عالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خداوند متعال خواستارم.

گفتنی است؛ حمیدرضا کوهدار (زاده تهران _ ۱۳۶۱) دانش‌آموخته رشته مواد و متالوژی، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با مرتبه استادیاری است که از مهمترین سوابق اجرایی و مدیریتی وی می‌توان به مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت، مدیر ترویج و گفتمان‌سازی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، مدیر گروه اجرایی‌سازی اسناد ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، مشاور مدیرکل بورس سازمان امور دانشجویان اشاره کرد.

وی همچنین عضو هیات علمی برگزیده دانشگاه علم و صنعت در امور آموزشی، عضو بنیاد ملی نخبگان و دانشجوی نمونه کشوری بوده است.

پیش از این امین عبدالله‌زاده در این سمت قرار داشت که هم‌اکنون به عنوان مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم منصوب شده است.

دیگر خبرها

  • «محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • دوستار سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • نشست شورای مسکن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم «امریه سربازی» جذب می‌کند
  • فراخوان جذب نیروی امریه در وزارت علوم
  • کمبود اعتبار پنج همتی دانشگاه‌ها در تامین تغذیه دانشجویان
  • رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزیر علوم منصوب شد
  • رییس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم منصوب شد
  • معاون حوزه وزارتی وزیر علوم منصوب شد
  • معاون حوزه وزارتی وزارت علوم منصوب شد