Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هضم فست فود‌ها در ارتفاع ۳۵ هزار پایی بسیار دشوار است. دستگاه گوارش انسان در حال پرورش چربی‌های اشباع شده است و این مساله باعث سوزش قلب یا به هم خوردگی معده می‌شود.

خوردن غذا‌هایی با چربی‌های اشباع شده منجر به انسداد جریان خون می‌شود و احتمال بیماری‌هایی همچون لخته شدن خود در سیاهرگ (DVT) را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع مواد غذایی که نباید قبل از پرواز بخورید، در زیر آمده است:

انواع کلم ها: فشار هوای داخل کابین هواپیما تنظیم شده است، اما همچون هوایی نیست که روی زمین دارد. این مساله باعث می‌شود هوا و گاز‌های بلعیده شده در معده و روده باریک افزایش پیدا کنند و شرایط ناراحتی همچون نفخ برای مسافر به وجود بیاید. برای جلوگیری از این مشکل، از خوردن سبزیجاتی همچون بروکلی، گل کلم و دیگر انواع کلم‌ها که منجر به ایجاد نفخ می‌شوند، خودداری کنید.

آدامس‌ها و آب نبات‌های رژیمی: محصولات رژیمی که قند ندارند شاید برای افرادی که رژیم یا دیابت دارند، مناسب باشد، اما این مواد خوراکی مقادیر زیادی شیرین کننده مصنوعی درونشان وجود دارد. متاسفانه بدن انسان برای هضم مواد مصنوعی ساخته نشده است. به همین دلیل، این مواد می‌توانند منجر به ایجاد نفخ، گاز و حتی خاصیت ضد یبوست شوند.

نوشیدنی‌های کربن دار: نوشیدنی‌های کربن دار همچون آب‌های گازدار و ماءالشعیر‌ها منابع اصلی برای ایجاد نفخ هستند.

حبوبات: بسیاری از سبزیجات و حبوبات حاوی نوعی شکر غیرقابل هضم هستند که منجر به نفخ شکم می‌شود. اگر نمی‌توانید از خوردن یک کاسه لوبیای گرم یا عدسی برای صبحانه چشم پوشی کنید، حداقل آن‌ها را از یک شب قبل داخل آب بخیسانید تا شکر‌های نفاخ آن تا حدی از بین بروند.

سیر: سیر بسیار خوش طعم است، اما باعث بوی بد دهان و بدن انسان می‌شود. سیر حاوی سولفوریک است و توسط جریان خون و ریه جذب می‌شود. به این معنا که پس از خوردن سیر حتما بوی سیر خواهید گرفت حتی اگر دندان‌های خود را مسواک بزنید. بنابراین، برای خاطر بغل دستی خود در هواپیما، از خوردن غذا‌های سیر دار پیش از پرواز خودداری نمایید.

آب، یخ، قهوه یا چای داخل هواپیما را ننوشید: خیلی خوب است که آب بدن شما تکمیل باشد، اما بهتر است شیشه آب خودتان را همراه داشته باشید و از نوشیدنی‌های رایگان داخل کابین هواپیما استفاده نکنید. تحقیقات نشان داده اند، تانکر‌های آب بیشتر هواپیما‌ها با استاندارد‌های بهداشتی مطابقت ندارند و حاوی باکتری‌هایی همچون E. coli هستند. چای و قهوه‌هایی که داخل هواپیما سرو می‌شوند نیز از همین تانکر تهیه می‌شوند و اصولا به اندازه کافی گرم نمی‌شوند تا باکتری‌ها کشته شوند.

منبع: برنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سفر با هواپیما نکات بهداشتی غذاهای هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۱۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟

    به گزارش تابناک، مطالعات جدید نشان داده است که مصرف دو عدد تخم مرغ برای سلامتی مفید است.   همشهری آنلاین در گزارشی به نقل از یورونیوز نوشت: تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است. تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.   تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.   سلامت چشم   تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.   دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.   در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.   در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.   سوپرغذای تقویت‌کننده مغز   یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.   در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.   مدیریت طبیعی وزن   تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.   مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.   روزی چند عدد تخم‌مرغ می‌توان خورد؟ متخصصان تغذیه پاسخ می‌دهند   علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند. بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

دیگر خبرها

  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • نکته حائز اهمیت در حمله کوادکوپترهایی که به سخره گرفته شدند
  • محدودیت وزن وسایل در پرواز
  • پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد
  • قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟
  • حذف واسطه‌های فروش بلیت هواپیما؟
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند