Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه طی بیانیه‌ای به شدت از تحریف واقعیت و اسطوره‌سازی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره برنامه هسته‌ای تهران انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه روسیه به شدت از ادعاهای «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در خصوص معیارهای سازمان‌ملل که ایران را از فعالیت‌های غنی سازی منع می‌کند انتقاد و آن را اسطوره سازی و تحریف واقعیت توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

آتلانتیک: ترامپ فاجعه ساخت و خود در دام آن افتاد واکنش گستاخانه آمریکا و اروپا به توقف محدودیت‌های عملیاتی ایران در برجام

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «باعث تاسف است که چنین اسطوره سازی در سخنان هوک به نوعی به رویکرد آمریکا درباره عدم انتشار هسته‌ای تبدیل شده است. افسوس که پیچاندن آشکار حقایق شناخته شده، به کار معمول نماینده یکی از بزرگترین قدرت‌های جهان تبدیل شده و اختیاراتی را درباره عدم اشاعه هسته‌ای ادعا می‌کند.»

بر اساس گفته وزارت امور خارجه روسیه، اظهارات هوک در واقع شورای امنیت سازمان ملل را متهم به تصویب قطعنامه‌ای کرده که بر خلاف معاهده عدم اشاعه هسته‌ای است.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: «این پیمان به تمامی کشورهایی که آن را امضا کرده‌اند حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را می‌دهد. ماده چهارم این پیمان اعلام می‌کند که هیچ چیزی در این پیمان نباید به گونه‌ای تفسیر شود که بر حق خلل ناپذیر تمامی اعضای این پیمان برای توسعه تحقیقات، تولید و استفاده از انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز بدون تبعیض و در انطباق با ماده اول و دوم این معاهده تاثیر بگذارد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما تلاش‌ها برای معرفی کردن رویکرهای ملی آمریکا ونیازمندی هایش به عنوان معیارهای بین‌المللی را به خصوص تحت نام سازمان ملل را رد می‌کنیم و هیچ کسی به آمریکا این اختیار را نداده که چنین اقدامی کند.»

هوک روز جمعه در مصاحبه‌ای مدعی شده بود که موضع آمریکا این است که ایران نباید هیچگونه غنی‌سازی اورانیوم داشته باشد.

وی مدعی شد که سازمان ملل در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ قطعنامه‌هایی را تصویب کرد که طی آن ایران را از غنی‌سازی منع کرده است.

به گفته وی،‌ این معیارهای سازمان ملل است که ایران را از غنی‌سازی اورانیوم منع می‌کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا برایان هوک انرژی هسته ای سازمان ملل شورای امنیت آمریکا سازمان ملل وزارت خارجه روسیه ایران غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۱۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | روایت سخنگوی وزارت خارجه از محتوای پیام‌های جدید آمریکا به ایران

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898223

دیگر خبرها

  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • (ویدیو) سخنگوی وزارت خارجه: سلاح هسته‌ای اساساً در دکترین نظامی ایران جایگاهی ندارد
  • ببینید | روایت سخنگوی وزارت خارجه از محتوای پیام‌های جدید آمریکا به ایران
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • روسیه : آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد
  • آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم
  • سفر «بلینکن» با تمرکز بر روسیه و ایران/ وزیر خارجه آمریکا از چین چه می‌خواهد؟
  • واکنش رسمی روسیه به کمک جدید آمریکا به اوکراین
  • احضار سفرای چند کشور توسط وزارت خارجه رژیم صهیونیستی | دلیل احضار چیست؟