Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: عمران خان، نخست وزیر پاکستان امروز (سه شنبه) برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد راهی سوئیس خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: وی به دعوت "کلاوس شوآب" بنیان‌گذار مجمع جهانی اقتصاد در نشست داووس شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه افزود: نخست وزیر پاکستان علاوه بر سخنرانی در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد، در حاشیه این نشست با تعدادی از مقامات کشور‌های شرکت کننده از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیدار و رایزنی خواهد کرد.

این سومین دیدار عمران خان با رئیس جمهوری آمریکا خواهد بود. سران دو کشور پیشتر در ۳۱ تیرماه امسال در کاخ سفید و سپس اول مهرماه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کردند.

این درحالی است که نخست وزیر پاکستان پیش از اینکه عازم داووس شود، با "آلیس ولز" معاون وزیر خارجه آمریکا که در سفری ۴ روزه در پاکستان به سر می‌برد دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

به نظر می‌رسد عمران خان، نخست وزیر پاکستان در نشست امروز علاوه بر مطرح کردن تلاش‌های پاکستان در راستای کمک به بهبود اقتصاد منطقه و جهان، مسائل دیگر از جمله سیاست‌های اسلام آباد درباره مسائل بین‌المللی به ویژه تحولات شبه قاره را با سران کشور‌های مختلف در میان بگذارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عمران خان دونالد ترامپ اجلاس داووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۱۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  پس از اینکه اولیور داودن معاون نخست وزیر انگلیس در مجلس عوام این کشور ادعا کرد که در حملات سایبری چین به انگلیس در سال ۲۰۲۱ اطلاعات حدود چهل میلیون نفر از واجدان شرایط رای دادن در انتخابات انگلیس به سرقت رفت و ایمیل شماری از نمایندگان حزب حاکم محافظه کار که موضع ضد چینی داشتند نیزهک شد، دولت انگلیس اعلام کرد یک شرکت مرتبط با گروه سایبری «APT ۳۱» و دو مقام دولتی را که از آنان نام نبرده است تحریم کرد.
شماری از نمایندگان مجلس از حزب حاکم محافظه کار انگلیس از دولت خواستند دولت چین را به عنوان تهدید کننده امنیت ملی معرفی کند، اما دولت انگلیس در برابر این درخواست آنان تا کنون مقاومت کرده است.
سوئلا برآورمن وزیر کشور پیشین انگلیس نیزپیش‌تر از دولت خواسته بود چین را به عنوان تهدیدی علیه امنیت ملی انگلیس معرفی کند که دولت واکنشی به این درخواست نداشت.
اقدام دولت انگلیس در تحریم دو مقام دولتی و یک شرکت چینی، اما نمایندگان ضد چین در مجلس عوام انگلیس را راضی نکرد و ایان دانکن اسمیت از نمایندگان ضد چینی حزب حاکم محافظه کار با انتقاد شدید از واکنش دولت گفت: واکنش دولت به اقدام چین شبیه فیلی است که موش به دنیا آورده است.
رابرت جنریک وزیر پیشین مهاجرت انگلیس نیز با انتقاد از رویکرد دولت انگلیس در قبال چین گفت: این واکنش‌ها فقط چین را جری‌تر می‌کند نه پاسخگوی اقداماتش.
ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در پی اوج گرفتن حملات علیه چین به ویژه در حزب حاکم محافظه کار که او رهبریش را برعهده دارد گفت: انگلیس خود را برای حفاظت در برابر اقدامات خصمانه چین آماده می‌کند.
نخست وزیر انگلیس همچنین چین را تهدیدی علیه امنیت اقتصادی این کشور دانست.
این در حالی است که دیوید لیدینگتون عضو پیشین دولت انگلیس به نمایندگی از دولت در صدر هیئتی به پکن سفر کرد تا با مقامات حزب کمونیست چین درباره روابط دو کشور گفتگو کند.
بیش از دو سال است که رویکرد انگلیس نسبت به چین کاملا تغییر کرده است و دیگر از روابط دوران طلایی که در زمان نخست وزیری دیوید کامرون و ترزا می‌از آن یاد می‌شد صحبت نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) گاف عجیب نجیب میقاتی؛ روبوسی با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا
  • از برپایی جشن عقدکنان یک زوج تا توزیع کیک رمضانی در مصلی امام خمینی (ره)
  • سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد رونمایی می‌شود
  • دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل
  • اقتصاد فرهنگ و هنر یکی از اولویت‌های اصلی وزارت فرهنگ است / هر فعل اقتصادی نیازمند انضمام نگاه فرهنگی است
  • نشست دوجانبه مقامات طالبان و پاکستان
  • بلژیک: اشغال فلسطین باید پایان یابد
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین
  • ترامپ خواستار توقف جنگ غزه شد
  • مفاد نامه رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران خطاب به وزیر کار