Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حزب جمعیت علمای اسلام که پیش از این دو اعتصاب ناموفق علیه دولت اسلام آباد را در کارنامه دارد باز هم به خیابان خواهد آمد. ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از داون نیوز، «مولانا فضل الرحمان» تاریخ آغاز دور بعدی اعتراضات فراگیر خود علیه دولت اسلام آباد را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد طرفداران حزب جمعیت علمای اسلام از تاریخ 19 مارس علیه سیاست های دولت عمران خان به میدان خواهند آمد.

فضل الرحمان گفت: ما نام این دور از اعتراضات خود را «جنبش حمایت از قانون اساسی پاکستان» قرار داده‌ایم.

رئیس حزب جمعیت علمای اسلام اضافه کرد: ما مخالف تمدید مدت فعالیت فرمانده ستاد ارتش پاکستان بودیم ولی متاسفانه دو حزب بزرگ اپوزیسیون نیز در تصویب این لایحه با دولت پاکستان همراه شدند.

وی گفت: تا زمانی که نگرانی های ما به صورت کامل دور نشود دیگر حاضر به اتحاد با حزب مردم و حزب نواز نیستیم و تنها به طرفداران خود تکیه خواهیم کرد.

فضل الرحمان اظهار داشت: ما با دیگر احزاب اپوزیسیون جلسه داشتیم و همه به گرانی بی سابقه در کشور و مشکلات اقتصادی معترض بودند.

رئیس حزب جمعیت علمای اسلام نقطه آغاز اعتراضات خود را شهر لاهور دانسته و تاکید کرد: اعتراضات ما از این شهر آغاز می شود به دیگر شهرهای پاکستان نیز بسط خواهد یافت.

فضل الرحمان گفت: ما به خاطر حمایت از مردم پاکستان خارج خواهیم شد و دولت را موظف می کنیم به قانون اساسی کشور احترام بگذارد.

گفتنی است فضل الرحمان علی رغم شکست در انتخابات دو سال پیش تلاش زیادی کرده است تا دولت عمران خان را تحت فشار قرار دهد ولی احزاب اپوزیسیون حاضر نیستند به رهبری او تن دهند.

ناامیدی فضل الرحمان از سران اپوزیسیون و برنامه ریزی برای آیندهرانا ثناءالله: احزاب اپوزیسیون همراهی واقعی با فضل الرحمان نداشتندتکرار ادعاهای فضل الرحمان در اجلاس مشترک احزاب اپوزیسیون پاکستانچوهدری پرویز الهی: به فضل الرحمان تعهد استعفای نخست وزیر پاکستان را نداده‌ایم

انتهای پیام/.

R1475/P36446/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "پاکستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۱۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان یکی از اتوبان‌هایش را «ایران» می‌نامد

دولت پاکستان در پی سفر رییس‌جمهور ایران به اسلام‌آباد، تصمیم گرفته است یکی از اتوبان‌های تازه تاسیس پایتخت این کشور را به نام کشور دوست و همسایه خود، «ایران» نامگذاری کند.

به گزارش مشرق، در پی سفر «سید ابراهیم رئیسی» رییس‌جمهور ایران به پاکستان، دولت فدرال این کشور اعلام کرد که تصمیم گرفته یکی از بزرگ‌راه‌های آن را به نام همسایه خود، «ایران» نامگذاری کند.

شبکه ای‌آروای نیوز در این باره گزارش داد: خیابان یازدهم اسلام‌آباد «خیابان ایران» نام گرفته است. این تصمیم طی جلسه کابینه دولت فدرال اتخاذ شد. پروژه احداث اتوبان یازدهم اسلام‌آباد به تازگی آغاز شده است.

رئیسی که در راس یک هیات دیپلماتیک بلندپایه به پاکستان سفر کرده بود، مورد استقبال «ریاض حسین پیرزاده» و « موداسیر تیپو» سفیر پاکستان در ایران قرار گرفت.

طبق اعلام وزارت امور خارجه پاکستان، رئیسی قرار است با نخست‌وزیر، رییس جمهور، رییس سنا و رییس مجلس ملی این کشور دیدار کند.

مقامات دو کشور درباره تقویت روابط دوجانبه، تجارت و همکاری در حوزه انرژی، کشاورزی و دیگر بخش‌ها گفت‌وگو کردند.

طبق اعلام وزارت امور خارجه پاکستان، طرفین همچنین قرار است درباره همکاری در زمینه مسائل جهانی و منطقه‌ای وهمکاری دوجانبه برای مقابله با تهدید مشترک تروریسم نیز رایزنی کنند.

پاکستان و ایران تصمیم گرفته‌اند یک منطقه اقتصادی ویژه مشترک با هدف تقویت اقتصاد دو کشور نیز ایجاد کنند.

منابع مطلب به ای‌آروای نیوز گفتند که کابینه دولت فدرال به امضای یکت تفاهم‌نامه همکاری با ایران در طی سفر رییس جمهور ایران به اسلام‌آباد چراغ سبز نشان داده است و طرفین پیش‌نویس آن را نیز نهایی کرده‌اند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • رئیس‌جمهور: مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • « ایران » نام اتوبان پاکستان می‌شود
  • پاکستان یکی از اتوبان‌هایش را «ایران» می‌نامد
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • نام یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد به «ایران» تغییر یافت
  • پاکستان نام یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد را به «ایران» تغییر داد
  • سفر رئیسی به پاکستان حامل پیام وحدت برای منطقه و جهان اسلام است
  • واکنش اسلام‌آباد به تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی پاکستان