Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده با ماده ۳۳ این لایحه با ۱۷۶ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده ۳۳ این لایحه؛ سازمان مکلف است بابت خروج هر مسافر ایرانی به جز موارد تبصره (۱) این ماده از مرزهای هوایی، دریایی و زمینی وجوهی را به عنوان مالیات از مسافران دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان مالیات مذکور در قوانین بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌گردد.

همچنین در تبصره ۱ این ماده آمده است؛ دارندگان گذرنامه‌های سیاسی و خدمت، خدمه وسایل نقلیه عمومی زمینی و دریایی و خطوط پروازی، دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور (دارندگان اجازه خروج دانشجویی)، بیمارانی که با مجوز شورای پزشکی جهت درمان به خارج از کشور اعزام می‌گردند، دارندگان پروانه گذر مرزی و مرزنشینان، جانبازان انقلاب اسلامی که برای معالجه به کشورهای دیگر اعزام می‌شوند، زائران ایرانی که در ایام اربعین حسینی (ع) به مقصد عراق از کشور خارج می‌شوند و ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای کارنامه شغلی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند از پرداخت مالیات موضوع این ماده، مستثنی هستند.

براساس تبصره ۲، گردشگران، ساکنین دائم یا موقت مناطق آزاد تجاری- صنعتی که صرفاً از مبدأ مناطق مذکور به خارج از کشور عزیمت می کنند، مشمول عوارض خروج از کشور موضوع قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی و آئین نامه های اجرائی مربوطه می شوند.

همچنین تبصره ۳ اذعان می دارد؛ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است پرداخت مالیات خروج از کشور مسافران ایرانی که عازم خارج از کشور هستند را به روشی که سازمان تعیین می‌نماید کنترل و از خروج مسافرانی که مالیات مزبور را پرداخت ننموده‌اند، جلوگیری نماید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مالیات بر ارزش افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۱۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه العالم؛ هدف از سفر چند روزه نخست وزیر عراق به واشنگتن و دیدار وی با جوبایدن رئیس جمهور آمریکا و آنتونی بلنکین وزیر امور خارجه این کشور تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی از عراق و گام برداشتن به سمت روابطی برابر بین دو کشور است.
«نوید بهروز» خبرنگار این شبکه با تهیه گزارشی در این باره گفت در این سفر قرار است «محمد شیاع السودانی» با «لوید آستن» وزیر دفاع آمریکا و شماری از مسئولان سیاسی، اقتصادی و امنیتی این کشور دیدار و گفت و گو کند.
وی تصریح کرد در زمان و موقعیت حساسی که عراق و منطقه در حال گذران آن هستند نخست وزیر عراق راهی واشنگتن شد تا پرونده‌های داغ از جمله آینده روابط بین بغداد و واشنگتن و حضور آمریکا در عراق و جنگ غزه را بررسی کند.
نخست وزیر عراق در این باره گفت قطعاً دیدار من با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بحث و بررسی شرایط و اوضاع منطقه و بروز تنش‌هایی است که اکنون در منطقه شاهد آن هستیم و همچنین برقراری آتش بس، متوقف کردن جنگ در غزه، عدم گسترش درگیری‌ها در منطقه و مذاکرات مهم با هدف جدول زمانی مشخص برای پایان دادن به ائتلاف بین المللی است.
خبرنگار این شبکه در ادامه این مطلب افزود ترور‌های برخی از فرماندهان نیرو‌های حشد الشعبی در مرکز بغداد، نقض‌های پیاپی حاکمیت عراق و پایان دادن به حضور آمریکایی‌ها در این کشور یکی از مهمترین خواسته‌های مردم عراق است که در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و این موضوع باعث تیره شدن روابط بین دو کشور در ماه‌های اخیر شده است، اما این در حالی است که واشنگتن تلاش می‌کند این مسئله را دور بزند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
«حسین العامری» یکی از نمایندگان مجلس عراق در این باره گفت تمام نمایندگان مجلس عراق خواهان تعیین جدول زمانی برای خروج نیرو‌های بیگانه و اشغالگر از خاک این کشور است بنابراین ما دولت را ملزم می‌کنیم که هرچه سریعتر با طرف آمریکایی مذاکره و نیرو‌های رزمی و جنگی خود را از عراق خارج کند.
خبرنگار این شبکه در ادامه این گزارش تصریح کرد تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، خطرات گسترش جنگ و پیامد‌های آن بر عراق و منطقه با قدرت خودش را بر جدول سفر کاری چند روز نخست وزیر عراق به واشنگتن تحمیل کرده است به این عنوان که آمریکا شریک جنگ در غزه محسوب می‌شود و مردم و مقاومت عراق یک محور تاثیرگذار و حامی مقاومت هستند.
«کاظم الرکابی» نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق در این باره گفت: این سفر حامل پرونده‌های زیادی است نخست بررسی پیمانی است که در سال ۲۰۰۸ بین دولت عراق و آمریکا امضا شد و دوم بررسی جوانب سیاسی است که در این برهه از زمان بسیار مهم است.
خبرنگار این شبکه در ادامه این مطلب خاطر نشان کرد علاوه بر جوانب امنیتی، عراق به تغییر شیوه و رفتار واشنگتن به رفتاری برابر و مشترک بین دو کشور براساس توافق چارچوب مشترک و رهایی از محدویت‌های اقتصادی و مالی چشم دوخته است که واشنگتن این شیوه رفتار را همچنان از سال ۲۰۰۳ به بغداد تحمیل کرده است.
نوید بهروز در پایان این گزارش افزود مسئله اصلی سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن تعیین جدول زمانی خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور و گام برداشتن به سمت روابطی برابر بین دو کشور است. خواسته‌ای که واشنگتن در باره آن سهل انگاری می‌کند و تلاش می‌کند خواسته‌های خود را به دولت عراق تحمیل کند.

دیگر خبرها

  • عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • مروری بر شرایط و تصمیمات تعیین شده برای حج تمتع ۱۴۰۳
  • مالیات خودروهای لوکس اعلام شد/ مالکان ابن خودروها باید مالیات بدهند
  • عوارض خروج از کشور سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • عوارض خروج از کشور در ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳ چقدر شد؟
  • پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور
  • اعلام افزایش سنگین در عوارض خروج از کشور | هر نفر چند؟
  • عوارض خروج از کشور افزایش یافت