Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@19:38:14 GMT

راند پایانی بین قلعه‌نویی و دایی

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۱۵۴۱

خبرآنلاین نوشت: ماجرای طولانی انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی به مراحل پایانی خود نزدیک شده و احتمالا به زودی سرمربی جدید تیم ملی برای رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 مشخص خواهد شد. در حال حاضر علی دایی گزینه جدی نیمکت تیم ملی است ولی در این راه امیر قلعه‌نویی را هم در کنار خود می‌بیند و احتمالا سرمربی تیم ملی این یکی از این دو نفر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظاهرا مشکل اصلی قلعه‌نویی برای سرمربیگری تیم ملی این است که او به خاطر حضور سپاهان در آسیا می‌خواهد بعد از اسفندماه روی نیمکت ایران بنشیند که فدراسیون با این موضوع مخالف است ولی در صورت انصراف تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا ممکن است قلعه‌نویی هم تصمیم بگیرد زودتر کارش را آغاز کند. علاوه بر این قلعه‌نویی در فدراسیون حامیانی چون اسلامیان و ساکت، که با او در سپاهان افتخارات زیادی را کسب کرد را هم دارد که این موضوع می‌تواند به سرمربی فعلی سپاهان شانس حضور دوباره روی نیمکت را تیم ملی دهد.

در مقابل اما علی دایی حمایت بالای بازیکنان تیم ملی را دارد و برخی از بازیکنان مثل سردار آزمون به صراحت از تمایل خود برای حضور دایی سخن روی نیمکت تیم ملی سخن گفته‌اند که این بزرگترین برتری دایی نسبت به قلعه‌نویی است و می‌تواند آقای گل تاریخ بازی‌های ملی را بار دیگر روی نیمکت تیم ایران بنشاند.

پیش از این دو نفر برانکو هم از گزینه‌های اصلی فدراسیون بود که در نهایت مذاکرات با او به نتیجه نرسید و این سرمربی کروات راهی تیم ملی عمان شد. در حال حاضر به نظر می‌رسد سرمربی بعدی تیم ملی ایرانی است و گزینه دیگری هم به جز دایی و قلعه‌نویی وجود ندارد. این دو نفر در شرایطی اکنون تبدیل به گزینه‌های نهایی نیمکت تیم ملی شده‌اند که هردو سابقه حضور در تیم ملی را دارند و هیچ کدام هم نتیجه قابل قبولی نگرفتند و اینکه فدراسیون چطور بعد از سال‌ها دوباره تصمیم گرفته به این گزینه اعتماد کند خودش علامت سوال بزرگی است.

تمام این اتفاقات در شرایطی است که تیم ملی در یک سال اخیر مدت زیادی را بدون سرمربی بوده و وضعیت خوبی در جدول گروهش ندارد. فدراسیون در چند ماه اخیر فرصت زیادی برای آماده‌سازی تیم ملی داشته که آن‌را از دست داده است و اکنون جای هیچ اشتباهی در انتخاب سرمربی جدید وجود ندارد و هر تصمیم غلطی می‌تواند منجر به از دست رفتن جام جهانی 2022 برای تیمی شود که در روسیه شگفتی‌ساز بود و عملکردش تحسین همگان را برانگیخت، اتفاقی که شاهکارهای فدراسیون در سال‌های اخیر را تکمیل خواهد کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۱۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم اروپایی راه را برای قلعه‌نویی باز کرد

آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی فوتبال ایران امروز در عشق آباد، دیدار چهارم خود از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ را مقابل تیم ملی ترکمنستان برگزار می‌کند. ملی پوشان برای حفظ صدرنشینی به دنبال پیروزی در این مسابقه خارج از خانه هستند.

پیروزی احتمالی امشب ملی پوشان مقابل ترکمنستان، علاوه بر اینکه حضور تیم ملی در جام ملت‌های آسیا که در سال ۲۰۲۷ و به میزبانی عربستان برگزار می‌شود را قطعی خواهد کرد، یک دستاورد مهم دیگر نیز می‌تواند برای تیم ملی داشته باشد و آن نیز صعود در رنکینگ فیفا است.

پیروزی تیم ملی مقابل ترکمنستان، ۲.۸۲ امتیاز مثبت را به شمار امتیازات کسب شده تیم ملی اضافه خواهد کرد تا بدین ترتیب در جدول کلی، میزان امتیازات ایران به عدد ۱۶۱۳ برسد. در صورتی که تیم ملی سوئیس نتواند مقابل ایرلند برنده از زمین خارج شود، آنگاه تیم ملی فوتبال ایران به رتبه نوزدهم جهان صعود خواهد کرد.

این یعنی تیم ملی فوتبال ایران پس از ۱۸ سال می‌تواند در رتبه‌ای بهتر از جایگاه بیستمی دنیا قرار بگیرد، چرا که آخرین بار ملی پوشان در سال ۲۰۰۶ توانسته بودند که جایگاه نوزدهم فیفا را به خود اختصاص دهند و حالا فرصت بسیار خوبی نصیب تیم ملی ایران شده تا بتواند به این رتبه برسد.

لازم به ذکر است که تیم ملی پس از نتایج پس از کسب نتایج خوب در جام ملت‌های آسیا که مهمترین آن غلبه بر ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی بود، توانست فاصله امتیازی بسیار زیاد با سامورایی‌ها را کاهش دهد. به نحوی که اکنون ایران اختلاف خود را به هشت امتیاز کاهش داده که امیدوار است در صورت لغزش شاگردان موریاسو، پس از مدت‌ها به رتبه نخست آسیا صعود کند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • درگذشت محمد توکل در ماه پایانی سال ۱۴۰۲؛ آن‌هایی که از دست دادیم
  • ماجرای اخراج دایی و حضور احمدی‌نژاد در رختکن تیم ملی
  • گری اونیل، گزینه‌ای جدید برای نیمکت منچستریونایتد
  • چهره خندان بیرانوند در روز نیمکت نشینی
  • اعلام ترکیب تیم ملی فوتبال برابر ترکمنستان / بیرانوند نیمکت‌نشین شد
  • تیم اروپایی راه را برای قلعه‌نویی باز کرد
  • رامین رضاییان بازیکن استقلال را نیمکت‌نشین می‌کند؟
  • قلعه‌نویی کیروش می‌شود؟ / این بار شاید استقلالی‌ها اخراج شوند!
  • اظهارات عجیب و جالب قلعه‌نویی قبل از دیدار با ترکمنستان
  • قلعه‌نویی در عشق آباد هم برد پرگل می‌خواهد