Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علی امام درباره آخرین وضعیت توسعه غربی خط 4 متروی تهران گفت: بنا بود یکی از پیمانکاران زیر مجموعه بنیاد مسکن کار ساخت 4.5 کیلومتر خط 4 را با 4 ایستگاه ارم سبز، پروانه، کاشانی و میدان چهارباغ را در ازای دریافت مجوز ساخت یک مجتمع تجاری بر عهده بگیرد.
او ادامه داد: اما به دلیل طولانی شدن روند اعطای این مجوز که تا حدودی تحت تاثیر تغییر مدیریت نیز بود، پیمانکار از ساخت مجتمع تجاری منصرف شد زیرا در همین مدت مگامال اکباتان و کوروش نیز در غرب تهران ساخته شدند و دیگر برای او صرفه مالی نداشت و گفت می‌خواهم مسکونی بسازم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل متروی تهران اضافه کرد: در صورتی که بتوان مجوز لازم صادر شود تا یک سال و نیم دیگر غرب خط 4 مترو نیز تکمیل خواهد شد
امام همچنین درباره آخرین وضعیت ساخت پایانه خط 3 متروی تهران نیز گفت: مناقصه آن برگزار شده و تا پایان هفته تعیین تکلیف و ابلاغ خواهد شد.
او با بیان این که شورای شهر اجازه انتشار 1300 میلیارد تومان اوراق مشارکت را داده است، اظهار کرد: متاسفانه 910 میلیارد تومان از این اوراق مشارکت از تیر ماه سال جاری در بانک عامل مانده و متاسفانه تا این لحظه پیگیری‌ها برای دریافت این پول بی نتیجه مانده است.
امام با اشاره به این نکته که بانک عامل 910 میلیارد تومان را به شهرداری نمی‌دهد گفت: بانک بر روی وثیقه‌هایی که شهرداری تهران در نظر گرفته ایراد می‌گیرد و ماه گذشته نیز شاهد تغییر مدیرعامل و هیات مدیره این بانک بودیم و دوباره باید رایزنی‌ها را با تیم جدید آغاز کنیم.
مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه براساس قانون بانک عامل باید بلافاصله بهای اوراق مشارکت را به دست منتشر کننده اوراق برساند، تاکید کرد: دیوان محاسبات کشور نیز به این اقدام به عنوان تخلف ورود کرده و در حال پیگیری هستند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران متروی تهران توسعه مترو علی امام اوراق مشارکت شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس

به گزارش تابناک به نقل از مس پرس، دکتر حسین مدرس خیابانی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران به همراه معاون مالی و اقتصادی این شرکت در هفته اول کاری خود با مدیران عامل، اعضای هیات مدیره و معاونان بانک های تجارت، ملت و اقتصاد نوین به طور جداگانه ملاقات و گفت‌و‌‌گو کرد.

همکاری های ارزی ملی مس و بانک تجارت افزایش می یابد

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران در جلسه با هادی اخلاقی مدیر عامل بانک تجارت ضمن ابراز خرسندی از همکاری های مشترک دو مجموعه تاکید کرد: شرکت ملی مس به دنبال تامین مالی مورد نیاز پروژه ها می باشد تا در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» بتواند نقش آفرینی موثری داشته باشد.

وی موضوع تامین مالی به منظور تهیه قطعات و تجهیزات مورد نیاز در حوزه فعالیت های معدنی، اکتشافات و تولید را مسئله اساسی دانست و افزود: لذا با توجه به همکاری های فی مابین امیدواریم از منابع ارزی بانک تجارت در کشورهای روسیه و بلاروس بتوانیم استفاده نمائیم.

ارائه تسهیلات ارزی و ریالی بانک اقتصاد نوین به شرکت ملی مس

دکتر مدرس خیابانی در جلسه با علیرضا بلگوری مدیر عامل بانک اقتصاد نوین با تاکید بر سرعت بخشی به اجرای پروژه های شرکت ملی مس و جهش تولید، دریافت تسهیلات بانکی را از جمله زمینه های همکاری های مشترک فی مابین عنوان کرد.

جذب منابع مالی مورد نیاز طرح های توسعه شرکت ملی مس

وی همچنین در جلسه با فرخ نژاد مدیر عامل بانک ملت، با اشاره به ضرورت گسترش تعاملات مالی و اعتباری گفت: با توجه به اینکه اجرای طرح های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران بالغ بر 15 میلیارد یورو اعتبار نیاز دارد، به طور قطع اجرای تفاهم نامه همکاری بین دو مجموعه می تواند منابع مالی مورد نیاز پروژه های ملی مس را در زمینه های مختلف از جمله ماشین آلات حفاری، بهره برداری از معادن جدید به ویژه معدن سریدون و کارخانجات تغلیظ فراهم کند.

دکتر مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌افزایی تامین مالی شرکت ملی مس را از طریق ایجاد انسجام در بین تمام بازیگران اقتصادی موجود که در کنار این شرکت فعالیت می‌کنند، را از اولویت‌های شرکت ملی صنایع مس ایران دانست.

دیگر خبرها

  • حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند
  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • برخورد قانونی دیوان محاسبات اردبیل با تضییع کنندگان بیت المال
  • گزارش‌های جدید دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • مردم رکن قوی و کارآمد نظارتی دیوان محاسبات هستند
  • گزارش‌های دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • ارائه گزارش های تحلیلی منابع و مصارف به مسئولان اقتصادی
  • خروج نقدینگی از بانک‌ها عامل پرداخت نشدن وام ازدواج است