Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@06:23:14 GMT

تاسیس شعب جدید دانشگاه آزاد در آسیای میانه

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۱۰۳۴

تاسیس شعب جدید دانشگاه آزاد در آسیای میانه

علیرضا شیخ عطار در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه ظرفیت خالی به مقدار کافی در دانشگاه آزاد برای جذب دانشجویان خارجی وجود دارد، اظهار کرد: براساس مطالعاتی که انجام دادیم، برخی رشته ها از جمله پزشکی، مهندسی پزشکی، رشته های میان رشته ای، مدیریت، حقوق، مهندسی تکنولوژی های نوین و پیراپزشکی طرفداران بیشتری در میان دانشجویان کشورهای منطقه دارد که تمامی این رشته ها در حال حاضر در دانشگاه آزاد تدریس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور بین الملل رئیس دانشگاه آزاد افزود: ما از بین مجموع ۴۰۰ واحدی که داریم به ۴۰ واحد دانشگاه اجازه داده ایم که دانشجوی غیرایرانی جذب کنند. هر کدام از این ۴۰ واحد، در تعدادی از رشته ها قوی تر هستند و قرار است در هر واحد بر روی رشته های خاص سرمایه گذاری شود.

شیخ عطار ادامه داد: تا پایان امسال نزدیک به ۱۸ هزار دانشجوی غیرایرانی خواهیم داشت که ۷ هزار نفر از این تعداد مربوط به جذب امسال است و پیش بینی ما این است که جذب دانشجوی خارجی سال آینده در دانشگاه آزاد افزایش یابد و به بیش از ۷ هزار برسد.

وی به برنامه دیگر دانشگاه آزاد برای جذب دانشجوی غیرایرانی از کشورهای آسیای میانه و همچنین ایجاد شعب جدید دانشگاه در برخی کشورها اشاره کرد و گفت: برنامه این است که ابتدا از کشورهای آسیای میانه از جمله افغانستان، پاکستان، آفریقا (تانزانیا، غنا و اوگاندا) دانشجوی خارجی جذب کنیم و پس از آن در این کشورها شعب جدید دانشگاه را راه اندازی کنیم.

کد خبر 4830730 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشجوی خارجی دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه ها دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران سازمان سنجش دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی سقوط هواپیما وزارت بهداشت دانشگاه پیام نور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آزمون استخدامی منصور غلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۱۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود حق بجانب عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲ رشته جدید به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد قوچان اضافه‌شده است، اظهار کرد: مهندسی کامپیوتر گرایش اینترنت اشیا در مقطع کارشناسی ارشد برای اولین بار در سطح دانشگاه آزاد کشور و ریاضی گرایش آنالیز در مقطع دکتری رشته‌های جدید این دانشگاه به‌حساب می‌آیند و از مهرماه ۱۴۰۳ هر دو رشته دانشجو می‌پذیرند.

رئیس دانشگاه آزاد قوچان ادامه داد: این دانشگاه به‌عنوان اولین واحد دانشگاهی از مجموعه دانشگاه‌های آزاد در سال ۱۴۰۰ میزبان نخستین نشست تخصصی اینترنت اشیا با حضور اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی بوده است.

وی بیان کرد: راه‌اندازی رشته مهندسی اینترنت اشیا می‌تواند زمینه‌ساز ورود به انقلاب صنعتی نسل چهارم بوده و موجب شود دانشگاه‌های کشور دوشادوش سایر کشورهای توسعه‌یافته حرکت کند.

کد خبر 6088176

دیگر خبرها

  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست شهرداری نور شد
  • راهیابی دانشجوی دانشگاه آزاد نور به اردوی تیم ملی امید بوکس
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
  • تحصیل ۴۱۸ دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد