Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» ذبیح‌الله نیک‌فر لیالستانی نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از سوی دولت، گفت: متأسفانه دولت قانون هدفمندی یارانه‌ها را به شکل ناقص اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه دولت‌های نهم و دهم از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها عدول کرده‌اند، اظهار داشت: در دولت‌ فعلی نیز مشکلاتی برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها وجود دارد که این مشکلات باعث شده تا همه مردم یارانه یکسانی دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: ۷۰ درصد جامعه همچنان یارانه نقدی را بدون در نظر گرفتن میزان حقوق و درآمد، دریافت می‌کنند و این در شرایطی است که ۳۰ درصد از جمعیت کشور درآمد بالایی دارند و نیازی به دریافت یارانه نقدی نیز ندارند که این روش پرداخت یارانه باید اصلاح شود.

نیک‌فر اضافه کرد:  طبق اطلاعات به دست آمده از مرکز آمار، متوسط درآمد سالانه هر خانوار در دهک‌های پردرآمد، تقریبا حدود ۱۰۴ میلیون تومان و مجموع درآمد دهک‌های پایین نیز متوسط، هفت میلیون تومان در سال است، با این وضعیت می‌بایست درآمدهای حاصل از حذف یارانه نقدی پردرآمدها به سمت اشتغال جوانان و ایجاد شرایطی برای بهبود وضعیت مسکن زوج‌های جوان سوق پیدا کند. وی تصریح کرد: مردم پذیرفته‌اند که حذف یارانه نقدی پردرآمدها کارِ به مراتب بهتری است و ۱۲ هزار میلیارد تومان منابعی که از این محل آزاد می‌شود، تأثیر بسیاری در اوضاع اقتصادی خانوارها و اشتغال جوانان خواهد داشت و همین رقم عایدی خوبی برای دولت جهت جبران هزینه‌ها خواهد بود.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: به طور قطع، مجلس موافق تصمیم دولت برای حذف یارانه نقدی پردرآمدهاست و معتقدم که می‌بایست خارج از چارچوب‌ جناح‌بندی‌های سیاسی به موضوع نگاه شود، زیرا در صورتی که این اقدام، به درستی اجرا شود، تأثیر به‌سزایی در حل مشکلات اقتصادی و کاهش فقر و همین‌ طور توجه بیشتر به محرومان خواهد داشت

منبع: نماینده

کلیدواژه: حذف یارانه های پردرآمدها نماینده یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۱۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن از خجالت پوتین درآمد

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود توهین و او را «قصاب» خواند.

پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید نوشت که جو بایدن در سخنرانی خطاب به رای‌دهندگان در کارولینای شمالی در عین حال از یک طرح برای افزایش مالیات بر درآمد افراد قشر پردرآمد و رساندن نرخ این مالیات از ۸.۲ درصد به ۲۵ درصد صحبت کرده است. 

 به گفته رئیس جمهور آمریکا، این طرح می‌تواند باعث کسب ۴۰۰ میلیارد دلار از راه این مالیات در عرض ۱۰ سال آینده شود. 

 رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: «تصور کنید ما با این پول چه کار‌هایی می‌توانستیم انجام دهیم. ما می‌توانستیم به شکلی اساسی کسری بودجه فدرال را کم کنیم. ما می‌توانستیم خدمات مراقبت در منزل را تضمین کنیم. ما می‌توانستیم خیلی کار‌های اساسی دیگر را انجام دهیم از جمله اینکه سرانجام حمایت از اوکراین در برابر پوتین قصاب را تضمین کنیم.» 

 بایدن که تا کنون توهین‌های مکرری به رئیس جمهور روسیه داشته پیش از این نیز از پوتین با لفظ قصاب و خونریز توصیف کرده بود. رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار از یک اردوگاه آوارگان اوکراینی در ورشو با پرسش از سوی خبرنگاران درباره اینکه پوتین مواجه شده و پاسخ داد: «او یک خونریز است.»

اوایل اسفند ماه گذشته نیز رئیس جمهور آمریکا به پوتین در یک مراسم خصوصی در سان فرانسیسکو توهین کرده و او را «دیوانه» و «حرامزاده» خوانده بود.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در آن زمان در واکنش به این توهین بایدن گفت: «این اظهارات سخیف از زبان رئیس دولت آمریکا بعید بود توهین او به رئیس‌جمهور یک کشور مانند پوتین ننگ بزرگ برای خود ایالات متحده است.»

بایدن همچنین به تمدید تحریم‌ها علیه روسیه برای یک سال دیگر به بهانه دست داشتن در حملات سایبری پرداخت. دولت بایدن مدعی شده است فعالیت‌های شرورانه چشمگیر در فضای مجازی همچنان تهدیدی نا معمول و فوق العاده را متوجه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا می‌کند.

جو بایدن یک لایحه برای تامین بودجه دولت خود به ارزش ۱.۲ تریلیون دلار را امضا و از مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کرد لایحه بودجه‌ای به بن‌بست خورده شامل کمک‌ها برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کند.

منبع: ایسنا

tags # جو بایدن سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • تاریخ جدید واریز یارانه نقدی با افزایش ۱۵ درصدی
  • تاریخ جدید واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی/ واریزی ۱ میلیون و ۳۸۰ هزارتومانی برای این خانوار‌ها
  • یارانه فروردین یک میلیون و ۳۸۰ هزارتومان می شود؟
  • استفاده ۱۸۵ هزار خانوار بوشهری از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی
  • یارانه سوخت هواپیما‌ را حذف کنید
  • بایدن از خجالت پوتین درآمد
  • دولت حضور بخش خصوصی خالص در عرصه‌های اقتصادی را تسهیل کند
  • یارانه سوخت هواپیما‌ها فقط به دهک‌های بالا تعلق گرفته است
  • برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد
  • راهی برای کسب درآمد حلال وجود ندارد!