Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه نشست امروز (دوشنبه 30 دی ماه) کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: در جلسه امروز شورای عالی اقتصاد طرح‌های مربوط به وزارت نیرو بررسی و برخی از آنها تصویب شد که یکی از مهم ترین این طرح‌ها تعویض یک میلیون کولر گازی بود در واقع وزارت نیرو در تلاش است با اجرای این پروژه مصرف صحیح انرژی را مدیریت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعویض یک میلیون کولر گازی موجب صرفه جویی 2 میلیارد مترمکعبی گاز می‌شود

وی با بیان اینکه تعویض یک میلیون کولر گازی موجب صرفه جویی 2 میلیارد مترمکعبی گاز می‌شود، افزود: با اجرای این طرح، می‌توان زمینه صادارت گاز صرفه‌جویی شده را با نرخ صادراتی فراهم کرد.

عضو کابینه دوازدهم اضافه کرد: این طرح از مناطق گرمسیری شروع و طی سه سال با همکاری سازندگان داخلی 600 اشتغال مستقیم و 1800 اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

اردکانیان اظهار کرد: از آنجایی که حدود 21 هزار مگاوات مربوط به اوج بار در هر سال به دلیل دستگاه‌های سرمایشی است، هرچه راندمان این دستگاه‌ها بهتر شود، برق کمتری مصرف خواهد شد در نتیجه کشور به احداث نیروگاه کمتری نیاز دارد. بیشتر سوخت مصرفی نیروگاه‌ها، گاز است بنابراین با کاهش نیاز کشور به احداث نیروگاه، صرفه جویی قابل ملاحظه ای در مصرف گاز صورت می‌گیرد.

وزیر نیرو ادامه داد: براساس گزارشات وزارت نفت، میزان مصرف گاز خانگی به ویژه در فصل سرما بسیار است که این مصرف بر صادرات گاز و تولید برق در نیروگاه‌ها تاثیر منفی دارد، اگر میزان مصرف گاز خانگی کنترل نشود ممکن است نیروگاه‌ها برای تولید برق با مشکل روبه رو شده و نقصان برق و مواجه با خاموشی خسارت قابل مواجهی را ایجاد کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انرژی وزیر نیرو صادرات گاز کولر گازی رضا اردکانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند

علی نقوی مدیر عامل بورس انرژی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با اهمیت بحث گواهی صرفه‌جویی گفت: همه می‌دانیم در کشور ما برای حوزه انرژی با چند مشکل از جمله بیش مصرفی و مصرف بالاتر از استاندارد در صنعت و خانوار برای انواع حامل‌های انرژی مواجه هستیم که برای مدیریت و کاهش این موارد در دنیا روش‌های مختلفی به کار می‌رود یکی از این روش‌ها استفاده از ابزار‌هایی است که مشارکت خود مصرف کننده را در پی دارد یا مشوق‌هایی را برای سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرد که در ایران این موضوع در چارچوب بازار بهینه سازی مصرف انرژی و محیط زیست مطرح شده است که با توجه به پذیرش گواهی‌های صرفه جویی برق و گاز توسط هیئت پذیرش بورس انرژی ایران، امیدواریم شرکت توانیر و شرکت ملی گاز ایران بزودی شاهد آغاز معاملات آن باشیم.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: اتفاقی که رخ می‌دهد این است که صرفه‌جویی قیمت پیدا می‌کند و در بازار میزان صرفه‌جویی قابل معامله می‌شود و اگر بازار شکل و عمق خوبی بگیرد انگیزه لازم میان سرمایه‌گذاران ایجاد خواهد کرد.

 نقوی می‌گوید: پس با این گواهی، صرفه‌جویی بها پیدا می‌کند و سرمایه‌گذاران می‌توانند میزان صرفه‌جویی را در یک بازار شفاف رقابتی به فروش برسانند و اگر این بازار بتواند جذابیت خاص خود را داشته باشد می‌تواند انگیزه بیشتری را برای سرمایه‌گذاران جهت صرفه‌جویی و سرمایه‌گذاری در این حوزه ایجاد کند.

او افزود: البته که چالش‌هایی مانند دولتی بودن، قیمت‌های متنوع در بخش‌های مختلف انرژی هم در این زمینه مطرح می‌شود که این مسئله سبب شده این بازار با تاخیری شکل بگیرید.

مدیر عامل بورس انرژی گفت: گواهی صرفه‌جویی جویی در حوزه تمام حامل‌های انرژی قابلیت استفاده دارد و مقرارت آن موجود است و به شکل صریح در آیین‌نامه اجرایی بازار بهینه سازی مصرف انرژی و سوخت بحث گواهی صرفه جویی برق و گاز به عنوان دو عامل انرژی مهم دیده شده خوشبختانه در برنامه هفتم هم احکام خوبی برای توسعه این بازار در نظر گرفته شده است. مطالعاتی را در خصوص بنزین و گازوئیل با نهاد‌های مسئول مطرح کردیم و این آمادگی وجود دارد که در حوزه سایر حامل‌های انرژی هم از این گواهی استفاده کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • خوزستانی‌ها از چه کولر گازی‌هایی استفاده نکنند
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • اسلامی: ارزش سوخت فسیلی صرفه‌جویی شده در نیروگاه بوشهر ۸ میلیارد دلار است
  • کولر آبی بخریم یا گازی؟
  • کولر گازی برای کدام مناطق، قبوض نجومی برق را همراه دارد
  • قبض سنگین برق برای مصرف‌کنندگان کولر گازی
  • قبض سنگین برق در پی استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل
  • صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند