Web Analytics Made Easy - Statcounter

جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی هشتم دی ماه گذشته اسامی ۳۰ نفر افراد منتخب خود را به عنوان نامزدهای این تشکل سیاسی در انتخابات اسفند ماه آتی مجلس شورای اسلامی در قالب یک اطلاعیه منتشر و اعلام کرده بود.

رییس جبهه پیروان امام راحل و رهبری در خراسان رضوی روز سه‌شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: تنها دو نفر از افرادی که نامشان در لیست ۳۰ نفره این جبهه آمده بود، احراز صلاحیت نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک نفر دیگر نیز برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام نکرد.

سیدمحسن بنی‌هاشمی به عملکرد هیاتهای نظارت و شورای نگهبان در احراز صلاحیتها اشاره و بیان کرد: جناحهای سیاسی مختلفی در سطح کشور حضور دارند لذا مشارکت نامزدها از جناحهای مختلف سیاسی در رقابتها، گرایش مردم را به حضور در انتخابات و میزان مشارکت ملی افزایش می‌دهد

وی افزود: امیدواریم شورای نگهبان تجدیدنظری در تایید صلاحیت نامزدها انجام دهد تا افراد بیشتر با گرایشهای سیاسی متنوع‌تر در انتخابات اسفند ماه آتی شرکت کنند.

شورای نگهبان مته بر خشخاش نگذارد

رییس جبهه پیروان امام راحل و رهبری در خراسان رضوی ادامه داد: مهم حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات است لذا شورای نگهبان باید نسبت به مسایل در روند ارزیابی صلاحیت افراد با اغماض بنگرد و خیلی مته بر خشخاش نگذارد.

وی گفت: هیچیک از جناحهای سیاسی در کشور به دنبال حذف حضور خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیستند پس باید شورای نگهبان در تایید صلاحیتها، جناحهای سیاسی مختلف در کشور را مدنظر داشته باشد.

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد.

"حوزه مشهد و کلات" شامل بخش مرکزی شهرستان مشهد و شهرستان کلات با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی است.
حوزه مشهد با پنج نماینده، حوزه نیشابور شامل شهرستانهای فیروزه و نیشابور با دو نماینده، حوزه انتخاباتی سبزوار شامل شهرستانهای جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و سبزوار با دو نماینده، حوزه انتخاباتی درگز منحصر به همین شهرستان با یک نماینده، حوزه قوچان شامل شهرستانهای فاروج و قوچان با یک نماینده، حوزه فریمان شامل شهرستانهای سرخس و فریمان و بخشهای احمدآباد و رضویه شهرستان مشهد با یک نماینده، حوزه کاشمر شامل شهرستانهای بردسکن، خلیل‌آباد و کاشمر با یک نماینده، حوزه تربت‌حیدریه شامل شهرستانهای زاوه، مه‌ولات و تربت‌حیدریه با یک نماینده، حوزه انتخاباتی گناباد شامل شهرستانهای بجستان و گناباد با یک نماینده، حوزه خواف شامل شهرستانهای رشتخوار و خواف با یک نماینده، حوزه تربت‌جام شامل شهرستانهای تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام با یک نماینده و بالاخره حوزه انتخاباتی چناران شامل شهرستانهای بینالود (طرقبه‌شاندیر) و چناران با یک نماینده در مجلس شورای اسلامی ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند ماه آتی بطور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها مشهد اصولگرایان انتخابات مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد اصولگرایان انتخابات مجلس شورای اسلامی مشهد اصولگرایان انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۰۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند

 احمد وحیدی عصر سه‌شنبه در حاشیه آیین معارفه استاندار لرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: با پشت سرگذاشتن مرحله نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب ۲۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه به دور دوم کشیده شد.

وی اظهار داشت: در این مرحله انتخابات در هشت حوزه انتخابات الکترونیکی است و حوزه‌هایی که بیش از یک نماینده انتخاب می‌شود مراحل انتخابات بصورت تمام الکترونیکی است.

وی ادامه داد:تمام مقدمات آماده شده است و در روز ۲۱ اردیبهشت مرحله دوم انتخابات برگزار می‌شود که از مردم دعوت می‌شود در این دوره از انتخابات حضور پرشور داشته باشند.

وحیدی با اشاره به مصوبات دور نخست سفر ریاست جمهور به لرستان گفت: مصوبات دور نخست سفر به لرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: موضوعات کلانی مانند سد معشوره کار یک روزه نیست و سدی بزرگ با حجم ۹۰۰ میلیون متر مکعب نیازمند مقدماتی است که انجام شده و منابع تامین خواهد شد.

او با اشاره به اجرای طرح راه آهن نیز ادامه داد:این طرح در سال‌های پیشین ۳۸ درصد پیشرفت داشت و در سال گذشته نیز ۱۳ درصد رشد داشته است که مشکلی ساده حقوقی در این طرح وجود دارد که به زودی برطرف خواهد شد و تمام مشکلات حقوقی مورد نظر مردم در دستور کار قرار دارد.

وزیر کشور ادامه داد: لرستان مورد توجه رییس جمهور و دولت قرار دارد و با حمایت جدی مبالغ و اعتبارات قابل توجهی برای استان مقرر خواهد شد و سرمایه گذاری بخش خصوصی و بستر سازی بسیار خوبی تا ۲۰ همت در لرستان در نظر گرفته شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات